Американският гигант Twitter обяви, че е придобил блог платформата Posterous. Сумата по сделката не се разкрива, но според постинг от личния блог на основателя на придобитата компания Сахин Егъруол "това е един от най-великите дни в живота" му.
От разпространената от купувача информация става ясно, че Twitter ще присъедини към екипа си всички инженери, продуктови мениджъри и други членове от екипа на Posterous. Те ще бъдат включени в работата на екипи в Twitter по "ключови инициативи".
Оскъдните данни в корпоративните блогове и на двете фирми си приличат много по акцента върху това, че специалистите на Posterous ще работят по проекти на Twitter. Липсата на цена или на обявени детайлни планове за бъдещето на по-малката компания кара някои пазарни наблюдатели да изразяват мнение в американски медии, че всъщност е възможно Twitter да се интересува повече от служителите на новозакупения сайт, отколкото от самия продукт.
Все пак в съобщенията се подчертава, че услугата за публикуване на блогове ще продължи да работи без прекъсване, а, ако в бъдеще бъдат правени промени, то потребителите ще бъдат своевременно информирани.
Посочва се обаче и: "За потребителите, които искат да запазят своето съдържание и да преминат към друга услуга, през следващите седмици Twitter ще предостави инструкции как да се случи това".
Компанията Posterous е започнала своята дейност в Сан Франциско през 2008 г. Целта на създадената от нея услуга е да се позволи лесното споделяне на съдържание онлайн както между малки групи от хора, така и пред по-широка аудитория. Към днешна дата служителите на фирмата са 36 души.
Наскоро стана ясно, че Posterous е привлякла инвестиция от 10,4 млн. долара от фонд за инвестиции в рисков капитал, като преди това, през септември 2011, в бизнеса са били инвестирани други 5 млн. долара. На тази основа предположението на изданието Digital Spy е, че при настоящата сделка на масата са били извадени "доста повече" от тези суми, за да бъде завършена покупката.
Тоест, ако се вярва на всички спекулации по темата, възможно е Twitter да се е съгласил да плати двайсетина милиона долара, за да привлече към екипа си по-малко от 40 специалисти.