Как Иво Прокопиев се позлати по царски покрай НДСВ

В. "Репортер" разкрива как НДСВ използва "Булброкърс", за да продаде седемте ЕРП-та

по статията работи: Кремена Бедерева | 24.09.2013 | 09:16

Вече 20 години кръгът "Капитал", създаден около едноименния седмичник, разнася из България тежката миризма на корупция.

Рожба на добре платена любов с властта, този емблематичен за българския преход финансово-политически кръг е обслужвал силните на деня и е получавал сериозни облаги. В поредицата "Миризмата на кръга "Капитал" вестник "Репортер" представи хронологично каскадата от далавери, с които членовете и приближените на този кръг вмирисаха представите на хората за честна политическа и икономическа игра.

Управлението на НДСВ ще си остане златен период за много от настоящите активни представители на бизнеса у нас.

Не че "жълтите" дадоха много възможности за правене на бизнес. Не, но се оказа, че в страната има за продажба повече активи, отколкото надживелите безскрупулната приватизация на Божков си представяха. А продажбите чрез РМД вече са направили каквото са могли - голяма част от перспективните български предприятия са попаднали в частни ръце. И то в ръцете на единици избрани, защото по познатата схема с увеличение на капитала или други задкулисни ходове работниците почти веднага са отрязани от собствеността.

Много от тези сделки отиват в прокуратурата. Точно там се оказват продажбите на "Каолин" и винпром "Дамяница". Активите са придобити от Иво Прокопиев и компанията  му от кръга "Капитал" след скандални нарушения. Но от опита си със "сините" Прокопиев знае, че трябва да бъде с властта и успешно се маскира като българско юпи. Тази дума става ключова за управлението на "жълтата подводница" - НДСВ.

През лятото на 2001 г. имаше избори. Малко преди тях у нас се появява митичната фигура на Симеон Сакскобургготски с намерението да влезе в управлението със свое политическо формирование.

Царят обещава, че ще оправи поданиците си за 800 дни и печели убедителна победа над разтърсения от корупционни скандали и вътрешни боричкания СДС.

Икономическата програма на Национално движение Симеон Втори (НДСВ) е написана "на крак" от група млади представители на инвестиционните среди от Лондон и Ню Йорк. След спечелването на изборите от НДСВ "юпитата" триумфално се завръщат, за да застанат начело на министерствата и да преминат към изпълнението на  програмата си.

А сред основните точки в нея е продължаването и завършването на приватизацията. Има ли какво още да се продава, се питат хората? Има и още как - питайте тукашните "юпита" воглаве с Прокопиев. Привнесените и местните "експерти" бързо се сдушват, а Прокопиев зарязва "синята" си пристрастност и става радетел на жълтата идея. Младите министри и идеите им струят от страниците на вестник "Капитал", а в това време кръгът "Капитал" заема позиции за прилапване на държавни активи. Спорт, който Прокопиев е усвоил много добре при Костов и Божков. 

Управлението на НДСВ е златният период за Иво Прокопиев. Запознат вече с държавните хватки, той максимално стопля контакта с властта. Но вече знае, че за да има пряка връзка, трябва да разполага с представителност.

Така за собствено ползване създава неправителствена стопанска организация с гръмкото име Българска международна стопанска асоциация. Тя обаче така и не достига до стандартите да бъде представителна организация. По тази причина Прокопиев се преориентира към Съюза на работодателите, където заема мястото зам.-председател.

Когато правителството "Сакскобургготски" приема Съюза на работодателите за представителна на национално равнище организация, Прокопиев веднага яхва лидерското място. С авторитета на шеф на работодателска структура той увеличава и лостовете за влияние над решенията на правителството. За да имат съюзник работодател и медиен магнат, властимащите са склонни на "някои комплименти" към кръга "Капитал"

Първата ключова приватизация за кабинета "Сакскобургготски" всъщност се проваля. Опитът през 2002 г. да се раздържавят 80% от "Булгалтабак холдинг" завършва с катастрофален провал за икономическия министър Николай Василев. За победител в конкурса е обявено "Табако кепитъл партнърс", предложило 110 млн. евро. Зад него официално стои Дойче банк, която гарантира сделката.

Василев на няколко пъти защитава купувачите, които така и не стават съвсем ясни, а процедурата за приватизация завършва с неуспех. От провала се възползва Прокопиев, който взема поръчката да организира листването на минариториен дял от цигарения холдинг на борсата.

В ключова за капиталци фигура се превръща Лидия Шулева. Първоначално социален министър, а после икономически и вицепремиер, тя отговаря за изпълнението на стратегията за приватизация в правителството "Сакскобурготски". При нейното управление инвестиционният посредник на Прокопиев "Булброкърс" печели заедно с ОББ поръчката за консултант по т. нар. пул "Мечта".

Става въпрос за конкурса за консултант и инвестиционен посредник при продажбата на миноритерни пакети от "Държавен застрахователен институт - ДЗИ" ЕАД - 20%, "Параходство Български морски флот" - 30%, "Проучване и добив на нефт и газ" - 49%, "Булгартабак холдинг" - 12,8% и "Българската телекомуникационна компания" (БТК) - 20%.

В крайъгълен камък за съществуването на бизнеса на Прокопиев през годините се превръща сделката с посредничеството по приватизацията на БТК. Определяна често като "кражбата на века", сделката оставя повече въпросителни, отколкото ясноти. След нея структурата на БТК така се оплита, че й трябваха 10 години, преди да придобие нормален вид.

В проспекта, написан от "Булброкърс", се предвижда делът от 34.8% от акциите на БТК да се продадат през фондовата борса срещу компенсаторни инструменти. Това е запазен знак за приватизационните сделки с автор Прокопиев.

Формалното обяснение за използването на компенсаторки е, че така държавата затваря свои задължения към хора, които е обезщетила по някакъв начин. Истината е, че компенсаторките всъщност служат само за изсмукване на държавен актив, защото те са придобивани от борсата, където се търгуват на цена в пъти под номинала. При цена на акция от 1 лев и цена на компенсаторен инструмент с номинал 1 лев, струващ обаче 20 ст., купувачът ще плати 5 пъти по-ниска цена. 

Именно такъв подход предлагат от "Булброкърс" на Агенцията за приватизация при процедурата за БТК. С тази вътрешна информация обаче разполагат само съдружниците в "Булброкърс" Иво Прокопиев и Иван Ненков. За втория има публикации в медиите, които го  определят като роднина на Лидия Шулева, министър на икономиката с ресор приватизация. Те изкупуват за свои клиенти и за себе си почти целия ресурс на компенсаторни записи по не повече от 20 ст. при номинал един лев.

Така значителен миноритарен дял от телекома е буквално подарен на купувачите. Нещо повече - Иван Ненков дори влиза в управлението на БТК като "представител на миноритарните акционери". Така посредникът на практика официализира участието си и като собственик. Факт, който Прокопиев продължава да отрича и до ден днешен.

Но приватизацията не спира тук. Публична тайна е, че правителството на НДСВ използва посредничеството "зад кадър"на "Булброкърс", за да продаде седемте ЕРП-та. Официално консултант при приватизацията на  67% от ЕРП-тата (Варна, Горна Оряховица, Стара Загора, Пловдив, София, София област и Плевен) е "БНП Париба". Но запознати със схемата твърдят, че консултант на консултанта е именно Прокопиев.

Благодарение на безценните консултации на неговата компания държавата остави за себе си дял от 33%. Впоследствие стана ясно, че така тя е поставена в позицията на абсолютно безсилен съдружник на ЧЕЗ, ЕВН и Е.ОН. Условията в приватизационните договори им гарантираха печалба от 16% до 2008 г., а до 2018 г. - от 12%. В същото време в контрактите услужливо са пропуснати каквито и да е изисквания за инвестиции.

Tака електроенергията на българите поскъпна три-четири пъти в рамките само на няколко години. А през цялото това време чуждите инвеститори източват чрез договори за външни услуги ЕРП-тата и радват шефовете си с тлъсти печалби. За сметка на българския потребител.

И за да бъде пълен разцветът на Прокопиев при "царуването" на Шулева и компания, той получава още една позиция за влияние. Благодарение на Шулева Прокопиев става шеф на Надзорния съвет на НОИ. Това е изключително важна длъжност, защото дава възможности както за ефективно моделиране на политиките на НОИ, така и за лобиране за кардинални промени в принципите на осигуряване и харчене на парите. Точно това се опитва да направи и Прокопиев, като развива идеи за инвестиране на този огромен обществен ресурс в рискови активи.

Предлаганата от него схема е държавата да трансферира в НОИ част от средствата във фискалния резерв, които са натрупани или се очакват скоро от приватизацията. Тези пари няма да се харчат, а ще се инвестират от НОИ и с лихвите ще се увеличат средствата на осигурителния институт. Това според Прокопиев ще позволи както намаляване на осигурителните вноски, така и увеличаване на размера на пенсиите.

Прокопиев предлага за тази цел да се отделят 3 млрд. евро - 500 млн. от фискалния резерв и очакваните близо 2.5 млрд.евро от вече приключилата сделка за БТК и предстоящите (бел. ред. - по онова време) за ЕРП-тата, ТЕЦ-овете и още няколко.

Идеята за "инвестирането", разбирай изяждането на парите за пенсия, веднага е охотно одобрена от вицепремиера Лидия Шулева. Предложението обаче среща силни критики от страна на финансисти. Сред големите критици впрочем е сегашният премиер Пламен Орешарски, който по това време е тъкмо сдал поста на зам.-министър във финансовото министерство.

"Не съм убеден, че дори да се реализира, тази мярка ще даде значим ефект, тъй като доходността на един портфейл в такъв размер няма да е чак толкова значима, че да покрие огромните дефицити на НОИ", казва Орешарски пред радио "Нова Европа".

Той подчертава, че този резерв трябва да се управлява сравнително консервативно, защото при преобладаващи инвестиции във високодоходни активи се увеличават рисковете. Според Орешарски максималната очаквана доходност при разумни инвестиции е 4-5% годишно при сегашните условия.

Напъните на Прокопиев да изяде парите за обществена пенсия тогава не успяват, но очевидно олигархът е хвърлил око над спестяванията трайно, защото 10 години по-късно той все пак успя да прилапа средствата. Макар и не обществените, а вече частните средства на осигурените в ПОК "Доверие".

Опитът му с паразитирането около властта се оказва толкова успешен, че след нов пълен мандат - този път на НДСВ, Прокопиев е здраво свързал бизнес с власт. Тази изпитана схема е основата на всички негови политико-икономически действия. По-късно те ще добият още по-скандален нюанс, като пропълзяват още по нагоре - към бизнес машинации с държавен глава.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


289 Siika Alexieva 25.09.2013 | 11:30
Този олигахр трябва да бъде вкаран в затвора и да му се потръси отговорност за всички неясни сдлеки, към които е имал претенции към нашитв пари!!
288 valeri mechev 25.09.2013 | 11:07
287 Въртоломея Ураганова 24.09.2013 | 22:05
Стига си спамил бе!
286 Летящият Честмир 24.09.2013 | 19:05
Напъните на Прокопиев да изяде парите за обществена пенсия тогава не успяват, но очевидно олигархът е хвърлил око над спестяванията трайно, защото 10 години по-късно той все пак успя да прилапа средствата. Макар и не обществените, а вече частните средства на осигурените в ПОК "Доверие".
285 Летящият Честмир 24.09.2013 | 18:56
Идеята за "инвестирането", разбирай изяждането на парите за пенсия, веднага е охотно одобрена от вицепремиера Лидия Шулева. Предложението обаче среща силни критики от страна на финансисти. Ама мошениците едно си знаят и си го правят
284 Летящият Честмир 24.09.2013 | 18:47
Лидия Шулева също0, заедно с Росен Плевнелиев, Дянков и Трайков, да отговаря заради Прокопиев и далаверите му пред съда
283 stefaniika koleva 24.09.2013 | 18:34
НДСВ като гледам са работили основно за олигарха Прокопиев.
282 Летящият Честмир 24.09.2013 | 18:34
Напъните на Прокопиев да изяде парите за обществена пенсия тогава не успяват, но очевидно олигархът е хвърлил око над спестяванията трайно, защото 10 години по-късно той все пак успя да прилапа средствата. Макар и не обществените, а вече частните средства на осигурените в ПОК "Доверие".
281 stefaniika koleva 24.09.2013 | 18:31
За сметка на българския потребител - това е най - лошото, че всичко, което е правил е било за сметка на хората.
280 Летящият Честмир 24.09.2013 | 18:22
В поредицата "Миризмата на кръга "Капитал" вестник "Репортер" представи хронологично каскадата от далавери, с които членовете и приближените на този кръг вмирисаха представите на хората за честна политическа и икономическа игра.браво за темата
279 raicho ivanov 24.09.2013 | 18:16
Само като го погледнеш и му е изписано колко е нагъл.
278 Летящият Честмир 24.09.2013 | 18:11
има ли управление, при което тоя да не е крал - няма
277 raicho ivanov 24.09.2013 | 18:06
И аз искам да го видим в затвора, но как, когато властта е на негова страна.
276 raicho ivanov 24.09.2013 | 18:03
Царят обещава, че ще оправи поданиците си за 800 дни и печели убедителна победа над разтърсения от корупционни скандали и вътрешни боричкания СДС - оправи не нас, а Прокопиев. За това тези години се оказаха златна мина за олигарха.
275 Летящият Честмир 24.09.2013 | 18:03
Опитът му с паразитирането около властта се оказва толкова успешен, че след нов пълен мандат - този път на НДСВ, Прокопиев е здраво свързал бизнес с власт. Тази изпитана схема е основата на всички негови политико-икономически действия. По-късно те ще добият още по-скандален нюанс, като пропълзяват още по нагоре - към бизнес машинации с държавен глава.
274 viki stoilova 24.09.2013 | 17:46
И най - голямата присъда за Прокопиев ще бъде малка.
273 Летящият Честмир 24.09.2013 | 17:42
Публична тайна е, че правителството на НДСВ използва посредничеството "зад кадър"на "Булброкърс", за да продаде седемте ЕРП-та. Официално консултант при приватизацията на 67% от ЕРП-тата (Варна, Горна Оряховица, Стара Загора, Пловдив, София, София област и Плевен) е "БНП Париба". Но запознати със схемата твърдят, че консултант на консултанта е именно Прокопиев.ах, мръсникът
272 viki stoilova 24.09.2013 | 17:40
Дали неговите машинации са само това, аз силно се съмнявам. На алчния човек никога нищо не му стига.
271 David Hayemaker 24.09.2013 | 17:36
Разкритията са повече от показателни, че този човек трябва да бъде разследван от прокуратурата. Има достатъчно доказателства да го уличат във всичко това което е направил до този момент. Не мога да разбера какво чака родната прокуратура обаче?
270 Летящият Честмир 24.09.2013 | 17:31
В. "Репортер" разкрива как НДСВ използва "Булброкърс", за да продаде седемте ЕРП-та - тоя Прокопиев защо още не са го гръмнали
269 viki stoilova 24.09.2013 | 17:30
Управлението на НДСВ ще си остане златен период за много от настоящите активни представители на бизнеса у нас - най - вече за този от снимката, който така умело се е прикривал.
268 Анжелина ЖУЛИ 24.09.2013 | 17:27
Явно да! И ще продължава да консултира по този нечестен винаги за държавата начин!
267 Анжелина ЖУЛИ 24.09.2013 | 17:27
Не е истина просто. Г-н Прокопиев трябва да бъде подведен под съдебна отговорност за делата си!! Тази имепреия основаваща се на лъжи и измами, не може да продължава да съществува и функционира!
266 Летящият Честмир 24.09.2013 | 17:25
Управлението на НДСВ е златният период за Иво Прокопиев.
265 Старата Госпожа 24.09.2013 | 17:23
Аз кат чета статията чак се обърквам.. Толкова далвери има покрай Иво Прокопиев и кръгът "Капитал" . Явно това се е случвало заради близките отношения на олигархът с групата на НДСВ, която управлява по това време. Излиза , че олигархичната мафия и партията са "действали" рамо до рамо !
264 Чичо Арни 24.09.2013 | 17:20
Сингапур е идеалния план за бягство, ако пак бъде обвинаем и привикван по някое дело, това е истината, а не заплахи за живота, както твърдеше преди време.
263 Митридат Египетски 24.09.2013 | 17:13
Булброкърс е машина за измами
262 rozalij atanasova 24.09.2013 | 17:09
Явно прокуратурата спи, добре че са от В. "Репортер" да научаваме.
261 rozalij atanasova 24.09.2013 | 17:07
Ужас, властта му помагала да краде, вместо да се погрижи това да не се случва. Боже пази ни!
260 Митридат Египетски 24.09.2013 | 17:00
В поредицата "Миризмата на кръга "Капитал" вестник "Репортер" представи хронологично каскадата от далавери, с които членовете и приближените на този кръг вмирисаха представите на хората за честна политическа и икономическа игра.Благодарности на вестника, наистина, от тях научих много неща, знаех за тоя боклук, но за чак толкова далавери не знаех
259 visoko naprejenie 24.09.2013 | 16:58
не е истина, че толкова много пари са откраднати и то без никакви последствия, а обикновените хора ги гонят и за 100 лев.а..
258 Jivo Fidanov 24.09.2013 | 16:44
Да, останалите избрани консулнтанти за ЕРП-тата са Париба, които са тясно свързани с фамилията Пръмови. Сега бившият еврокомисар и царист пак го играе с Прокопиев по линия на новата синя коалиция.
257 Krist Novoselic 24.09.2013 | 16:42
Това означава, че и управляващите тогава са търсели връзки с олигарсите, за да правят пари на гърба на българите. А по времето на НДСВ кръгът "Капитал" на чело с Прокопиев са правели каквото си искат...
256 Пламена Недялкова 24.09.2013 | 16:41
Той си плаща много добре и за това му се разминава .
255 Пламена Недялкова 24.09.2013 | 16:40
Чудя се дали скоро Прокопиев ще бъде наказан за всички престъпления които е извършил.
254 Митридат Египетски 24.09.2013 | 16:39
я го вижте колко е неприятен и на външен вид, боклука му с боклук
253 Ицо Моториста 24.09.2013 | 16:38
Ако бяхме нормална държава тези хора отдавна да бяха заловени и изпратени в затвора, но не, ние сме орисани тук да обслужваме интересите на подобни олигофрени,които стремглаво крадат парите ни!
252 tedka todorova 24.09.2013 | 16:32
Бил шеф на Надзорния съвет на НОИ - думи нямам.
251 Митридат Египетски 24.09.2013 | 16:22
Ивооо, идва Видовден
250 Nikolai Stoqnov 24.09.2013 | 16:19
И той си живее живота в Сингапур, докато ние тука му сърбаме попарата, направо чудесно!
249 tiha paranoq 24.09.2013 | 16:17
Дано медията продължи да се развива, защото не е изключено и да и "затворят устата" , когато казва такива истини за някой хора.
248 Иван Ангелов 24.09.2013 | 16:13
Такива като Иво Прокопиев ги осъждат по бързата процедура. Има толкова явни доказателства срещу него, че ще е срамота да не успеем да го осъдим. Ако чакаме на Европа да ни свърши работата, то жестоко се лъжем. До тогава Прокопиев ще е откраднал още куп пари според мен.
247 Мartina Georgieva 24.09.2013 | 16:13
Знае как да върти далавери човека и то необезпокоявано, всички хора във властта явно обслужват интересите на бизнесмена без изобщо да се притесняват от каквито и да е били последствия!
246 Митридат Египетски 24.09.2013 | 16:12
Виждам, че е замесена и банка "Париба", банката на Меглена Кунева
245 crazy fish 24.09.2013 | 16:12
Всичко написано до тук е много лошо, отвратително и опасно! Пиплатана този олигарх не са оставили един сектор у нас неомърсен и чист. И продължава!! До кога?
244 tedka todorova 24.09.2013 | 16:11
Как да не се ядосваш в каква държава живееш, кажи ми.
243 Голем Капацитет 24.09.2013 | 16:05
Сериозно минало. По това време явно е трупал най-големите си печалби, така излиза? Въпроса е, че сега властта продължава да му помага явно по един или по друг начин.
242 Zlatina Todorova 24.09.2013 | 16:02
Ясно е че не може да бъде разследван, след като е толкова близък с хората които могат да задействат подобно разследване и да издадат заповеди и прочие. Схемата е добре изградена, Прокопиев е недосегаем.
241 Митридат Египетски 24.09.2013 | 15:57
Бе това момченце защо още не е в затвора?
240 Митридат Египетски 24.09.2013 | 15:53
при абсолютно всички правителства е действал тоя
239 склеротик невротиков 24.09.2013 | 15:51
Е как да бъде разследван като е толкова близък с политиците, които пък ще компрометират партийките си и пр. Всичко уж се решава с уволнения, ама не съвсем, докато не се отреже главата на този октопод спасение няма.
238 Практична домакиня 24.09.2013 | 15:51
Мръсни тайни, сдлеки връзки с политици, включително и Преиздента - това лие ни рпедлага един "преуспяващ бизнесмен"?? Не знам. Но явно е така. Защото държавата е на тоя хал заради хора, като него. Именно той е виновен за редица престъпни приватизационни сделки!
237 igla seno 24.09.2013 | 15:50
Надявам се да дочакам времето когато на този човек ще му се потърси сметка за всичко което е направил през годините. Всичките тези далавери не трябва да остават безнаказани и този човек трябва да си получи заслуженото.
236 flock oFsheeps 24.09.2013 | 15:49
Златното време за Иво Прокопиев е в периода на „синьото” управление, когато прави каквото си поиска. Може да се напише цял том за подвизите му, които постепенно увеличават икономическата му мощ до невероятни за малка България размери. Той печели, губещи са всички останали – държавата, обществото, работниците в приватизираните от него предприятия, дори лозарите, които продават гроздето си на Винпром „Дамяница”, рекетирани са от ръководството и с години не получават пари за него. Следват жалби, оплаквания и дори съдебен процес за нередности в придобиването на двете предприятия. Но Прокопиев не е вчерашен, той се е подсигурил и в съда или както официално се казва – в независимата съдебна власт. Там всички обвинения отпадат.
235 empty world 24.09.2013 | 15:49
Явно няма справедливост в България. Всичко у нас се крепи на далаверата и на това кой, кого познава и как ще се възползва от това. Олигархията в лицето на Иво Прокопиев, винаги е била част от власт, но и винаги в сянка !
234 boris nikolov 24.09.2013 | 15:45
далавери да искаш от Прокопиев, определено знае как да печели от положението, измислил е несравнимо добра схема за източване на пари, за съжаление ние всички ставаме неволни участници в забогатяването на Иво Прокопиев и хората около него.
233 tedka todorova 24.09.2013 | 15:43
Рожба на добре платена любов с властта, този емблематичен за българския преход финансово-политически кръг е обслужвал силните на деня и е получавал сериозни облаги - а така, а ние се чудим как да преживяваме. Къде е справедливостта се питам?
232 filip hristov 24.09.2013 | 15:40
Успява наистина да се добере до всяка власт! Сделките на Прокопиев са просто безкрайни, само и само да открадне колкото се може повече от държавата,а прокуратурата до кога ще чака журналистите да ѝ вършат работата, не трябва ли да се е самосезирала отдавна? абсурдите в България до кога ще продължават?
231 todorr ivanov 24.09.2013 | 15:21
Сериозни сделки и далавери е въртял Прокопиев, определено си е забогатял на наш гръб! надявам се прокуратурата 1 път да си свърши работата и да докаже,че законът не зависи от портфейла!
230 ivan georgiev 24.09.2013 | 15:07
Човек да си присвои и разпредели 7 ерп-та хич не е малка сделка и като включим в това число и още едно присвояване от евн, можем спокойно да се обявим като спонсори на крадците, да живее БЪлгарскто правосъдие!“..
229 kostadin papanov 24.09.2013 | 15:04
не трябва ли тези разкрития да ги прави прокуратурата, а не медиите?? о, да, ние не сме нормална държава, ако бяхме, изобщо нямаше да ги има половината от престъпленията описани тук, и като си представим,че историята продължава... мисля,че нямаме толкова журналисти ,които да отразят всички кражби на Прокопиев.
228 miglen cholakov 24.09.2013 | 15:00
Доброто момче на прехода ли ще му викаме на ПРокопиев? Докато цяла България се чуди как да се справи с живота си, хората на Прокопиев правят всичко възможно да откраднат колкото се може повече от нас!
227 atanas angelov 24.09.2013 | 14:55
Добре,че има вестници като "репортер" защото ако разчитаме на медии като Капитал изобщо няма да знаем какво се случва в България!
226 трендафил въжарски 24.09.2013 | 14:55
Вече 20 години кръгът "Капитал", създаден около едноименния седмичник, разнася из България тежката миризма на корупция.Самата истина
225 meden rudnik 24.09.2013 | 14:52
Тука толкова много хора са били замесени от кръгът на Иво Прокопиев и от страна на НДСВ, че далаверските сделки са ставали много лесно, като за заскуска. В България не може да има демокрация, докато хора като тези още са на свобода. Каква е тази ненаситна олигархия ???
224 Velislav Zdravkov 24.09.2013 | 14:49
Не му стигат дружествата,ами и на пенсиите на хроата посегна, окраде и Доверие.. ужасен човек, който трябва да изгние в затвора! Прокуратурата не трябва да спи и да се прави на неразбрала!
223 galia ivanova 24.09.2013 | 14:46
хората са в криза и едва успяват да се справят с месечните си нужди, а Прокопиев краде от нас! Що за безочливо говедо трябва да си,че да вземаш от бедния?? А ние си мислим,че тази практика е останала далеч в миналото и се сещаме само като гледаме филми за Робин Худ, но явно не е така! В наши дни явно модата се връща, крадците не се променят с времето, прогнили души! дано най-накрая влезе в затвора!
222 monika antonova 24.09.2013 | 14:43
Безспорен факт си остава че безобразията на Прокопиев са вършени не без любезното съдействие на министри и хора с дори още по-голямо политическо влияние. Те също заслужават да понесат отговорност за постъпките си.
221 julieta jivkova 24.09.2013 | 14:41
Човекът знае на кой какво да предложи, на кой колко да даде,за да му се получат далаверите, Прокопиев е пълен с идеи за това как да разсипе държавата, и най-странното е,че никой не го спира, въпреки че прави мизерлъци от 97-ма година! до кога ще се налага да търпим хора като него?!
220 ekaterina tsoneva 24.09.2013 | 14:36
Всички далавери на въпросните приятели на Иво Прокопиев и той самия са равностойни на унищожение на България! Странно, вече остана ли нещо неокрадено, скоро ще разберем, следващата цел на Прокопиев ще е именно това.
219 кученцето пиджи 24.09.2013 | 14:36
"Запознат вече с държавните хватки, той максимално стопля контакта с властта" - Така е, Прокопиев винаги е бил близък с властта. По времето на НДСВ тази близост прераства в добре планирани далавери с прякото участие на Лидия Шулева. Всички приватизации по това време са меко казано спорни !
218 трендафил въжарски 24.09.2013 | 14:33
. "Репортер" разкрива как НДСВ използва "Булброкърс", за да продаде седемте ЕРП-та - браво на "Репортер", че разкриват лицето на тоя мошеник
217 склеротик невротиков 24.09.2013 | 14:31
А така, консултираш една сделка, получаваш вътрешна информация и си с дял във въпросното дружество. Доре де е уредил Прокопиев покрай Мадам 20%.
216 mihaela angelova 24.09.2013 | 14:26
И най-тъпото е,че всчики виждаме и четем за случващото се, а отговорните органи по залавянето на един такъв престъпник спят! Прокуратура не вижда ли , не знае ли?! някой трябва да й свърши работата явно! разбира се, ако отгоре позволят, да се разследва най-обичния олигарх!
215 дрезгав глас 24.09.2013 | 14:25
Не може през годините да разпродават български институции по супер не изгоден за България начин и при неясни обстоятелства и в момента никой да не им търси сметка. Това не непростимо !
214 krasimira jekova 24.09.2013 | 14:24
такъв подломен тип е Прокопиев,че няма на къде повече! Приватизацията на ЕРП–тата беше най-голямата грешка на прехода ни,а то било всичко,з ащото г-н Прокопиев ИСКАЛ! дреме ми какво иска, и аз го искам с разпродадени имоти иззети пари и в затвора, без друго дълговете му са изключително много, не може все да съсипва, краде и руши, само ВЕИ-тата функционират и то сигурно защото вятъра така или иначе си духа! абсолютен псевдо бизнесмен, утайката на обществото ни е един такъв човек, и въобще не ми пука за медиите му, тоя е само за затвора с цялата си хайка!
213 vasko vasilev 24.09.2013 | 14:24
Най - лошото е, че никой нищо не му прави, защото е имал тогава подкрепата на властта, а сега също има подкрепа. В този случай машинациите на Прокопиев ще продължат, а ние само ще продължаваме да стоим безучастни.
212 liubomir yu 24.09.2013 | 14:22
Отношенията между Шулева и Прокопиев бяха толкова близки, че тя дори бе член на една от фондациите му. Прокопиев в действителност е много "състрадателен" човек, има сума фондации и се грижи за трайното олекване на финсите ни в дългосрочен план, но пък медиите му така успиват, че мнозина все още не се усещат за какви измами става въпрос.
211 nina stanislavova 24.09.2013 | 14:21
Човек,който не успява и кражбите си да контролира правилно. За човек окрал толкова пари има и толкова задължения, интересно е обаче, как по времето на Дянков и то в условията най-сериозната икономическа рецесия, успя да намали значително задълженията си и то с над 100 милиона?... Явно Дянков му е дал по-голям дял от 88млн. от ЕВН...
210 Denica Mileva 24.09.2013 | 14:18
Нали знаете, за един брадва,за друг сватба,че и в България така, Докато в годините на прехода попадаме само на ненормални крадливи политици,то друг на наш гръб пълни гуша и не поглежда назад, краде все повече и все по-големи суми! Явно прехода и политиците работят в услуга на Прокопиев, и какво излиза, Прокопиев ли е най-важния човек в България? Нима е недостижим? Него не го ли лови закона, да не да е Богопомазан?!
209 Пламен Панайотов 24.09.2013 | 14:17
"...НДСВ използва "Булброкърс", за да продаде седемте ЕРП-та..." - Е това вече е черешката на тортата !!! Това е една сделка ощетяваща България с много пари. Заради такива хора като Прокопиеев и неговият кръг приятели енергетиката ни е на такова положение в момента.
208 liubomir yu 24.09.2013 | 14:14
Не само това, напук на кризата успява да ликвидира огромна част от задълженията си, който от 600млн. стават 400млн. С вещата подкрепа на СеДянков и ко.
207 Kremena Peteva 24.09.2013 | 14:12
Схемата с "Компенсаторките" е направо покъртителна! Цялата държава играе по свирката за кражбите на Прокопиев и то на драго сърце му предоставя възможността да си прибере колкото може за по-малко пари! Е,да, чужди пари лесно се харчат, защо държавата да прибере няколко милиона отгоре, след като може да ги подари на Прокопиев, като "компенсаторка". Само крадци по високите етажи на властта, готови с радост да се продадат на Кръга "Капитал"!
206 Батко Реджеп 24.09.2013 | 14:09
"В ключова за капиталци фигура се превръща Лидия Шулева" - Значи и тя е била в "играта". С Прокопиев сигурно са били доста близки и са си помагили в сделките по приватизациите. Дружествата на Прокопиев винаги са били доста скандални.. в някой сделки неговите собствени фирми са били консултант по сделките, това си намирисва от всякъде...
205 Касиопея Харалампиева 24.09.2013 | 14:08
Шулева стабилно е раздавала от баницата на Прокопиев, явно добри взаимоотношения имат помежду си,дали още съветва бизнесмена какви престъпления от държавно значение да извършат?
204 Rosi Nikolova 24.09.2013 | 14:04
В проспекта, написан от „Булброкърс", се предвижда делът от 34.8% от акциите на БТК да се продадат през фондовата борса срещу компенсаторни инструменти. Това е запазен знак за приватизационните сделки с автор Прокопиев. - Има си схема Прокопиев и няма кой да наруши изградилото се статукво в приватизациите на олигарха! Сякаш невидими далавери за Прокуратурата.
203 hristo stoimenov 24.09.2013 | 14:03
Прокопиев онзи ден отрича да бил консултирал сделката с ЕРП-тата, кого се опитва да заблуждава?! При все, че освен че ощетява държавата с тази сделка е и в конфликт на интереси, тъй като Алфа финанс имат фирми от енергийния отрасъл - Каолин и Соларпро?! Нещо по този въпрос?!
202 Божидар Тошев 24.09.2013 | 13:59
Особено пък ако си консулнтант на сериозни сделки като тези - Бизнес парк София, ТЕЦ "Варна", "Топлофикация-Русе", ДЗИ Банк, СИБанк (бившата банка на Цветелина Бориславова, с която са си особено гъсти)и др. Със сигурност Прокопиев се е облажил доста тези услуги.
201 Вяра Петрова 24.09.2013 | 13:59
разбира се, Прокопиев е един завиден консултант! Може държавата като хонорар да му е плащала сумата, която после ПРокопиев е давал за приватизацията на дружествата, подарък под масата!
200 Баба Пъша 24.09.2013 | 13:59
Защо никой не каза какво реално стана с БТК. Приватизраха я , а останаха много не ясни неща около сделката. Явно Прокопиев и Шулева са искали някой неща да останат скрити от всички. Аз се надявам някой ден правдата да възтържествува и тези хора да си изядат попарката, която са си надробили.
199 Ralica Hristova 24.09.2013 | 13:56
Докато цял свят едва сколасва в кризата Прокопиев последните години лети нагоре в сивата икономика а и как няма, на фона на безработицата, той печели по 80% в сделка!
198 Kiko Blajev 24.09.2013 | 13:56
Консултанските услуги са си доста доходоносен бизнес, а още по-скандалното тук е, че държавата не е длъжна да декларира какви пари плаща за тази "услуга". Едно е сигурно обаче, Прокопиев е получил тлъстна комисионна и от държавата и от ЕВН, които получиха отлична цена за остатъчния дял на държавата в дружеството - два пъти пониска от тази, на която бе реализирана същия дял при първоначалната продъжба и това, ако не е парадокс.
197 flock oFsheeps 24.09.2013 | 13:48
Прокопиевият бизнес цъфти на фона на сивата икономика, която паралелно с това също цъфти, а и сифите изгледи да се оправим някога все повече се увеличават също. Моментното състояние на държавата се дължи именно на хора като него - хора с фасадни идеи са демокрация и правене на бизнес. Много провали, които е претърпяла държавата благодарение на хора, като него и неговите фирми, едва ли някога ще бъдат компенсирани по някаъв начин, а още по-малко нейните граждани.
196 Джони Молеца 24.09.2013 | 13:48
Прокопиев може да се похвали и с апетитни дружества от разграбването на общинска банка, Софстрой (поредното дружество, което докара до фалит) също е "зестра" от този период, когабе бе част от агнешки главички и синята "идея".
195 Krum Tonev 24.09.2013 | 13:46
Тоя се освини направо на наш гръб, как няма да вони ! И после ходи да разправя,че има кръг от олигарси над политиката, е има братле,поне пък си признай,че това си ти!
194 Ruslana Hristova 24.09.2013 | 13:42
Не се вижда края на проблемите,които е създал Прокопиев! До кога ще трябва да стоим да гледаме как ни крадат държавата и все по-дълбоко бъркат в джобовете ни? Нима 7 милиона сме длъжни да изхранваме на Прокопиев амбициите?! Съд и то истински трябва, изобщо не се надявам на разследване в България, нали уж германски следователи се били захванали с него, това ни трябва!
193 чичо съби 24.09.2013 | 13:41
Доста интересни обстоятелства има в някой сделки. Да не излезе, че кръгът "Капитал" на Иво Прокопиев е ощетявал България с нечистите си сделки. Да не излезе, че Иво Прокопиев заедно с Лидия Шулева са въртели приватизациите на големите български фирми с цел да се облаготетестват те. Май се оказва , че основната дейност през годините на кръгът "Капитал" са били именно съмнителните сделки за които слушахме през времето на българският преход.
192 Dare Debil 24.09.2013 | 13:36
"По-късно те ще добият още по-скандален нюанс, като пропълзяват още по нагоре - към бизнес машинации с държавен глава." - това вече е наистина доста притеснително, а Плевнелиев към момента мишкува и се крие зад имунитета си с надеждата да има отново служебен кабинет и втори мандат за ГЕРБ, за да се потули всичко. Недупостимо е държавен глава да продължава с офшорките си да работи за интересите на олигархията.
191 Margaritka Ilieva 24.09.2013 | 13:36
Ще ни бъркат в джоба хора като Прокопиев,докато има кой да му позволява,а това сега го правят всички подкупни политици и прокурори,защото за толкова години не е възможно всички да се правят,че няма нищо нередно!
190 diter smallhausen 24.09.2013 | 13:32
Следва продължение... и до кога така безучастно ще гледаме как се разграбва държавата от Прокопиевци?! На всичкото отгоре същия този човек продължава да бъде някакъв фактор в политиката чрез поставените си лица, ако това продължи ще продължава да се измъква, а ние ще си затъваме, докато ни бъркат все по-дълбоко в джеба.
189 Anna Vasileva 24.09.2013 | 13:30
Като чета и ми се иска направо да не знам още колко е окрал по времето на тройната коалиция и на ГЕРБ, а като знам,че сегашния ни президент му е личен приятел и то от най-близките, мога само да си представям какви неща се замислят точно в този момент, крайно време е въпросния бизнесмен да отиде в затвора!
188 нелепо съвпадение 24.09.2013 | 13:29
Малеее .. толкова са ни разграбвали Иво Прокопиев, Шулева и НДСВ. С колк пари са ощетили държавата.. Не е за вярване, че още тези хора на свобода, а и някой от тях продължават с далаверитес си !
187 работната пчела 24.09.2013 | 13:29
май годините на прехода не са се отразили зле на всички, сигурно Прокопиев е много щатлив от демокрацията,която той и близките му са сформирали в България., пък обикновените хора да се спасяват, важното е да имат толкова, че да си платят всичко което могат и да оцелеят,поне до следващия месец...
186 visoko naprejenie 24.09.2013 | 13:20
Толкова мними дружества неотговарящи на никакви критерии биват създавани само за да се изземат държавни пари, приватизират се дружества и се докарват до фалит,страшна политика за правене на бизнес има Прокопиев, само че кораба май взе да потъва..
185 Лола Мартинес 24.09.2013 | 13:20
"Така значителен миноритарен дял от телекома е буквално подарен на купувачите. Нещо повече - Иван Ненков дори влиза в управлението на БТК като "представител на миноритарните акционери". Така посредникът на практика официализира участието си и като собственик. Факт, който Прокопиев продължава да отрича и до ден днешен."- За този пък дори не бях чувала! Егати и мапинациите са си правели тези двамцата! И това след покварената сделка в Дманяица! Няма спирка това разградско момче явно!
184 tiha paranoq 24.09.2013 | 13:20
Как така Иво Порокопиев в успявал да влезе под кожата на всяко правителство ..? Не е за вярване за какви сделки става дума най - вече по времето на НДСВ..
183 raliza gospodinova 24.09.2013 | 13:19
Нали се сещаш, че всеки един е лапал и всичко е било взаимно.
182 трендафил въжарски 24.09.2013 | 13:17
топмошеникът на Прехода
181 Desislava Stoyanova 24.09.2013 | 13:17
Меко казано всичко което четем е потресаващо! ще ми се да съм потресена, но чувствата ми са далеч от това, всички в тези схеми заслужават да останат на улицата и да мизерстват!
180 крива вежда 24.09.2013 | 13:15
Интересно как по времето на НДСВ не са надушвали кръгът "Капитал" на Иво Прокопиев, а той и тогава е действал с голяма скорост както и в момента. Ако са ги спрели навреме много измами нямаше да се осъществят!
179 rene artois 24.09.2013 | 13:14
Друго си е да се радваш на подкрепа от страна на властта в замяна на евтин ПР от страна на спонсорираните от американците медии.
178 Yanitza Dikova 24.09.2013 | 13:13
А ние си мислим,че политиците са най-големите крадци и измамници, явно не е така, има си и по-добри схеми явно, на чело с Прокопиев!
177 raliza gospodinova 24.09.2013 | 13:12
Този е действал много хитро през годините. Само, че неговият час настъпи, защото нищо не остава скрито покрито и рано или късно истината излиза.
176 Mood Indigo 24.09.2013 | 13:11
Всичко това е потресаващо! Нямали кой да спре този олигарх и неговата пирамида от машинации, няма ли кой да спре това буквално ограбване и разграбване на държавните ресурси?!
175 empty world 24.09.2013 | 13:08
"Как Иво Прокопиев се позлати по царски покрай НДСВ" - Ами много лесно всъщност.. Като се е сраснал като симбиоза с властта, далаверите почват да стават повече и по - лесни за постигане!
174 трендафил въжарски 24.09.2013 | 13:07
Не само при НДСВ, и по време на други правителства, всички правителства, този все е крал
173 Филип Младенов 24.09.2013 | 13:03
Кръгът "Капитал" винаги се е опитвал да влияе върху народопсихологията, пускайки различни компрометиращи статии и материали срещу техни конкуренти, та дори и срещу властта. Наистина по времето на управлението на ГЕРБ, Иво Прокопиев се чувстваше много добре и със стабилно лоби в политиката.
172 Филип Младенов 24.09.2013 | 13:03
Кръгът "Капитал" винаги се е опитвал да влияе върху народопсихологията, пускайки различни компрометиращи статии и материали срещу техни конкуренти, та дори и срещу властта. Наистина по времето на управлението на ГЕРБ, Иво Прокопиев се чувстваше много добре и със стабилно лоби в политиката.
171 Филип Младенов 24.09.2013 | 13:03
Кръгът "Капитал" винаги се е опитвал да влияе върху народопсихологията, пускайки различни компрометиращи статии и материали срещу техни конкуренти, та дори и срещу властта. Наистина по времето на управлението на ГЕРБ, Иво Прокопиев се чувстваше много добре и със стабилно лоби в политиката.
170 Счупено Пиронче 24.09.2013 | 13:03
Човекът се уредили с политически чадър от години, не стига,че върти далавери на наш гръб, но и умело включва разни политици в схемите си,така че да бъде подсигурен,че прокуратурата няма да го докосне и с пръст.
169 Алекс Махоун 24.09.2013 | 13:00
Целта на Прокопиев никога не е била да бъде политик, а да участва задкулисно с всички правителства, като хваща определени министри, които му позволяват в определен сектор да прави своите далавери. Ето например започва с Лидия Шулева, която му помага много да одържави голяма част от ЕРП-тата, а след това и с Трайчо Трайков, който му осигуряваше много стабилни позиции в енергетиката отново.
168 Гинка Тринка 24.09.2013 | 12:57
"Напъните на Прокопиев да изяде парите за обществена пенсия тогава не успяват, но очевидно олигархът е хвърлил око над спестяванията трайно, защото 10 години по-късно той все пак успя да прилапа средствата. Макар и не обществените, а вече частните средства на осигурените в ПОК "Доверие"."-МХМ, ами чуденсо просто. Ние какво правим в такъв случай? Стоим и гледаме как един олигахр облечен във властт на неговите другати държаеници ни изотчват парите, които честно сме си изкарали ли? Продължаваме да четем манипулираните от негови медии с манипулативната информация вътре?! Стоим безучстно значи!
167 Георги Неделчев 24.09.2013 | 12:54
Защото има политически чадър над него. Убеден съм, че това е дело на Росен Плевнелиев, който за момента го пази от всякакви неприятности със съдебната система в България. Неслучайно Прокопиев се беше уплашил по едно време и се намираше в Сингапур години наред, за да не бъде екстрадиран, ако се случи нещо с него. Сега Росен е президент и той може да си позволи лукса да бъде на българска земя и да участва пряко в далаверите, а не от разстояние с подставени лица.
166 Калоян Петров 24.09.2013 | 12:52
Така като чета коментарите всички се питаме как може да бъде допуснато лицето Иво Прокопиев да има толкова силни позиции във властта. В крайна сметка никой не е взел никакви мерки да го ограничи и той продължава да се радва на политическо лобиране по най-високите етажи на властта.
165 beli macor 24.09.2013 | 12:51
Руменобузия милионер се радваше и на привилегии от страна на наследника на Шулева - Румен Овчаров, който му подсигури изгодни договори с Мариците, а също така го въведе и в бизнеса с износ на ток, ей така от раз "Вивид пауър" на Прокопиев получава лиценз.
164 Филип Младенов 24.09.2013 | 12:50
Само ще ви кажа, че Лидия Шулева е създала Иво Прокопиев покрай приватизацията на "Булгартабак" и "БТК" по управлението на НДСВ. На нея също трябва да и се търси отговорност, защото има достатъчно доказателства, че е участвала в злоупотреби. Приликите между нея и Прокопиев е, че и двамата са измамници, а разликата е, че тя се отказа, докато той продължава да играе с всяко едно правителство от управлението на Царя до момента.
163 Филип Младенов
Този коментар е маркиран като неуместен.
162 Филип Младенов
Този коментар е маркиран като неуместен.
161 Жужка Жужа 24.09.2013 | 12:48
Иво Прокопиев не е е позлатил само по царско време. Според мен, както преди така и след това той си се позлатява, че до ден днешен. Кръгът в който се намира има достатъчно личности, които да му спомагат за това, включително, както става ясно, хора от властта
160 Алекс Махоун 24.09.2013 | 12:47
Знаете ли, че този човек има завод в гр. Меричлери има заводи, които тровят живота на хиляди българи. Има дори случаи на десетки заболели от рак. Куп медии се изредиха да ходят там и да правят репортажи, но в крайна сметка заводът продължава да си бълва отрови и да трови хората. Това нормално ли е? В какъв свят живеем?
159 Георги Неделчев 24.09.2013 | 12:45
Иво Прокопиев е основоположник на Кръгът "Капитал". През всичките тези години е успял да се облагодетелства покрай връзките му с политици, като Лидия Шулева, Росен Плевнелиев, Трайчо Трайков и много други, които се появяваха и изчезваха във времето. Едно нещо не се промени и това е постоянството на Прокопиев във всички правителства досега.
158 Георги Неделчев
Този коментар е маркиран като неуместен.
157 Milko Mustakov 24.09.2013 | 12:45
Ако прокуратарута у нас си вършеше работата Прокопиев вече щеше да е с присъда за поне 10 години за финансови измами, Шулева и тя за подкрехата си щеше да получи няколко годити. По нейно време прословутите ЕРП- та са разпродадени на електроразпределителните компании и то по съвет на Прокопиев, който лично ги консултира. Прокопиев се сдобива и с акции в БТК, „Булгартабак”, „Български морски флот”... Наистина царски пир за олигарха.
156 трендафил въжарски 24.09.2013 | 12:44
В крайъгълен камък за съществуването на бизнеса на Прокопиев през годините се превръща сделката с посредничеството по приватизацията на БТК.Наричат я кражбата на века
155 Калоян Петров 24.09.2013 | 12:43
Хора като Иво Прокопиев правят всичко възможно да се уредят с колкото се може повече власт и пари, за да бранят спечеленото до момента. Те никога няма да се откажат, защото вече са прекрачили много сериозна граница, от която просто няма връщане назад. За да го спрем, то трябва да се появи поне един свестен магистрат, който да му повдигне обвинение.
154 Венко Рачев 24.09.2013 | 12:37
А какво ще кажете за Сорос и компания? Всъщност Прокопиев е пионка на Сорос, който иска да управлява държавата дистанционно. Доколкото съм чувала и чела, кръгът Капитал се върти точно около тази личност, която може да се определи само като "бизнесмен" ама задължително в кавички. Правил е борсови манипулации куп други бели, а явно Иво Прокопиев следва светлия му пример.
153 Ibrahim Pulev 24.09.2013 | 12:36
И като продадоха ЕРП-тата за жълти стотинки сега виждаме за какво иде реч, държавни регулатори са безсилни, а те си намират всевъзможни оправдания. Отгоре на всичкото Прокопиев печели здраво от зелените си заводи и централи, заради които още се чудят как държавата не е санкционирана за безпрецедентната държавна помощ, която се оказва на зелената мафия. Това го няма в нито една друга европейска държава - сигурно печалба за няколко петилетки, гарантирано от държавата.
152 трендафил въжарски 24.09.2013 | 12:32
Тази Булброкърс и Каолин са му направо златните кокошки
151 monika antonova 24.09.2013 | 12:29
Досега Прокопиев успяваше да мине между капките - дали с подкупи, или със заплаха, но успяваше да изплува. Но все още има шанс далаверите му да излязат на светло. Нали ДАНС още го разследват за измами, укриване на данъци и ощетяване на държавата.
150 Mitko Lalev 24.09.2013 | 12:29
Тои си бе кажи-речи докарано до фалит, след като дълговете на иначе печелившата до преди това държавна компания бяха докарани до близо два милиарда, а нейните офшорни собствени, в това число и консултанта Прокопиев, колко от златните й активи оглозгава през това време. На пожар се разпродаваха апетитни сгради и пр.
149 Анабела Събринова 24.09.2013 | 12:26
Изключително гнусна схема, просто съм изумена как досега този човек стои безнаказан. Друг е въпроса, че сигурно самия той си е подсигурил тази сигурност по един или друг начин. Все пак говорим за изпечен "бизнесмен", който е търгувал с влияние не един път.
148 Radko Radev 24.09.2013 | 12:23
Хубаво го бяха погнали по едно време неговите кредитори, дори отърва една бизнес сграда и фотоволтаичен парк, но спасителния пояс дойде от продажбата на Каолин, която бе и с цел да си изпере имиджа, че там лъснаха далаверите за придобиването, концесиите и екологичните нарушения.
147 gyltam voda 24.09.2013 | 12:20
Прокопиев е използвал Булброкърс и за много други далавери и сделки. Точно поради тази причина трябва да се намеси прокуратурата и да му потърси сметка за всички тези машинации и далавери. Това не може да продължава вечно, защото този човек може да фалира още много дружества и предприятия.
146 Albert Nobbs 24.09.2013 | 12:18
Зщото Темида у нас наистина е сляпа за крупни престъпления като тези на Прокопиев, а в същото време за нас обикновените хора няма прошка. Заради лансирането на зелените централи на Прокопиев ел.енергията само миналата година скочи повече от 10%.
145 Теодора Динева 24.09.2013 | 12:16
Срамно е да се живее в тази мизерна държавица!
144 igla seno 24.09.2013 | 12:15
С приватизацията на БТК, Прокопиев целеше да фалира дружеството и по този начин да стане зависимо от него. Според мен трябва да се задействат органите и институциите, на които дължи пари. Ако всички си поискат парите от него, този човек трябва да фалира и да обяви несъстоятелност, с което веднъж завинаги да спре да се занимава с бизнес.
143 трендафил въжарски 24.09.2013 | 12:15
този човек си е отявлен мошеник защо още не е в затвора?
142 gola jena 24.09.2013 | 12:10
Донев и Павлов успяха да вкарат в прокуратурата и сега няма да е зле да се насочат към този човек, защото и той има всички достойнства да бъде в прокуратурата. Не само, че е достоен за там, ами може направо да бъде тикнат в затвора.
141 leikata l 24.09.2013 | 11:59
Далаверите на този човек нямат край. Имам чувството, че докато спи прави някакви далавери. Неслучайно се крие в Сингапур, защото тук има голяма опасност за него и неговия живот. Този човек трябва да бъде извикан в България с цел да бъде съден и най-после да го вкарат в затвора.
140 xander yordanov 24.09.2013 | 11:58
Кръгът Капитал и Отворено общество се дирижира от Сорос. Крайно смущаващо е че президентът ни се намира в пряка зависимост от тези две групировки. Плевнелиев представлява интересите на крупния бизнес, а не тези на народа.
139 ваня иванова 24.09.2013 | 11:57
И на всичко отгоре иска да влезе във властта, защото явно са му били малко далаверите през годините, ами иска още и още. Алчността му е безкрайна.
138 Моника Катева 24.09.2013 | 11:56
наистина е добра идея да се протестира именно за да бъдат разследвани всички олигарси и да получат наказание, на чело с Прокопиев! това ще бъде голям удар в/у репутацията на "честния" олигарх на в-к Капитал.
137 Даная Михайлова 24.09.2013 | 11:54
Напълно съм съгласна с теб . Това трябва да стане , но да видим дали .
136 monika antonova 24.09.2013 | 11:54
Главната цел на Прокопиев беше да бръкне в кацата с европейски фондове. Сега медиите му плюят по Доган, но той много добре се облажи по времето на Тройната коалиция.
135 ваня иванова 24.09.2013 | 11:52
Много ми е тъжно, защото всичко това е в ущърб на българският народ и той носи товара на плещите без да има никаква вина за нова.
134 Даная Михайлова 24.09.2013 | 11:51
На Прокопиев трябва да му се признае , че е ненадминат в измъкването , винаги излиза сух от водата .
133 Ivko Pivko 24.09.2013 | 11:48
"Капитал" или по-скоро далаверите на Прокопиев направо смърдят! Всеки здравомислещ човек не би следвало да стои безпричастно и да гледа случаващото се, явно на отговорните постове има само слабоумни и морално деградирали!
132 Теодора Динева 24.09.2013 | 11:48
Това е повече от скандално,трябва да се организира протест пред Цацаров,да се взима в ръце и да си свърши работата.
131 bobi bobev 24.09.2013 | 11:47
Лобиране на макс - това е формулата на успеха на Иво Прокопиев. Когато застъпваше правителството на ГЕРБ начело с Борисов Прокопиев даде всичко от себе си за да направи образ на идеалния водач на Бойко. Журналистите от Икономедиа още от първите дни на този кабинет заеха пиарските места в министерства и ведомства.
130 gradska moma 24.09.2013 | 11:45
Кръга Капитал манипулира общественото мнение вече в продължение на 20 години. И го манипулира по такъв начин, по който е изгодно на неговия шеф Прокопиев. Този човек в момента прави всичко възможно да се намърда във властта, за да продължи да краде по същия безугледен начин, по който го е правил досега.
129 ваня иванова 24.09.2013 | 11:42
Напъните на Прокопиев да изяде парите за обществена пенсия тогава не успяват, но очевидно олигархът е хвърлил око над спестяванията трайно, защото 10 години по-късно той все пак успя да прилапа средствата. Макар и не обществените, а вече частните средства на осигурените в ПОК "Доверие" - дано дойде време, когато ще му тежи на съвестта, че използва парите на хората от този фонд.
128 bobi bobev 24.09.2013 | 11:40
Около Прокопиев всичко е само лъжа и измама. Голям крадец и мошеник и не спира да се смее в лицето на държавата. Нека не се мисли за недосегаем, че и неговото време ще дойде.
127 Косе Босе 24.09.2013 | 11:39
Няма да има никакви разкрития и последствия за Прокопиев,докато министри и президенти обслужват интересите на олигарха! А точно с предишните правителства беше така добре обагоделестван,а в момента президента на "касичката България" е личен приятел и другар в схемите на Прокопиев. Скоро няма да очакваме развръзка.
126 sgodna jenica 24.09.2013 | 11:38
Явно Булброкърс му е любимата фирма, защото благодарение на нея е направил всички големи далавери, които е направил до този момент. Не мога да разбера, няма ли одиторски фирми, които да проверят дейността на тази брокерска къща?! Смятам, че е крайно време да се намеси прокуратурата и да започне разследване на дейността на този човек.
125 Митоди Михалев 24.09.2013 | 11:33
Защо всички тези са още на свобода?! Отдавна трябваше да са си приватизирали по една килия в затворите..
124 jaba kekerica 24.09.2013 | 11:32
Редно е този човек най-после да си понесе последствията и прокуратурата да се самосезира за всички тези далавери, които е направил. С толкова много пари е завлякъл държавата, че ако тези пари бяха останали в икономиката, сега едва ли щяхме да сме на това дередже. Прокопиев е престъпник и мястото му е в затвора.
123 Виличка Лъжичкова 24.09.2013 | 11:30
надявам се ,че един ден Прокопиев ще получи заслуженото си, уж всичко се връща,но май не и за такива като Прокопиев,които знаят само как да правят измами! Все пак остава да се надяваме,че един ден ще се озове в затвора,за да плати за всички престъпления,които е направил.
122 Doggy Cat 24.09.2013 | 11:25
не знам дали остана сектор,в който Прокопиев да няма участие, вече и топлофикация взех да се притеснявам,да не се окаже утре,че вече и това си е присвоил..
121 xander yordanov 24.09.2013 | 11:23
Какво стана с обвиненията на срещу Иво Прокопиев и брат му във връзка с приватизация на Каолин?? Тъкмо крадците бяха изправени пред съда и можеха да получат справедлива присъда, но се намеси онази подкупената Елена Хаджидимитрова и свали всички обвинения. Така и не разбрахме на какви основания.
120 kunka peneva 24.09.2013 | 11:20
Това е човека, който вероятно знае най-много начини за забогатяване по втория начин. На него сигурно могат да му завидят и чикагските мафиоти. Толкова много начини за далавери има, че сигурно във всеки един момент му идват нови и нови. Все пак такова нещо си има край и се надявам този край да се нарича затвор!
119 nestor stoyanov 24.09.2013 | 11:19
Прокуратурата трябва да направи щатно разследване на всички консултантски фирми които се свързват с Иво Прокопиев - Алфа финанс, Булборкърс, Интегрити корп. Бас държа че там ще излязат много неточности и разминавания.
118 Milata Mila 24.09.2013 | 11:17
Човекът си прави дружества само за да спечели някоя поръчка, изначало приготвена за него, фирмите които създава са ми напълно безинтересни,защото са явни като бял ден, прави ги само за да източи парите! Време някой да го спре!
117 Филип Фифо 24.09.2013 | 11:16
Тъжно е да четем всичко това и да знаме, че то се случва и в момента и да сме безсилни срещу поредния олигарх у нас. Явно няма кой да го спре.
116 qnko qnev 24.09.2013 | 11:16
Ако имаме прокуратура тя не трябва да го оставя на мира и да бъде под постоянно разследване. Далаверите му нямат край и не знае коя ще бъде следващата.
115 xander yordanov 24.09.2013 | 11:16
Прокопиев здраво набутва с пари държавата след всяка сделка свързана с приватизиране на действаща компания. Така беше с винопроизводителя Дамяница, Каолин и т.н. - списъкът е доста дълъг.
114 positive thinking 24.09.2013 | 11:13
Прокопиев трябва да бъде разследван до най-малката подробност, време енякой сериозен прокурор да се захване със сингапурския бизнесмен и да изкара на яве всичките престъпления,които е направил, защото аз лично много се съмнявам да са само тези,известни на всички нас, кой знае още колко неща е направил!
113 vuicho vanio 24.09.2013 | 11:13
Позлатява се при всяко управление и то по начин, по който никой не може да го направи. Този е толкова изпечен мошеник, че много такива като него могат да му завидят. Явно има много пари, спечелени по нечестен начин, защото успява да бъде наред с всяка власт и да държи много важни министри и министерства. А в момента дори може да си позволи да държи и президента, което вероятно е върха на неговата престъпна кариера.
112 sandra alexieva 24.09.2013 | 11:12
За бизнеса на Прокопиев много положителна роля изиграва посредничеството на неговата фирма Булброкърс по приватизацията на БТК - най-наглата и мащабна кражба в България. Там имаше толкова неясноти, толкова спекулации и резултат беше естествено - безпощадно ощетяване на държавата.
111 Веско Кеца 24.09.2013 | 11:12
Наскоро беше писано в пресата,че офшорки, свързани с президента Росен Плевнелиев и неговия приятел Иво Прокопиев, са в дъното на скандала с "Доверие". Това беше потвърдено и от проверка на Комисията за финансов надзор. Какво чакаме тогава? Защо няма проверка по случая от прокуратурата или Президента е стопирал нещата?
110 pushit realgood 24.09.2013 | 11:10
Напъните на Прокопиев да изяде парите за обществена пенсия тогава не успяват, но очевидно олигархът е хвърлил око над спестяванията трайно, защото 10 години по-късно той все пак успя да прилапа средствата. Макар и не обществените, а вече частните средства на осигурените в ПОК "Доверие". Просто вече нямам думи!!!
109 криворазбрана цивилизация 24.09.2013 | 11:10
Тоя човек и всички участвали по схемата са за затвора, учудвам се че още е на свобода след като престъпленията му датират от 97-ма година, сигурно ще почакаме,докато дойде на власт някой неудобен за Прокопиев, а засега май не се очертава това да се случи скоро..
108 blue aquamarine 24.09.2013 | 11:08
Иво Прокопиев от много години насам плаче за едно обстойно разследване. Целия му бизнес е основава на някакви лъжи и спекулации, които остават непроверени, а той отрича в платените си медии докрай. Въртят се едни милиради, на които никой няма как да хване от къде идват и къде отиват. А ние си мислем, че протесираме срещу олигархията и срещу правилните хорА...
107 baritona baritona 24.09.2013 | 11:07
Прокопиев прави всички възможно в момента да се намърда в политиката и по този начин финансира реформаторския блок. Нищо чудно по този начин да си купува министър-председателското място в случай, че по някаква неведома причина реформаторския блок спечелят изборите.
106 uchtiviq los 24.09.2013 | 11:04
Схемите по приватизациите на Прокопиев са просто безупречни, а всички позволили го сигурно и те са прибрали %, вместо по 1лв. акция да я вземеш по 20ст. си е чиста печалба,т о не прилича на продажба,а на подарък, с чужди пари лесно се действа, сигурно въпростните 20ст. пак са били откраднати, подаръци раздава държавата на всеки,който има червени бузки.
105 qnko qnev 24.09.2013 | 10:59
В. "Репортер" заслужават адмирации за разкритието.
104 Lady Garga 24.09.2013 | 10:59
Въпросната фирма Булброкърс е консултирала многократно сделки за държавата, и многократно е правила така, че държавата да е в неудобна и несправедлива позиция, като страна. Най-вече сделката с БТК, която беше сделка на годината тогава! Толкова неизгодна и зле направена продажба на компнията едва ли помни историята на българския бизнес.
103 qnko qnev 24.09.2013 | 10:58
Чета и си мисля, че това са една част от игричките на Прокопиев. Може би има и такива, които не знаем. Трябва една по една всичките да излязат на яве.
102 Охльо Бохльо 24.09.2013 | 10:58
Не знам кое е по-зле! Че този човек не е в затвора, или че всички които са ни управлявали с охота са позволявали да се източват пари от държавата ни! като го погледна обективно, излиза,че всички министри и депутати трябва да пълнят затворите,вместо да си живеят живота, че единия се разположил и в Сингапур!
101 Фичо Добрев 24.09.2013 | 10:55
Прокопиев за това сега си направи Зелена партия, има си шайка еколози, които са навсякъде и протестират, за да свалят сегашното правителство, което очевидно не му е никак удобно. Личният му авер Плевнелиев и съпругата му също се хвърлиха в това начинание.
100 umek umek 24.09.2013 | 10:54
Защо този човек все още не е в затвора? Такива като него точно там им е мястото и ако трябва да бъде довлечен насила в България, но да бъде съден. Тези неща, които е правил са достатъчни за наказание и съд. И то не какво да е наказание, а дългогодишна присъда!
99 Пияно пиле 24.09.2013 | 10:54
Цялата политика на НДСВ миришеше на далавера, от която умело се възползва Прокопиев. и въпреки че минаха толкова години от управлението на въпросната партия, Прокопиев продължава да е в услуга на властта и да взема все повече от държавата. Явно само четем за сделките му , но смисъл няма,прокуратурата спи.
98 Георги Неделчев 24.09.2013 | 10:53
"Публична тайна е, че правителството на НДСВ използва посредничеството "зад кадър"на "Булброкърс", за да продаде седемте ЕРП-та. Официално консултант при приватизацията на 67% от ЕРП-тата (Варна, Горна Оряховица, Стара Загора, Пловдив, София, София област и Плевен)" - Фирма "Булброкърс" е собственост на Иво Прокопиев. Тук ясно и точно е посочено кога е момента, в който българите са обречени да плащат тройно и дори четворно по-скъп ток. Това става с любезното съдействие на червенобузестия олигарх, който обрича цял народ чрез тази своя далавера.
97 Умно Пипе 24.09.2013 | 10:52
Паразити, като Прокопиев не виждам как все още продължават да правят машинациите си без да бъдат обезпокоявани от никого!! Възмутително е просто всичко това за което четем, явно има хора, които го знаят, че се е случило не само на думи, но и на практика!
96 zhoro nov 24.09.2013 | 10:47
Медиен магнат- е това вече Прокопиев не е! Медиите му западат.
95 Kalin Petrov 24.09.2013 | 10:47
Прокопиев определено доста пари е насъбрал на наш гръб и сега продължава да го прави,добре се е научил от Шулева, сигурно още му дава идеи, превърна се доброто разградско момче в истинска акула, благодарение на слабите позиции на нашите управници, винаги готови да разпродадат всичко, за да приберат някой лев.
94 Нина Лалова 24.09.2013 | 10:47
Никак няма да е зле! Ама тоя така в сраснал с властта и институциите, че просто няма да ме учуди, ако сам си плати за една показна проверка, а после някак си чудно да не излезе нищо:) Няма да се учудя, никак даже.
93 Калоян Петров 24.09.2013 | 10:46
"В. "Репортер" разкрива как НДСВ използва "Булброкърс", за да продаде седемте ЕРП-та" - Много съм ви благодарен за тези разкрития, защото за първи път чета за нещо подобно. Досега ставахме свидетели, като виждаме крайните резултати от далаверите на олигарсите, но не и подробно описание как се е случило всичко. Поздравления за журналистите уличили Иво Прокопиев и дано най-сетне прокуратурата се събуди и покаже, че има справедливост в тази държава.
92 Нина Лалова 24.09.2013 | 10:45
Дам, рано или късно мръстотиите на кръга Капитал ще лъснат! И не само чрез платени публикации и клевети, както практикуват те, а с истински доказателства! Честито!
91 svoboden udar 24.09.2013 | 10:45
Кръгът Капитал се поддържа именно благодарение на хилядите машинации, които прави Прокопиев и далаверите, благодарение на които в момента е задлъжнял жестоко. Няма да е зле в един момент да влезе одиторска фирма в офисите на редакцията на Дневник и да се разбере какви дългове има този вестник и тези пари да бъдат поискани най-после. Не може този човек с толкова много задължения да си прави каквото си поиска и да манипулира хората по този толкова отвратителен начин.
90 числото Фи 24.09.2013 | 10:44
Това е то - лека-полека истината излиза наяве. Не може вечно да бъде крита. иво прокопиев е от най-облагодетелствалите се по времето на Иван Костов. После пък министърката Лидия Шулева работеше за неговите интереси, а сега самият президент се мъчи да прокарва интересите на своя приятел- олигарх. Добре си плете кошничката този Прокопиев,
89 Hari Bohosyan 24.09.2013 | 10:42
Добри разкрития наистина от Репортер,но ще е чудесно,ако знаем,че прокуратурата също чете въпросния вестник, иначе ще има пак да казват,че нито са чули,нито са разбрали, нито имат сведения за подобен вид злоупотреби! От къде ли ще знаят?!
88 icko selski 24.09.2013 | 10:39
По времето на царистите Прокопиев прибираше и доста добри пари от разни европрограми, които наливаше в медиите си, чиято финансова инжекция от 3 млн. евро дойде от фондация "Америка за България" уж в полза на свободата на словото, а се превърна в трибуна за манипулации от страна на сингапуреца в полза на спонсорите му и за негова лична облага.
87 Beautiful Mind 24.09.2013 | 10:38
За сметките за ток още тоагва ми стана ясно, какво се случва! Едни ВЕИ паркове, които бяха посторени от въпросния тук г-н, половината от които изобщо не функционират, а ние си плащаме зелена енергия, като лумпени, и се чудим защо имаме такива сметки за ток! Всички негови сделки явно са съпроводени с поредица от задкулисни машинации от приближените му във властта без да има значение за какво се отнася, щом може да се краде!
86 gnila sliva 24.09.2013 | 10:38
На всичкото отгоре този човек сега се опитва да овладее протестите и прави всичко възможно да стане премиер на държавата, нещо което не трябва да бъде допускано по никакъв начин. Ако този човек застане начело на държавата, нещата отиват много на зле и нищо чудно това да накара много хора да емигрират. Този мошеник няма място в политиката, а в затвора.
85 zhoro nov 24.09.2013 | 10:38
Странно е, че медиите на Прокопиев не коментират тази инфорнация- явно не могат да измислят как да защитят господаря си.
84 sandra alexieva 24.09.2013 | 10:37
Капитал и Дневник са най-пристрастните медии у нас. Понякога така се оливат с подмазването на някои политици и бизнесмени че ми се гади. Заради такива като тях свобода на словото в България почти няма.
83 Beautiful Mind 24.09.2013 | 10:37
ЕДИН ОЛИГАРХ ОБВИТ ВЪВ ВЛАСТ И ЗАДКУЛИСНИ МАШИНАЦИИ!!
82 Krum Palov 24.09.2013 | 10:36
И аз сега разбирам,че е бил шеф на НОИ, опитал се е директно да си вземе малко пари от пенсиите, но за щастие Орешарски е осуетил планът му, за съжаление обаче доста от идеите му са се осъществили и то брилятно.
81 Pafkata Ivanov 24.09.2013 | 10:35
Сметките се вдигнаха миналата година заради т. нар. зелена енергия и въвеждането на ТЕЦ "Марица Изток I" и то от Росен Плевнелиев. А ако Прокопиев беше още по-нагъл, сигурно шяхме да плащаме и още по-високи такси за зелена енергия от сегашните, понеже навремето го лансираше Трайчо Трайков, а сега го лансира Росен Плевнелиев и дори Симеон Дянков. Така, че сега няма как толкова да умоваме – явно е, че президента е каолинския олигарх са като дупе и гащи и ни заформят страшен удар.
80 kristian balev 24.09.2013 | 10:35
В белите държави за злоупотреба със служебно положение се носи отговорност, но у нас Шулева бе оправдана набързо, както се случи и с разследванията на ДАНС и МВР за финансовите измами на прокопие - укриване на печалба, ДДС, борсови спекулации...
79 млад меринджей 24.09.2013 | 10:34
Ако тогавашния министър, сега президент наистина е имал пръст в тази цялата история с ВЕИ-тата и парковете, които са построение на земеделска земя, коиято някак си изведнъж се превръща в друга земя, което е малко сложно и доста лобитско, кажете ми какво можем да очакваме ние, потребителите сега, като промени в насока намеление цената на тока? Едно голямо нищо. Временнто може и да намалее така, но едва ли ще е за постоянно!Никога няма да преборим монопола, след като монопола играе една игра с властимашите.
78 Margо Filipova 24.09.2013 | 10:34
На този далаверите му край нямат. Ако се разровят още малко, сигурно ще намерят още толкова много. Само се чудя какво прави прокуратурата по въпроса?
77 Гошо Хубавеца 24.09.2013 | 10:33
Нали по това време се създаде и КРИБ - маската на олигархията, която по този напълно легален начин съветва властта. Като председател на КРИБ Прокопиев предложи доста изгодни за него решения, свързани с корпоративния и плоския данък. Въобще едно лобиране и влияние над управляващите до дупка.
76 reni angelova 24.09.2013 | 10:32
И за да бъде пълен разцветът на Прокопиев при "царуването" на Шулева и компания, той получава още една позиция за влияние. Благодарение на Шулева Прокопиев става шеф на Надзорния съвет на НОИ - просто нямам думи, добре са го лансирали. Шулева също трябва да поеме отговорност.
75 riba chuk 24.09.2013 | 10:32
Сега разбирам, че е бил и шеф на НОИ! Каква наглост само от негова страна! Явно този човек е искал да овладее цялата власт в държавата и еднолично да управлява чрез подставени лица в определени министерства. Това се нарича висша степен на наглост и трябва час по-скоро да му се потърси сметка за тези неща.
74 Ема Маринова 24.09.2013 | 10:30
Кошмар,никога няма да тръгнем напред,докато има такива паразити в основата на държавата ни.
73 Bright Light 24.09.2013 | 10:30
Чудничко си е уредил живота Иво Прокопиев явно. Всичко за наша сметка естествено. Въпроса е, че когато дойде време ние да си пискаме комоенцасии от него, няма да има кой да ни ги върне... А това дои не е края на неговата схема за манипулации, която е описана до тук. Имало и още! Горките ние, заблудени овце!
72 kremena dencheva 24.09.2013 | 10:30
То не само медии, мафията си има държава - България. Фактът че толкова време Прокопиев и съдружниците не могат да бъдат изправени пред съда, ясно говори че някой ги пази зорко. Като се има предвид, че президентът е единият, който защитава интересите на Прокопиев, колко ли още по-далеч може да стига ръката на мафията.
71 Иван Ангелов 24.09.2013 | 10:29
В енергетиката Прокопиев първо закопава българите чрез продажбата на 67% акции от ЕРП-тата и едва останали 33% в държавата. Това се случва по времето, когато Царят управляваше и не без въздесъщата Лидия Шулева. След това една негова фирма на име "Каолин" вдига цената на варовика, който се изкупува от ТЕЦ-ове "Марица 1 и 2", които продават електричество на държавата за космически цени. Тук вече се намесват имената на Росен Плевнелиев, Цветелина Бориславова и Трайчо Трайков. Изводите са такива, че което и правителство да дойде, олигархът Иво Прокопиев ще намери връзки, за да източва държавата.
70 reni angelova 24.09.2013 | 10:28
Мазник и лицемер.
69 Siika Alexieva 24.09.2013 | 10:28
"Вече 20 години кръгът "Капитал", създаден около едноименния седмичник, разнася из България тежката миризма на корупция." - ооо за кръга Капитал можем да си говорим с дни! Пробвайте само да напишете нещо различно от вечното тролско подкрепяне към Иво Прокопиев там, в коментарите и ще видите, какво ще ви се случи - оплюване, обиди, банове, изтирит коментари...Иначе обективната и честна медия - направо ме напушва смях за всички, които така открито вярват в този медиен парцал.
68 Бат Баян 24.09.2013 | 10:28
Прокопиев е факир на финансовите измами. Направо може да патентова връщането на заеми за сметка на държавата чрез собствеността на миноритарен дял в тях. Да не говорим как успя да върне 200 млн. за отрицателно време по времето на Дянков, а го бе закъсал до толкова, че свещените му медии, създадени с пари от Сорос, бяха застрашени.
67 kremena dencheva 24.09.2013 | 10:27
Тази сделка се извърши под съветите на Иво Прокопиев които Лидия Шулева приемаше на драго сърце и с огромна благодарност. Наистина беше скандален начинът по който ЕРП-та бяха разпродадени на електроразпределителните компании, а държавата остава с миноритарен дял.Жива подигравка си беше.
66 Koko Taysana 24.09.2013 | 10:27
Време е прокуратурата да се заеме със случаите, в крайна сметка всички ние сме потърпевши от престъплениеята на Прокопиев, ако се потулят случаите с измами отново и не бъде признат за виноевн Прокопиев и се потули всичко в прокуратурата наистина голяма част от българите ще се махнат от страната, да останат само ромите, от тях не могат откраднат!
65 misho kitarista 24.09.2013 | 10:26
Не само сделката за ЕРП-тата мирише, ами и тази за БТК. Благодарение на неговата Булброкърс, БТК беше приватизирана по най-престъпния начин и след това умишлено доведена до фалит. Ето още една причина този човек да бъде подведен под отговорност.
64 hope less 24.09.2013 | 10:25
И бедните възрастни също плащат. Мафията си има медии- прокопиевите и защита на много високо държавно ниво!
63 властен олигарх 24.09.2013 | 10:25
Злоупотребите на скандалния бизнесмен Иво Прокопиев вече са наяве и е крайно време родната прокуратура да се вземе малко в ръце и пусне една проверка. Доказателствата са налице, така че много бързо може да получи обвинения за измама в особено големи количества. В крайна сметка ако съдебната ни система функционира, то той може и да не види бял ден повече за всичките тези злоупотреби. Точно заради олигарси, като Иво Прокопиев не можем да вървим напред и да се развиваме, защото най-печелившите държавни предприятия бяха продадени за жълти стотинки, покрай неговите фирми.
62 hope less 24.09.2013 | 10:24
Явно като не е успял да създаде собствена НПО, сега купува чужди НПО-та да протестират!
61 hope less 24.09.2013 | 10:23
Ама той много пари е натрупал, без да има никакви знания и умения.
60 Дива Самодива 24.09.2013 | 10:23
Когато стана скандала с Трайчо Трайков и замесването на името му с „бизнесмена“ Иво Прокопиев, някой запита ли се защо се потули случая?? И дали не продължава дърпането на конци във властта на разни пионки, каквато за мен е дори самия Президент от същите хора и кръговете около тях? За цената на тока, пряко свързвам Иво Прокопиев със „зелената мафия“ и сключването от Трайков и него (за което Трайков беше уволнен) „сътрудничество“ за изкупуване на варовик на нереално висока цена за някакъв още по-нереален период от време, над 30 години. Схеми, схеми, схеми!! За които плащаме ние!
59 erik adams 24.09.2013 | 10:22
При Прокопиев ключова роля имат медиите му. Чрез тях той успя да се добере до властта и се почна КРИБ, консул на Канада. Имаше как да си заличава следите при имотните сделки. Като е нависоко, няма кой да го пипне.
58 Viktor Qnchev 24.09.2013 | 10:22
Продажбата на ЕРП-тата беше най-голямата далавера която засяга всеки един от нас и досега, НДСВ наистина ни помогнаха да живеем по-добре, опревиха нечий друг живот за 800 дни, нашия определено го закопаха за 800г. напред с далаверите си с кръгът Капитал.
57 Ема Маринова 24.09.2013 | 10:21
Вече много се съмнявам в правосъдната система и няма да се учудя ако този си купи и нея за пореден път.
56 Миро Т 24.09.2013 | 10:21
Тази Шулева е разказала играта на българския народ, защото в крайна сметка чрез Прокопиев са продали компании за смешни парички. Вижте само колко е израснал червенобузестия. От човек на Шулева, до влиятелен олигарх, който прибира апетитни предприятия, източва ги и изхвърля на боклука след това.
55 valeri mechev 24.09.2013 | 10:21
С тези ЕРП-та Прокопиев има немалка вина за повишаването цените на тока. Ако всичко покрай тази приватизация беше наред и тези дружества бяха продадени по нормалния начин, нямаше да се стигне до тези високи цени на тока.
54 Дива Самодива 24.09.2013 | 10:21
Прокопиев сигурно ще се пръсне от яд, че не е могъл да вземе на концесия и Балабана, случка от съвсем скоро? :) След Меричлери и удобната му връзка с Трайчко Трайков, който му осигури закупуване на варовика от Каолин на изключително завишени цени от държавата, сега явно ламти за още придобивки в енергийния скетор, а защо не и за пост в изпълнителната власт?! Със сигурност ще са готови да му помогнат, както Нона Караджова, така и всички негови съратници - Дянков, Трайков, Кристалина Георгиева, и естествено самия президент Росен Плевнелиев. Общо взето „бизнесмена“ е започанл да се цели все по-високо и по-високо, ама дали ще му се получи не е ясно.
53 reni angelova 24.09.2013 | 10:20
А, така изкарай те му всички кирливи ризи и дано най - после се отзове в затвора, за да плати за всичко, което е сторил и най - вече, че е ощетил българският народ.
52 Doctor SteelHammer 24.09.2013 | 10:19
Именно чрез Лидия Шулева, Прокопиев започва да придобива БТК, Булгартабак и ЕРП-тата. В повечето сделки участва като консултант, чрез фирмата "Булброкърс", която дава своята веща оценка. Нещата обаче така се извъртат, че той става основен акционер, след това в придобитите вече държавни компании от държавата, станали частно акционерно дружество. Общо взето измамник на века.
51 Viktor Qnchev 24.09.2013 | 10:19
Наистина златни години са били за Прокопиев времената,когато НДСВ бяха на власт, и изобщо не се учудвам,че ще има продължение, тройната коалиция също беше много съмнителна, кой знае и от тогава колко се е облажил човека, и до сега, схемите с ГЕРБ, Дянков, Трайков и Плевнелиев, разбира се, добрите приятели..
50 nora eleonora 24.09.2013 | 10:18
Икономическата министърка Лидия Шулева е покровителствала Прокопиев след като пада управлението на Иван Костов. И понеже прокопиевите медии помагат на Шулева да се издигне във властта, в знак на благодарност тя години наред насочва Прокопиев към изгодните сделки.
49 SaltN Pepa 24.09.2013 | 10:16
Голяма част от медиинто манипулиране идва точно от изданията Капитал и Дневник. Ако влезете да ги разглеждате поне по един път на ден, в продължение на няколко седмици ще забележите доста тенденции. Тенденциознно писане срещу обществени личности, банкери, срещу партии и т.н. го има. Това съм си го направила за моя равносметка, а не като доказан факт. Та тук се съгласявам с твърденията, за шефа на Икономедиа, Иво Прокопиев, че е манипулативна личност и е пряко свързан с нечисти кръгове и интереси.
48 dimityr penev 24.09.2013 | 10:16
Най-страшното е, че прокуратурата много стабилно си прави оглушки и не предприема абсолютно нищо, за да накаже този измамник. Парите, с които е ощетил държавата са изключително много, а това остава безнаказано, което едва ли ще се случи в една нормална правова държава.
47 hope less 24.09.2013 | 10:14
Олигарх- ето защо съдът не го закача!Кога ще видим осъден олигарх!
46 nestor stoyanov 24.09.2013 | 10:13
Иво Прокопиев е типичен пример за милионер натрупал парите си в годините на прехода. Характерно за тях е, че са неграмотни, алчни и нагли. Не могат да се похвалят с кой знае какви знания и компетенции. Служат си с номерата на селския тарикат, лъжат и мамят. Това им е силата.
45 Pavel Liubchev 24.09.2013 | 10:13
В една нормална държава хора като Прокопиев отдавна щяха да са сменили официалните си костюми с раирани такива. Все пак говорим за сделки, които сериозно ощетяват държавата. Дано поне събудилата се КФН с ревизирането на сделките с ЕРП-тата и Доверие направи нещо по въпроса.
44 Дядо Либен 24.09.2013 | 10:11
Още по времето на Шулева е започнало домогването на Прокопиев до парите ни от осигуровки и пенсии, след като е бил на такъв висок пост в НОИ, а в последствие виждаме как финансира бизнеса си с ВЕИ чрез парите ни за пенсии от най-големия роден фонд - Доревие. Според започнати този фонд вече върви към фалит.
43 bad illusion 24.09.2013 | 10:10
Ще е интересно да проследия следващата част - връзката с президента Росен Плевнелиев и схемата там за съвместна работа по редица сдлеки, като Поко ДОверие например. Прокопиев и Плевнелиев продължават да държат здраво в ръце контрола над ключовото за бизнеса дружество "Грийн Ейкърс"(собственик на акции в ПОК "Доверие" и очевиден лост за финансиране през пенсионните фондове) дори и след смяната на собствеността в него. Нещо повече, връзките им се затвърждават, естествено отново чрез подставени лица. Един обръч от фирми, който дори не знам как би могъл да бъде разплетен и разследван. Отвратително и долно.
42 капаче калпаче 24.09.2013 | 10:10
А на всичките си снимки този или е грозен, или е смешен, или е безличен като плъх.
41 Ема Маринова 24.09.2013 | 10:09
Няма отърване от тази крадлива паплач,и той,и всички,които го подкрепят толкова години трябва да влязат в затвора!
40 avram bakalina 24.09.2013 | 10:09
Не е само покрай НДСВ, ами покрай всички правителства. Този човек много добре умее да се "сработва" с всяка една власт и да я манипулира. Върха на всичко е президента, който е негов много добър приятел и в същото време пионка, която Прокопиев много добре манипулира.
39 Sasho Hristov 24.09.2013 | 10:08
Прокопиев нали бе забегнал в Сингапур да развива бизнес, ама се завърна триумфално, след като видя, че там далаверите му няма да минават. Той ако бе толкова кадърен като мениджър едва ли всички предприятия, които заграби просто щеше да ги оглозгва и преподава.
38 p kehaiova 24.09.2013 | 10:06
Tака електроенергията на българите поскъпна три-четири пъти в рамките само на няколко години - плащаме като грешници скъпа електроенергия, за да пълним гушата на мафиоти.
37 Vanesa Apostolova 24.09.2013 | 10:05
Не при всяко правителство си имаше Президент зад гърба, но сега определено е облагодетелстван, Плевнелиев му играе по свирката.
36 Анжелина ЖУЛИ 24.09.2013 | 10:04
Шокът и ужаст от тази пдорбоно описана работеща империя, отстъпват на по-големия пок от това, колко хора са купени от този в прокуратурата за да не бъде докосван и подведен под абсолютно никаква отговорност за делата си?!! Корпцията у нас си върви с пълна сила, благодарения на личности, като Иво Прокопиев - купват си медии и власт, влияние, източват пари, консултират несъстоятелни и несполучливи сделки...какво още да очакваме?! А да, сигурно и вече иска да управлява държавата?!
35 nestor stoyanov 24.09.2013 | 10:04
Как в България от продавач картофи (за какъвто се твърди е е бил прокопиев) се става милионер? Не се ли замесиш с мафията и не започнеш ли да въртиш измами, нямаш шанс да забогатееш. проблемът е че щом осъзнаваш че ощетяваш държавата и крадеш от парите на сънародниците, това значи че си алчен, аморален и долен човек.
34 Бай Спас 24.09.2013 | 10:03
Ако няма политически покровители Прокопиев едва ли би стигнал толкова далеч, за това и сега влага толкова ресурс и публикации в услуга на протестите и новосформираната дясна коалиция (РБ). Трибуна на всичко това са вездесъщите медии на Прокопиев.
33 капаче калпаче 24.09.2013 | 10:02
Не мога да реша дали президентът стои зад Прокопиев, или Прокопиев докара този президент, за да му прикрива далаверите.
32 Анита Кралева 24.09.2013 | 10:01
Това наистина никак не ме изненадва, той е голям мошеник!
31 sunny girl 24.09.2013 | 10:00
"Опитът му с паразитирането около властта се оказва толкова успешен, че след нов пълен мандат - този път на НДСВ, Прокопиев е здраво свързал бизнес с власт. Тази изпитана схема е основата на всички негови политико-икономически действия. По-късно те ще добият още по-скандален нюанс, като пропълзяват още по нагоре - към бизнес машинации с държавен глава."- Тук вече не знам какво да кажа....Ако Президента на България има връзки с този олигарх, не импийчмънт, ами направо съд и за него!?! Какво е това?1 ДО кога властта ще е стикована с олигархията?! На няколко пъти стана на върпос в публичното пространство за тяхното приятелство, което е възмутително!
30 капаче калпаче 24.09.2013 | 10:00
Мамин мухльо той - смотан и нагъл, как е напреднал Бесилка трябва за такива "окумуш бизнесмени"!
29 p kehaiova 24.09.2013 | 09:58
Иво Прокопиев е продукт на Шулева и това се знае. Лошото е, че при всяко едно правителство той е правил мръсни сделки, а сега зад гърба му стои президента.
28 erik adams 24.09.2013 | 09:58
Винаги крайната цел на Прокопиев е била да се докопа до политическата власт. ВИНАГИ. Точно за това се захвана са медии. Не е ясно какви са били първите му финансови източници, но на един последващ етап американците започнаха да наливат пари в Икономедиа. Парите са най-голямата мотивация за алчните като Прокопиев. Това му стигаше за да си даде зад***а и да започне лека-полека да прикарва проамерканските идеи в публикациите.
27 Krasi Leventa 24.09.2013 | 09:56
Г-н Президента и сега доста ползотворно си сътрудничи с Прокопиев, след като офшорки от неговия кръг участват в източването на Доверие и като за последно преди продажбата на Каолин. Само имунитета към момента пази Плевнелиев от щателно разследване по въпроса, за това и сега така се натягат за предсрочни избори и нов угоден тях кабинет.
26 Petur Marinov 24.09.2013 | 09:56
Шулева наистина е направила голяма услуга на Прокопиев, била е готова винаги да се съгласи с неговото мнение, рядко се случва някой да успее да устои на офертите на Прокопиев! Шантажите и схемите му за вземане на това,което иска са просто безупречни, но е крайно време прокуратурата да се произнесе по случаите.
25 Иван Ангелов 24.09.2013 | 09:55
Консултант на дявола е той. Виждаме в колко важни сделки е участвал със своята фирма "Булброкърс", чрез която е успял да вземе куп поръчки, а на места дори от консултант в сделките, излиза и като собственик на предприятие за 2,5 милиарда лева, колкото е струвало БТК. В крайна сметка то беше източвано умишлено и натрупа дългове за близо милиард и беше на ръба да фалира. В крайна сметка беше спасено и сега се управлява правилно.
24 Grisha Tasev 24.09.2013 | 09:54
Очакваме и продължението, тъй като Прокопиев успява доста добре да си сътрудничи и с министрите от Тройната коалиция - далаверите с Р.Овч. и ТЕЦ-овете, а в последствие има и няколко ключови поставени мистри в кабинета Борисов - финансистът Дянков, който приютява в един от апартаментите си, Трайков - човекът концесия, Караджова - покри липсата на ОВОС в Каолини и потули здраво нещата там и естествено личвия му другар Плевнелиев, който като министър в МРРБ му помогна да завземе пазара на зелена енергия, преобразуването на имоти за фотоволтаици и пр.
23 Petar Petrov 24.09.2013 | 09:53
С фирмата си Каолин Прокопиев погуби живота на мнозина жители в Меричлери, източи фонда Доверие и това не е всичко, не разбирам защо все още е на свобода и никой не го съди за деянията му, да не говорим, че диктува действията на псевдо президентът ни Росен Плевнелиев съвсем безнаказано, този олигарх трябва да бъде изпратен в затвора.
22 krasen kras 24.09.2013 | 09:53
И Шулева носи голяма вина. И на нея трябва да се търси отговорност. Тя даде зелена светлина на бизнесите на Прокопиев и Плевнелиев. А вече по времето на Иван Костов Прокопиев започна да гради медийната си империя и да я използва с подмолни цели в полза на определени политически фигури.
21 Svetlozara Halacheva 24.09.2013 | 09:53
Той се гласи и втори служебен кабинет да си реди, Плевнелиев сега му е голяма услуга,ако в момента не може да се възползва от властта, то един президент на негова страна хич не е лоша оферта. Много се надявам,че наказанието му ще е равностойно на далаверите!
20 властен олигарх 24.09.2013 | 09:52
Иво Прокопиев е голям длъжник на Лидия Шулева, Росен Плевнелиев и куп други поставени калинки, чрез които е източвал България с най-различни схеми. Започнал от приватизацията на холдинги, минал през енергетиката, а сега и през строителството. Всички много добре знаем за БТК, Булгартабак, ЕРП-тата, НОИ, както и бетонния възел, който му е продаден за смешни пари.
19 Jana Kirova 24.09.2013 | 09:51
Иво Прокопиев е извършил много нарушения и злоупотреби, присвоявал е пари с нечисти сделки и смятам, че е крайно време да се даде на прокуратурата и да бъде осъден без право на отмяна, в противен случай олигархията ще продължи да властва у нас и ще страда както народа ни, така и държавата.
18 Божидара Алексиева 24.09.2013 | 09:50
То тогава бяха уникални случаи на кражба в това правителство, кой каквото е могък да докопа посредством Мигача (Царя) е докопал, но явно Прокопиев е намазал най-много от баницата! Не стига, че царчето си поиска половината България, като имоти, но явно другата половина е била разпределена за олигарси, като него. Какво остава за бъдещето на децата ни - едно голямо нищо, щом у нас "царъват" подобни "бизнесмени" :(
17 Чичо Арни 24.09.2013 | 09:50
Прокопиев е абсолютният любимец на всяка власт, който успява добре да си сътруднични с министри от всички правителства до тук, благодарение на Плевнелиев и цял служебен кабинет си нареди.
16 erik adams 24.09.2013 | 09:49
Ясно какъв си и колко ти е чиста работата щом си имал вземане-даване с лица като собственика на Мултигруп. Ето че рано или късно всичко излиза наяве.
15 Jivo Fidanov 24.09.2013 | 09:48
При продажбата на остътъчния дял на БТК-то Прокопиев и компания се облажват доста сериозно, тъй като благодарение на другарката Шулева имат вътрешна информация и изкупуват този дял за жълти стотинки срещу компенсаторки. Познат сценарий от Каолин. После какво стана с родния телеком и до къде бе докаран за всички е ясно, колко е спечелил Прокопиев от тази сделка можем само да гадаем, но става въпрос за крупна сума.
14 sandra alexieva 24.09.2013 | 09:47
На всички български олигарси мястото им е в затвора. В началото на кариерата си на крупен измамник нали знаете на кого Иво Прокопиев изпълнява поръчките - на вече покойните Илия Павлов и Емил Кюлев.
13 Ема Маринова 24.09.2013 | 09:47
Управлението на НДСВ ще си остане златен период за много от настоящите активни представители на бизнеса у нас.-Направо ни оправиха за 800 дни...жалка картинка е родната действителност и още няма наказани!
12 Дивна Селчева 24.09.2013 | 09:45
"И за да бъде пълен разцветът на Прокопиев при "царуването" на Шулева и компания, той получава още една позиция за влияние. Благодарение на Шулева Прокопиев става шеф на Надзорния съвет на НОИ."- Мдам, явно във всяко едно правителство Прокопиев е имал свои хора, последно в ГЕРБ това бяха Трайчо Трайков и Симеон Дянков, но в правителството на онзи мигач Царя - е бил облагодеталстван най-много.
11 Marti Aleksieva 24.09.2013 | 09:44
Надявам се и наказанието му да бъде толкова добро, както са били и измамите му!
10 kremena dencheva 24.09.2013 | 09:44
Който не знае ето ги кои са най-големите крадци на прехода - Иво Прокопиев, Росен Плевнелиев, Лидия Шулева, Цветелина Бориславова и още много.
9 Голем Капацитет 24.09.2013 | 09:43
Сагата е огромна, то книга бешпе излзла по темата май със схемите на поредния български олигарх и неговата славна история на забогатяване! Сега същия този се опитва да яхне протестите с новосформираната си партийка, в който за съжаление е привклякъл всичко що може да се нарече синьо и дясно...Т,е отново ще бъдем преметнати, какво в края на 90-те с една псведо синя демократическа патия, които отново няма да знае какво точно прави, ако властта й бъде дадена, освен да крадя и да прави същите лоши и корумпирани сделки.
8 p kehaiova 24.09.2013 | 09:42
Нагъл до няма и къде. Ако при тези разкрития прокуратурата не направи нищо този ще продължава да граби държавата.
7 Petko Kolev 24.09.2013 | 09:42
Сътрудничеството на Прокопиев с Шулева е пословично. Неслучайно царистката тогава получи прякора Мадам 20%, а самата тя е в близки роднински отношения с Иван Ненков, изпълнителен директор в "Булброкерс". Във всяка една друга държава за подобно нещо се носи наказателна отговорност, но Шулева бе оправдана, а Прокопиев с медиите си още е фактор.
6 Doctor SteelHammer 24.09.2013 | 09:41
Много се радвам на колегите от "Репортер", че изкарват поредната доза кирливи ризи на скандалния бизнесмен Иво Прокопиев. Тръгнал от управлението на Симеон Саксобурготски, лансиран от Лидия Шулева и участвал в няколко от най-ключовите сделки на големи предприятия, като "Булгартабак", "БТК" и продажба на 67% акции от ЕРП-тата. Вижда се точно и ясно, че влиза в сделките, като консултант, а след това излиза като собственик. Много подробно е описано как става всичко и аз си правя заключението, че този човек наистина е професионалист по измамите, но не толкова добър, защото схемите му са разкрити и то в подробности.
5 xander yordanov 24.09.2013 | 09:39
Делата на олигарси като Прокопиев докараха България до просешка тояга. То не бяха манипулации с цени на акции на борсата, скандални сделки по приватизиране на държавни предприятия, връзки с престъпни свят. И какво може този човек все още да се разхожда на свобода. Няма закона в тази страна, това си е.
4 Forrest Gump 24.09.2013 | 09:39
Всъщност продажбата на ЕРП-тата и бетонирането на монополното им положение става с великото посредничество на Булброкърс и Париба (сиреч Пръмови). Виждаме към днешна дата това в какви роби на тези компании ни превръща и най-вече, че се е случило прия явен конфликт на интереси - Прокопиев консултира и държавата и купувача задкулисно.
3 Лили Добромирова 24.09.2013 | 09:38
Просто нямам думи! По времето на НДСВ всички знаехме,че стават много нередни неща, особено това със затварянето на блоковете на АЕЦ Козлодуй от комунистиката Меглена Кунева-Пръмора, но ето, че явно поредния олигарх в тази държава е намазал от кацата с мед многкратно точно по това време.Да стане шеф на НОИ по това време си е било сериозно връзкараство и голямо преимущество. Именно от там сигурно идват и връзките му с редица хора, спомогнали му и за последващи мръсни сделки!
2 капаче калпаче 24.09.2013 | 09:25
Мамин мухльо той - смотан и нагъл, как е напреднал Бесилка трябва за такива "окумуш бизнесмени"!
1 Ема Маринова 24.09.2013 | 09:20
Колко обичайно,няма да пропусне да прибере някой милион...прокуратурата да не дреме,ами да се взина в ръце и да спре това беззаконие!!!

ТВ програма

Кино

  • Сега 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:30 Светът на жестовете
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • 14:00 Да бъдеш Майстора документален филм...
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.9...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.62
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.