MusicPRO 2013: от думи към действие

Второто издание на музикалната борса доказа практическата полза от професионалното споделяне на умения

по статията работи: Мартина Панайотова | 27.09.2013 | 18:54
MusicPRO 2013: от думи към действие
ON! Fest

Второто издание на музикалната борса на Балканите - MusicPRO - постигна целта си да създаде платформа за споделяне на опит и професионални умения в областта на музиката, пазар за продукти и услуги в музикалната индустрия и възможност за млади групи и изпълнители да получат тласък на музикалната си кариера.

Още преди да са свършили концертите на международния нощен шоукейс в *Mixtape5* почти всички участници получиха покани за бъдещи участия на фестивали в България и навън.

Меломаните и професионалистите в клуба бяха омагьосани от фолк джаза на Dagadana (Полша), танцуваха на Gangnam Style във варианта на румънския цигански оркестър The Zuralia Orchestra, извиха хоро на мощния булгар бийт на Оратница и избухнаха с енигматично присъствие и огромен глас на Lady Daisey и фънки, соул и джази бийтовете на Batsauce (САЩ). Адреналиновите нива останаха високи и по време на сетовете на DJ Madrugadao (Белгия), Dharba и Selector Lazy Face (България). Публиката на MusicPRO се запозна и със Space Dub Jammers + Cheap Trix, Acid Folk Collective, E.U.E.R.P.I., Rockschool Band и Belonoga.

Не по-малко страсти имаше и на сцената на международната конференция на MusicPRO. В първия ден на нея бяха представени 12 фестивала от 6 държави. "Ние сме щастливи, когато хората са щастливи. Това е смисълът за нас” - заключи Михаил Кашчак от Pohoda Festival в Словакия, който разкри интересни подробности за организацията на своето събитие, последван от най-големия фестивал в региона - Exit Festival (Сърбия) в лицето на Владимир Водалов и единствения зимен фестивал на Балканите - Taksirat (Македония), представен от Дени Мароски.

Музикалната индустрия в България, а и по целия свят се променя с голяма скорост и резултатът е постоянна нужда от нови вдъхновения, нови таланти, нов подход, нови локации. С второто си издание MusicPRO се утвърди като платформа за обмен на информация и опит и с лекциите на Питър Шулце (Jazzahead, Германия), Тим Гюбел (Brosella Folk&Jazz Festival, Белгия) и Лука Мастророко (Gruvlt, Италия), които споделиха любопитни практики за развитие на своите проекти, които биха могли да вдъхновят локалната индустрия да приложи някои от техните модели. Присъстващите в залата се запознаха и с няколко от най-любопитните формати музикални събития в България – A to JazZ Festival, RTM+Beer, Meadows in the Mountains, Арт форум "Без Граници".

Изключително ценни бяха и последвалите лекции на предприемачите Лино Велев и Стив Кейл, които дадоха на музикантите съвети как с похвати от бизнеса успешно да развият и промотират музиката си и как да я представят по най-добрия начин пред потенциални спонсори, лейбъли и партньори.

Практически умения пред пълна зала бяха споделени на работилниците за изграждане на визуална идентичност на дизайнера Мартин Русев, планиране на PR кампания на Елена Пенева и видове договори на адвокат Свилен Овчаров. Голям интерес предизвика и лекцията за новите реалности и технологии при свободното разпространение на музика и последвалата дискусия с Иван Димитров - PR на най-големия български торент тракер – Zamunda.net.

Препълнени бяха залите и при дискусиите във втория ден, който започна с кръгла маса на Българската фестивална асоциация. По-късно в рамките на панела "От музика до медии – как журналистът става фен" Илиян Ружин (Радио София), Дилян Вичев (Metal Katehizis), Стоян Цонев (Metal Hammer), Даниел Ненчев ("Денят започва с култура" БНТ), Ники Тодоров (Z-Rock), Стефан Топузов ("Денис и приятели", БНТ), Кирил Христов (kiro.bg) и Биляна Славейкова (Go Guide) споделиха своята визия за отношенията между музиканти и журналисти и дадоха съвети на младите групи как да достигнат до медиите по най-добрия за тях начин. Полезни съвети за самоменажиране от личния си опит споделиха две от най-успешните български рок групи на международната сцена - Mental Architects и Them Frequences. Андрей Андреев (Stagemasters), Красимир Йончев (Acoustic Waves), Мартин Попов (HMSU) и Радослав Мирчев (Mixtape 5) – четирима утвърдени професионалиста в областта на озвучаването направиха обучение за основите на звуковия дизайн, както и най-честите проблеми, свързани със звуковите нива в музикалните клубове и зали.

В търговската част на MusicPRO 2013 участваха с щандове множество изложители от родната музикална индустрия – компании за видео продукция, звукозаписни студиа, репетиционни, фестивали, компании за отдаване на техника под наем, музикални магазини, лейбъли, дизайнери и музиканти. Всички те представиха дейността и услугите си пред потенциални нови клиенти, фенове и бизнес партньори.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


1 Wild Rose 27.09.2013 | 19:41
А дано, ама надали! У нас и толкова музикални риалити формати има, но това не помага особено за реализирането на въпросните млади звезди.

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:30 Светът на жестовете
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • Сега "Тази сутрин" - информационно...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.9...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.62
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.