Преди време някой бе проникновено бе заключил, че традиционните медии могат спокойно да се нарекат Weapons for mass distraction (оръжия за масово разсейване) – сполучливо заиграване оръжията за масово унищожение, които тровят сънищата ни от началото на миналия век с появата на първите бойни отровни вещества.
Ако вярваме на публикувано наскоро проучването на Microsoft подгрупата онлайн медиите, известна като социални медии, също се вписва в горната дефиниция. Резултатите от изследването са публикувани под формата на забавна инфографика създадена от Red e App и Nowsourcing. В нея показва в детайли как престоят в това медия-пространство може да повлияе на продуктивността на служителите.
"Възможно ли е да сме прекалено свързани в тази дигитална епоха? Според изследователските данни отговорът е "да". Ние откриваме, че в случая става въпрос за персонален избор при определянето на нивото на управляем шум", се казва в доклада на Red e App.
От инфографиката става ясно, че служителите прекъсват работния си процес средно веднъж на всеки 10.5 мин., като след това им отнема средно 23 минути, за да се върнат към работните задачи. Така приблизително 28% от работното време през деня се губи в прекарване в социалните мрежи.
Влиянието на тези прекъсвания на работния процес е смайващо. Загубите от служителите, които по време на работа се застояват в социалните мрежи като Facebook и Twitter, струва излиза близо 650 млрд. долара на американската икономика.
Самата инфографика можете да разгледате тук.