Задълженията на БДЖ са намалели със 100 млн. лв., а загубите са се свили шест пъти. Това заяви транспортният министър Данаил Папазов пред БНР. По думите му към май месец БДЖ са имали общи задължения в размер на 724 млн. лв. Към края на 2013 г. намалението на общите задължения на БДЖ е до 624 млн. лв.
Министърът отчете, че очакваните загуби ще са в рамките на 5 млн. лв. За сравнение – миналата година БДЖ приключи на над 30 млн. лв. загуба. Според него ефект дава и новата система за билети.
"Първата седмица имаме над 550 закупени билета по новата система. Доста хора вече са се запознали с нея и работи добре. Следващата стъпка е да се разшири системата до всички линии и всички гари в България”, обяви министърът.
Той посочи, че очаква "Товарни превози” да минат трайно на печалба, като прогнозите са през тази година да се превозят с 1,5 млн. тона повече товари спрямо предходната година.
По думите му най- голямото предизвикателство е преструктурирането в ремонтната дейност. "В момента в БДЖ има обособени над 12 пункта, в които се извършва ремонтна дейност. Предстои те да бъдат обединени и съкратени до няколко бройки, като доста от хората ще бъдат пренасочени. Звената, които останат, ще се опитаме да бъдат с всички възможности, за да се извършва качествен ремонт на подвижния състав”, обясни Папазов.
Той обясни, че се водят сериозен диалог с превозвачите. Той даде за пример борбата срещу сивата икономика.
"Миналата година 112 автомобила са с отнети номера, два автобуса са със спрени права за извършване на превоз”, подчерта министърът.
Той обяви, че през следващата седмица предстои нова среща с бранша, на която да се уточнят действията и по други искания като например - въпроса за касовите апарати, компенсациите, които се искат за хора, ползващи различни привилегии при превоза.