"Не съм почитател на идеята да се приватизира "БДЖ-Товарни превози" на всяка цена". Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Кристиан Кръстев в интервю за БТА.
Според него, ако има сделка, тя трябва да е на адекватна пазарна цена, която да покрие част от дълговете на дружеството.
Заемът от Световната банка е един от възможните варианти за осигуряване на средства за нуждите на БДЖ, но той е пряко свързан с приватизацията на "Товарни превози", обясни министърът.
Той добави, че е приел оздравяването на БДЖ, модернизирането и цялостна промяна на визията на железницата като кауза.
Според Кръстев за по-доброто усвояване на парите по Оперативна програма "Транспорт" трябва по-добра организация, която да не допуска забавяне изпълнението на вече сключените договори.
Отчетените по програмата резултати, с договорени средства около 3,75 млрд. лв. (95% от бюджета на програмата), министърът определи като обнадеждаващи. Разплатените пари са около 1,78 млрд. лв., което пък е над 45 на сто от бюджета.
В момента българските летища не са особено атрактивни за отдаване на концесия, защото са стари и прилежащата им инфраструктура е в лошо състояние, смята Кръстев.
Той отхвърли варианта за евентуално преместване на Летище София с аргумента, че това ще коства огромни инвестиции и ще създаде транспортни затруднения, както и нови проблеми с околната среда.