БДЖ дължи 200 млн. лева на банки

От компанията смятат, че приватизацията на "Товарни превози" ще им даде възможност да се разплатят

по статията работи: Андриян Георгиев | 02.10.2011 | 13:26

Българските държавни железници дължат 200 млн. лв. на банки, обяви председателят на Управителния съвет на дружеството Владимир Владимиров.

В предаването "Неделя 150" на БНР Владимиров заяви, че проблем със заема от Световната банка няма, въпреки че той беше отложен. Владимиров обясни, че параметрите са уточнени и компанията е изпълнила условията за първия транш. Финансовото министерство обаче е решило да задържи внасянето на документите за заема. Целта е да бъдат намерени вътрешни резерви в дружеството, за да се намалят средствата, които трябва да задели държавата.

До месец компанията ще предложи на финансовото министерство допълнителни мерки, каза Владимиров.

"Най-голямото решение може да дойде от продажбата на "Товарни превози". Практически ние ще получим средствата, с които можем да се разплатим към банките-кредитори. Няма нито една печеливша почивна станция. Искаме да се освободим от 9 от тях, да ги продадем, в БДЖ да влязат свежи пари и също така да не се трупат загуби", коментира Владимиров.   

Според президента на КНСБ Пламен Димитров обаче, продажбата на "Товарни превози" може да не оздрави финансово БДЖ, а да направи компанията губеща. 

"Приватизацията на "Товарни превози" не може да бъде разглеждана като панацея. Тук отново се опитваме да се нахраним със собственото си месо, понеже не ни дават храна. Няма как да режем от тялото си и да се храним с него. Според нас това затваря или намалява пазарния дял на компанията като цяло", критичен бе Димитров. 

По думите на Димитров обстановката в БДЖ е взривоопасна. Преструктурирането не се извършвало по начина, договорен със синдикатите. Колективен трудов договор липсва, въпреки че предложенията на синдикатите стоят вече три месеца, допълни Димитров и отхвърли упреците, че предложенията не са съобразени с текущите реформи. Според него най-големият проблем е свързан с непремерените съкращения.

Цялата инвестиционна програма в БДЖ до момента е само на думи, заяви още лидерът на КНСБ Пламен Димитров.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


1 Станимира Георгиева 03.10.2011 | 10:06
Аз не знам какво правиха и струваха с това БДЖ и накрая пак потънало в дългове, старо, амортизирано и уволняващо все повече хора излиза..И защо? Защото държавата, чието предприятие в БДЖ не ще и да чуе за него, тя си има "други проблеми". Само дето не може да разбере, че именно от такива големи предприятия може да изкарва милиони. Ама така е, дай да разпродадем всичко и себе си накрая, да видим какво ще остане?!

ТВ програма

Кино

  • Сега 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • Сега "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.11 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.