"Фейсбук" (Facebook) ще въведе инструменти, с които да се предотврати разпространението на фалшиви новини в най-голямата социална мрежа в света, съобщи Ройтерс. Компанията ще направи така, че потребителите по-лесно да сигнализират, когато видят в новинарския поток статия с невярна информация, предаде БТА.
Освен това "Фейсбук" ще работи с външни партньори като сайтовете за проверяване на факти Snopes, PolitiFact и FactCheck, ABC News и "Асошиейтед прес", които да установяват достоверността на споделяните в платформата новинарски материали.
Когато някоя от тези организации определи дадена статия за измама, тя няма да бъде сваляна от социалната мрежа, но ще излиза по-надолу в секцията "Новини" и потребителите ще я виждат с обозначение "оспорена" (disputed).
Всеки ще може да кликне на линка, за да разбере какво не ѝ е наред и ще получи второ предупреждение, че съдържанието е невярно, ако все пак реши да сподели статията с приятелите си.
"Фейсбук" понесе напоследък много критики, че не прави достатъчно да предотврати разпространението на фалшиви новини, особено по време на предизборната кампания в САЩ.
През последните три месеца преди президентските избори на 8 ноември споделянето и коментирането на лъжливо съдържание в социалната мрежа надхвърли потребителската активност по отношение на споделяните от традиционни медии новини, посочва анализ на сайта "Бъзфийд", цитиран от ДПА.
Една от най-споделяните фалшиви новини бе, че папа Франциск е подкрепил кандидата на републиканците Доналд Тръмп.
Друга статия с невярно съдържание разказваше за престъпна мрежа за трафик на деца с цел сексуална експлоатация, ръководена от мазето на пицария във Вашингтон с подкрепата на кандидатката за президент на демократите Хилъри Клинтън.