Пазаруваме в нета поне веднъж месечно

Все повече българи се доверяват на онлайн магазините и все по-често

по статията работи: iNews.bg | 12.12.2017 | 16:35
Пазаруваме в нета поне веднъж месечно
pixabay.com

Онлайн пазаруването е предпочитан метод за закупуване на стоки и услуги от все повече български потребители, показва проучването MasterIndex 2017. Според изследването на Mastercard, проведено сред активните български картодържатели, две трети от тях пазаруват в мрежата най-малко веднъж месечно, като броят им нараства със 7 процентни пункта на годишна база – през 2015 г. техният дял е 51%, през 2016 г. – 58%, а през настоящата достига 65%.

Резултатите за 2017 г. показват най-голям ръст сред картодържателите, които пазаруват онлайн по няколко пъти в месеца (от 22% през 2016 г. до 30% през настоящата). Най-активни в онлайн пазаруването на седмична и месечна база са потребителите във възрастовата група 25-34 г. Предпочитаното платежно средство за закупуване на продукти и услуги в мрежата остават дебитните карти (70%), като сред разплащащите с тях най-голям е делът на 18–24-годишните.

Българските потребители заплащат онлайн най-вече покупката на дрехи и обувки (57%), месечни сметки (44%), електротехника (37%), подаръци (37%), настаняване (33%), книги (28%), храна (25%), самолетни билети (25%), козметика (24%), билети за културни и спортни събития (18%) и др. В сравнение с 2016 г., най-голям е ръстът в онлайн пазаруването на козметика (повишение с 13%), подаръци (ръст от 11%) и настаняване (5% повишение).

"Нарастващият интерес към онлайн плащанията и пазаруването е естествен резултат от предимствата, които предоставя – достъп до глобални електронни магазини по всяко време на денонощието, от всяко устройство, независимо в коя точка на света се намират потребителите. Te оценяват високо удобството на онлайн пазаруването, както и сигурността на плащането, благодарение на развитите технологии за сигурност и опцията chargeback за възстановяване на сумата в банковата карта", казва Артур Туремка, генерален мениджър на Mastercard за Балканите.

По данни на Евростат, 9% от българските компании използват мрежата като канал за продажба на своите продукти и услуги. За сравнение – средният индекс за европейските компании е 20%. Въпреки нарастващия интерес на потребителите, електронната търговия в България формира едва 4% от общия оборот на местните компании, докато по този показател европейските достигат около 16%.

"Онлайн търговията предоставя все по-големи възможности за развитие на бизнеса и осигуряване на достъп до глобалния пазар. Българските компании имат шанса да се възползват от предимствата на дигитализиращата се среда и да отговорят на непрестанно нарастващия потребителски интерес, използвайки възможностите на новите технологии и дигиталните решения", казва Ваня Манова, мениджър за България и Македония на Mastercard.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Панорама с Бойко Василев
  • 22:00 Октопод тв филм /10 сезон, 4,...
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:30 Уинона Ърп тв филм /3 сезон, 12,...
  • 00:15 Светът и ние /п/
  • 00:30 100% будни /п/
  • 02:20 Култура.БГ /п/
  • 03:15 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • Сега "Фермата: Време за пробуждане" -...
  • 22:30 "Шоуто на Николаос Цитиридис" -...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Татковци" /п./ - сериал, еп.55
  • 00:30 "Двама мъже и половина" - сериал,...
  • 01:00 "Като на кино" - предаване за кино
  • 01:10 "Столичани в повече" - сериал, еп.21
  • 02:20 "Преди обед" /п./ - токшоу
  • Сега "Игри на волята: България"...
  • 22:30 "Братя" (премиера) - сериал, сезон...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "Престъпни намерения" - сериал,...
  • 00:30 "Пожарникарите от Чикаго" - сериал,...
  • 01:30 "Специален отряд: Хамбург" -...
  • 02:30 "Сияйна луна" - сериал
  • 05:00 "Намери ме" - сериал /п/
Пръст от цяла България носят в търновскатата Църква "Св. Никола" от ВМРО Това ще стане по време на тържествената сесия на парламента утре в старопрестолния град

Анкета