"Доброто име" на банката най-важно за българските потребители

То пък в най-голяма степен зависи от обслужването

по статията работи: Нели Минчева | 15.12.2011 | 11:36

Потребителите на финансови услуги у нас като цяло изпитват недоверие към финансовите институции, с изключение на банките, става ясно от проучване на ГФК България.

Застрахователните компании, пенсионните фондове, здравноосигурителните дружества, лизинговите фирми и финансовите къщи ни се виждат по-малко надеждни, а най-голяма степен на недоверие привличат небанковите финансови компании, които отпускат кредити.

Степента на познаване и информираност на населението е най-ниска при дружествата от капиталовия пазар, основно поради спецификата на този бизнес.

Явно защото и банковите услуги са по-познати на населението, то е по-склонно да вярва повече на тези институции. А какво е от определящо значение за избора между една или друга банка?

Оказва се, че това е репутацията на финансовата институция, нейното добро име и имидж. Най-често посочваният отговор е, че е важно "моята банка да бъде надеждна", да защитава интересите и активите на клиентите си.

В същото време очевидно повечето хора смятат настоящата си банка за "надеждна", защото са много малко тези, които казват, че смятат да я сменят в близко бъдеще (около 3%).

Разбира се, този процент зависи и от външни фактори - превод на заплата, обслужващ кредит, препоръката от близки и познати. Първите два фактора са рационално обусловени: работодателят допринася до голяма степен за избора на сметка, в която да се превежда заплата; а кредитът е продукт, който има голяма стойност за финансовата институция и обвързва кредитополучателя в дългосрочен план с конкретна банка.

От резултатите става видно, че ако друга финансова институция бъде горещо препоръчана на даден потребител и същата финансова институция предложи атрактивни условия, клиентът все пак е готов да смени банката.

По този начин спечеленото доверие на един клиент може да го задържи и да привлече и други чрез препоръки, а Клиентът се превръща в ключов фактор в политиката и стратегията на финансовите институции.

В голяма степен доверието не се печели чрез посочване на конкретни финансови резултати на банката, чрез реклами или нови продукти, а чрез покриване на базови очаквания за качество. Тук се посочват бързината при операциите в банката и обслужването без опашки, получаването на професионален съвет и консултация за даден продукт или услуга, получаването на оферта, която да е съобразена с нуждите и възможностите на клиента.

За финансовите компании това означава инвестиция в силни екипи по продажби, които са достатъчно добре обучени и познават продуктите, които предлагат, добра организация на операциите в клона и в останалите точки на контакт с клиентите си.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


5 Силвия Димитрова 19.12.2011 | 15:38
Изборът на банка зависи от целите, за които ще я ползваме. Ако е за теглене на заплата, най-често изборът пада върху ДСК или Булбанк, които си оспорват първенството по най-предпочитана от народа банка. За обикновения човек обслужването въобще не е на преден план.
4 V D 15.12.2011 | 14:58
У нас съм забелязала, че хората откриват сметки и влогове там където имат познати и приятели. В банката в която и аз имам сметка работи майката на една от най-добрите ми приятелки. На нея ѝ имам пълно доверие, до сега никога не ме е лъгала, а и услугите им са най-добрите.
3 Ани Г. 15.12.2011 | 14:18
Естествено, че най-важни са условията, които банката предоставя и особено важно е служителите да са достатъчно компетентни до степен, да могат да обяснят на подробно и изчерпателно всичко и на всекиго...Все пак когато става въпрос за пари всичко трябва да е точно и ясно изказано. А това с пост терминалите и банкоматите, никак не е глупост, ами си е много важен аспект от банковото обслужване на клиента! За мен също е важно да има лесен достъп до онлайн услугите на банката и в частност на клиента.
2 Петър Стоянов 15.12.2011 | 12:33
Никакво добро име! Не ме интересува нито кой е собственик, нито какво е обслужването, нито къде се намира. Най-важно за мен са условията за срочните депозити, ипотечни и потребителски кредити. И колкото и тъпо да звучи - такси за плащане с постерминал и банкомат - все по-навлизащи елементи.
1 Георги Петров 15.12.2011 | 12:30
Точно така. Колкото по-добра и успешна политика води една банка, толкова по-популярна и надеждна става тя за хората. Аз не бих си вложил парите или взел заем в някоя, която е недоказано име в България, или се пишат и говорят лоши неща за нея. Човек не е хубаво да рискува, заради това трябва да се доверява само на най-доброто, особено в България!

ТВ програма

Кино

  • Сега Да надживееш Ескобар тв филм /47...
  • 00:15 С БНТ завинаги /п/
  • 01:10 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:45 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:40 Господин Тау тв филм /33, последен...
  • 04:10 Олтарите на България
  • 04:25 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:10 Още от деня коментарно предаване /п/
  • Сега "Разобличаване" - сериал, с.3, еп.9
  • 00:40 "Дъф и Вазовски" - сериал, с.2, еп.9
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - информационно...
  • Сега "Военни престъпления: Лос...
  • 00:30 "911" - сериал, сезон 2
  • 01:20 "Престъпни намерения" - сериал,...
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.