България ще отнесе солена глоба заради замразения проект за ново туристическо лого и бранд. Брюксел ни даде 1,6 млн. лева за разработването им, но те така и не бяха приети. Сега обаче страната ни ще бъде санкционирана със 160 хил. лева, тъй като вече почти две години няма развитие по проекта.
Глобата представлява 10% от стойността му, информира "24 часа".
Поръчката за изработване на туристически бранд България бе спечелена през януари 2013 г. от "Обединение за бранд България”.
Дружеството създаде лого, в което има слънце, море, чадър, но то не бе харесано от обществеността и от Съюза на българските художници и така и не задейства. Други пък видяха в логото прилика с това на Киргизстан. Освен основното лого бяха изработени и 10 други за различните видове туризъм, но и те не се ползват.
Глобата ще трябва да бъде платена от Министерство на икономиката, енергетиката и туризма, което е организирало търга. Сега обаче, след разделянето на ведомството на три, вероятно санкцията ще бъде прехвърлена към Министерство на туризма.
Освен изработване на лого и слоган проектът на "Обединение за бранд България” включваше и анализ на туризма ни като цяло и определяне на конкурентните пазари.
Проектът обаче си остава "замразен" и до днес, а България се представя на всички международни турисстически борси със старото жълто-оранжево лого.