Влизаме в социалните мрежи, за да поддържаме връзка с приятелите и семейството си, споделяйки статуси, снимки и друга информация.
Поне такава е била първоначалната идея на тези сайтове, а над нея са надградени редица други функционалности, които всеки един отделен потребител открива сам за себе си. Дали ще се информира, ще рекламира, ще следи живота на някоя конкретна личност или ще се оглежда в мнението на другите за себе си..., важното е, че повечето хора вече са онлайн и са лоялни посетители на някоя от мрежите, засега по-често на Facebook.
И докато непрекъснато се говори за сигурността на личните ни данни онлайн, много често не обръщаме внимание дори на създадените специално в отговор на потребителски оплаквания нови възможности за защита.
Проучване на онлайн платформата за споделяне Posterous, проведено от изследователската компания Harris Interactive, показва, че повечето хора смятат семейните и лични снимки за преживявания, които не желаят да споделят с голям кръг хора. В масовия случай потребителите са по-"щедро" настроени към споделянето на статуси и на снимки с познати.
Интересно е да се отбележи, че ползващите Google+ са много по-внимателни към сигурността на данните си. Това според специалистите се дължи не толкова на "кръговете" и различния облик на тази социална мрежа, а на факта, че тя все още е нещо ново. Следователно потребителите се отнасят с по-голяма степен на недоверие и са склонни да полагат повече усилия, за да се предпазят от опасенията си за нежелано изтичане на информация.
Доказателство за тази теория е и тенденцията, която се наблюдава сред ползващите Facebook. Тези, които влизат в сайта по-рядко от веднъж седмично, са активирали много повече защити на личната си информация в сравнение с тези, които се логват всеки ден.
"Едната възможност е обръщането на по-голямо внимание на сигурността да води до по-рядко използване на социалните мрежи, или пък по-честата ползваемост да носи усещането за познатост и комфорт", се отбеляза в доклада към проучването.
Към тази особеност може да се добави и изводът, че на практика много малко хора разбират напълно възможностите за онлайн сигурност, които предлага Facebook. Данните показват, че по-малко от една трета са наясно какво точно представляват всички опции за контрол и настройки на профила там.