Нулева онлайн реклама "краде" европейските туристи от България

За сметка на това посещенията в съседните Турция, Гърция и Македония скачат рекордно

по статията работи: Теодора Кокаланова | 08.10.2014 | 18:50

Не само за нас, ами и за тези, които веднъж са се докоснали и са преоткрили страната ни, родната България остава траен белег в сърцето. Редица са тези туристи у нас, които посетитили ли са България, искат да се върнат отново и отново. Впечатлява ги красивата природа, гостоприемното отношение и разбира се всеизвестните в цял свят кисело мляко и шопска салата. Истината е обаче, че това колко желаещи ще има да зърнат една страна зависи от рекламата. 

Сериозен спад от 15,5% на туристите от ЕС и общ спад в сектора от 5,7% отчетоха за първите осем месеца на годината от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА). 

"От 70-75% преди пет години, европейските туристи сега заемат едва 50% от дела на туристите в България", заяви председателят на УС на организацията Байко Байков. По думите му намалението от ключовите европейски пазари - Германия, Великобритания, Скандинавия, е постоянна тенденция през последните години.

Според данните за първите осем месеца отстъплението на германските туристи в България е 10,4%. 17,8 от румънците също са предпочели друго място за отдих и почивка. 24,4% от англичаните са избрали друга дестинация за своята отпуска. У нас са се отказали да летуват 36,8% датчани, 36,9% шведи и 20,9% холандци. 

При другите пазари от сектора отчитат запазване на броя на туристите от Русия, спад от Украйна с 10%, ръст от 29% от израелския пазар, както и ръст от Турция - близо 30%.

Според асоциацията отстъплението е факт поради липсата на реална рекламна кампания извън страната, предаде БТА. За първите седем месеца на 2014 г. за медийна реклама - вестници, радио и телевизия, са изразходени 49 хил. лв., което според тях е "изключително неглижиране на бизнеса".

"България не съществува в електронната среда, защото сме заделили 0 лева за реклама в интернет", коментира Байко Байков. По думите му външната реклама, насочена към крайни клиенти, е 196 хил. лв.

"Всичко това обяснява спада на посещения на туристи, на фона на ръста им в съседните Турция, Гърция и Македония", каза още председателят. Байков даде пример с Македония, където се отделят около 70 до 100 хиляди евро за медийна реклама към крайни клиенти за Балканския пазар.

Той посочи, че сред проблемите в държавното управление на туризма са некомпетентност на управленските решения, непрозрачност в диалога с неправителствените организации и безотговорност по отношение на реалното състояние на туристическия бизнес. 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Бързо, лесно, вкусно /п/
  • 11:40 Телепазарен прозорец
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Новини на турски език
  • 12:40 БНТ на 60 Катерина Евро и Деян...
  • 13:40 Супер камери документална поредица
  • 14:15 Телепазарен прозорец
  • 14:30 Приключенията на Илайъс анимационен...
  • Сега "Преди обед" /най-доброто/ - токшоу
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Шоуто на Николаос Цитиридис" /п./
  • 13:30 Премиера: "Обещание" - сериал, с.2...
  • 15:30 "Търговски център" - сериал, с.14...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:30 "Комиците и приятели" /п./ -...
  • 18:00 Премиера: "Опасни улици" - сериал,...
  • Сега "Розамунде Пилхер: Буря в душите" -...
  • 11:30 "Бон Апети" - предаване
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Госпожа Фазилет и нейните дъщери"...
  • 13:30 "Остани с мен" (премиера) - сериен...
  • 15:00 "Черна роза" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:30 "Намери ме" (премиера) - сериен филм
Пръст от цяла България носят в търновскатата Църква "Св. Никола" от ВМРО Това ще стане по време на тържествената сесия на парламента утре в старопрестолния град

Анкета