Ръководството на Samsung обсъжда различни възможности да подобри конкурентоспособността на носещия загуби бизнес с плоските течнокристални дисплеи (LCD), съобщава Reuters. Представителите на корейската компания обаче отказаха да коментират циркулиращата в медиите информация, че Samsung ще отдели това производство в нова компания.
Потенциалното преструктуриране на LCD-производството бе поставено на масата, след като Samsung приключи партньорството си със Sony в тази сфера, а търсенето на плоски LCD-екрани намаля драстично вследствие на силната конкуренция от китайски производители и намалените продажби в световен мащаб.
Днес множество производители на екрани преориентират производството си към новия тип плоски екрани, работещи с органични светодиоди (OLED). Те вече се използват масово в смартфоните от висок клас.
По-рано този месец Samsung съобщи, че може да поеме изцяло контрола върху своята дъщерна компания Samsung Mobile Display, която произвежда дисплеи по OLED-технологията.
Част от анализаторите смятат, че корейският концерн може да слее по-доходния си OLED-бизнес с LCD-производството си и да пренасочи част от губещите производствени мощности.
"Обсъждаме различни възможности, но нищо все още не е решено", каза говорителят на Samung Джеймс Чунг.
За 2011 г. бизнесът с LCD-екрани е донесъл на Samsung оперативни загуби на стойност 891 млн. долара.