Нулева онлайн реклама "краде" европейските туристи от България

За сметка на това посещенията в съседните Турция, Гърция и Македония скачат рекордно

по статията работи: Теодора Кокаланова | 08.10.2014 | 18:50

Не само за нас, ами и за тези, които веднъж са се докоснали и са преоткрили страната ни, родната България остава траен белег в сърцето. Редица са тези туристи у нас, които посетитили ли са България, искат да се върнат отново и отново. Впечатлява ги красивата природа, гостоприемното отношение и разбира се всеизвестните в цял свят кисело мляко и шопска салата. Истината е обаче, че това колко желаещи ще има да зърнат една страна зависи от рекламата. 

Сериозен спад от 15,5% на туристите от ЕС и общ спад в сектора от 5,7% отчетоха за първите осем месеца на годината от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА). 

"От 70-75% преди пет години, европейските туристи сега заемат едва 50% от дела на туристите в България", заяви председателят на УС на организацията Байко Байков. По думите му намалението от ключовите европейски пазари - Германия, Великобритания, Скандинавия, е постоянна тенденция през последните години.

Според данните за първите осем месеца отстъплението на германските туристи в България е 10,4%. 17,8 от румънците също са предпочели друго място за отдих и почивка. 24,4% от англичаните са избрали друга дестинация за своята отпуска. У нас са се отказали да летуват 36,8% датчани, 36,9% шведи и 20,9% холандци. 

При другите пазари от сектора отчитат запазване на броя на туристите от Русия, спад от Украйна с 10%, ръст от 29% от израелския пазар, както и ръст от Турция - близо 30%.

Според асоциацията отстъплението е факт поради липсата на реална рекламна кампания извън страната, предаде БТА. За първите седем месеца на 2014 г. за медийна реклама - вестници, радио и телевизия, са изразходени 49 хил. лв., което според тях е "изключително неглижиране на бизнеса".

"България не съществува в електронната среда, защото сме заделили 0 лева за реклама в интернет", коментира Байко Байков. По думите му външната реклама, насочена към крайни клиенти, е 196 хил. лв.

"Всичко това обяснява спада на посещения на туристи, на фона на ръста им в съседните Турция, Гърция и Македония", каза още председателят. Байков даде пример с Македония, където се отделят около 70 до 100 хиляди евро за медийна реклама към крайни клиенти за Балканския пазар.

Той посочи, че сред проблемите в държавното управление на туризма са некомпетентност на управленските решения, непрозрачност в диалога с неправителствените организации и безотговорност по отношение на реалното състояние на туристическия бизнес. 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Договор за убийство игрален филм...
  • 03:35 Моят плейлист Владимир Ампов -...
  • 04:30 Легендите на европейските...
  • 05:00 Иде нашенската музика с Даниел...
  • 06:00 Вълшебните приказки на щурчето
  • 06:25 Нико 2 - Малко братче, големи...
  • 07:40 Телепазарен прозорец
  • 07:55 Денят започва с Георги Любенов
  • Сега "Джунглата: един вълшебен свят"...
  • 04:20 "У дома" /п./ - анимация,...
  • 06:00 "Джи Ай Джо: Сигма 6" - сериал,...
  • 06:30 "Нова Зеландия: Забравеният рай" -...
  • 07:30 "Приятели" - сериал, с.2 еп.22
  • 08:00 "Тази събота и неделя" - актуален...
  • 11:00 "Търси се" /п./ - токшоу
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • Сега "Съдби на кръстопът" - предаване на...
  • 05:15 "Училището: Най-лошите ми години" -...
  • 06:30 "Иконостас"
  • 07:00 "Добрата вещица" - сериен филм
  • 08:00 "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA,...
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Щипка любов" - с уч. на Джен Лили,...
Пръст от цяла България носят в търновскатата Църква "Св. Никола" от ВМРО Това ще стане по време на тържествената сесия на парламента утре в старопрестолния град

Анкета