Приватизацията на "БДЖ-Товарни превози" - не на всяка цена

Транспортният министър приел оздравяването на БДЖ като кауза

по статията работи: Ралица Стоянова | 22.04.2013 | 11:07
Приватизацията на "БДЖ-Товарни превози" - не на всяка цена
inews.bg/Марио Евстатиев

"Не съм почитател на идеята да се приватизира "БДЖ-Товарни превози" на всяка цена". Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Кристиан Кръстев в интервю за БТА.

Според него, ако има сделка, тя трябва да е на адекватна пазарна цена, която да покрие част от дълговете на дружеството.

Заемът от Световната банка е един от възможните варианти за осигуряване на средства за нуждите на БДЖ, но той е пряко свързан с приватизацията на "Товарни превози", обясни министърът.

Той добави, че е приел оздравяването на БДЖ, модернизирането и цялостна промяна на визията на железницата като кауза.

Според Кръстев за по-доброто усвояване на парите по Оперативна програма "Транспорт" трябва по-добра организация, която да не допуска забавяне изпълнението на вече сключените договори.

Отчетените по програмата резултати, с договорени средства около 3,75 млрд. лв. (95% от бюджета на програмата), министърът определи като обнадеждаващи. Разплатените пари са около 1,78 млрд. лв., което пък е над 45 на сто от бюджета.

В момента българските летища не са особено атрактивни за отдаване на концесия, защото са стари и прилежащата им инфраструктура е в лошо състояние, смята Кръстев. 

Той отхвърли варианта за евентуално преместване на Летище София с аргумента, че това ще коства огромни инвестиции и ще създаде транспортни затруднения, както и нови проблеми с околната среда.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


20 ленено семе 22.04.2013 | 15:56
милиардни инвестиции?! нали си наясно за коя железница става въпрос или не? май не!
19 Софи Марсо 22.04.2013 | 15:34
Вервайте си! :) И двамата с него!
18 forum arbiter 22.04.2013 | 15:34
ДОбре. А нещо по темата няма ли да кажеш?
17 Една Българка 22.04.2013 | 15:33
Тази кауза отдавна е загубена. Не знам кого си мислят, че заблуждават.
16 Софи Марсо 22.04.2013 | 15:33
Дилемата с това БДЖ е просто непрестанна. Имам чувството, че всички се въртят в един порочен кръг.
15 forum arbiter 22.04.2013 | 15:32
Не трябва и да става на всяка цена, но за мен лично въпросното оздравяване на БДЖ е някаква непостижима мечта, химера.
14 Една Българка 22.04.2013 | 15:31
БДЖ сериалът - серия 290489384 и нищо не се случва отново!
13 мрачен интелектуалец 22.04.2013 | 12:55
Последно според тебе, трябва ли да се продава, или не трябва да се продава? Не, че има значение, но поне пред себе си да се изясниш.
12 Poli Geerhart 22.04.2013 | 12:53
Може би ако печалбата не се използваше да се налива в бездънната яма пътнически превози нещата щяха да стоят по друг начин, тъй като така загробваме и двете дружества.
11 Margо Filipova 22.04.2013 | 12:39
това е добра позиция!
10 склеротик невротиков 22.04.2013 | 12:22
Така трябва да се разсъждава, тъй като преди това предприятието показваше и не лоша печалба. Защо да се разделяме с поредното държавно предприятие, което е на печалба?!
9 Georgi Hristov 22.04.2013 | 12:20
Много добре е да се знае, че този човек се е захванал сериозно с БДЖ, дано да има някакъв ефект на практика.
8 Анита Кралева 22.04.2013 | 12:12
Това наистина не трябва да се случва, само, за да се отментне някаква дейност. Трябва да бъде продадена на фирма, която може да осигури наистина добър мениджмънт!
7 мрачен интелектуалец 22.04.2013 | 12:03
Това колко пъти може да го каже? То не беше сънища, сега кауза...
6 чичо съби 22.04.2013 | 12:00
Транспортният министър приел оздравяването на БДЖ като кауза - кауза, която не се знае дали ще успее да спечели, при толкова остра нужда от милиардни инвестиции в сектора.
5 нелепо съвпадение 22.04.2013 | 11:52
Транспортният министър приел оздравяването на БДЖ като кауза - да, и след още 1-2 месеца като го сменят от поста...какво ще се прави тогава? За какъв процес на оздравяване ще се говори?
4 Даная Михайлова 22.04.2013 | 11:39
Транспортният министър е много симпатичен :)
3 Krist Novoselic 22.04.2013 | 11:37
Ако искаме европейските пари ти оперативна програма транспорт, да дойдат за БДЖ, то трябва задължително да се мине през приватизация на товарните превози.
2 нова надежда 22.04.2013 | 11:24
Не знам за "Товарни превози", но БДЖ е пълна трагедия!
1 Станислав Ников 22.04.2013 | 11:12
не трябва да се приватизира БДЖ-то

ТВ програма

Кино

  • Сега Иде нашенската музика
  • 14:15 Чешити
  • 14:30 Религията днес
  • 15:30 Деца на времето 2 детски тв филм /7...
  • 16:00 Тревожност тв филм /8 епизод/п/
  • 17:00 Говори сега следобеден блок
  • 19:50 Разкажи ми приказка предаване за...
  • 20:00 По света и у нас
  • Сега "Сестрата на булката" - романтичен...
  • 14:20 ПРЕМИЕРА: "Коледа в замъка Билтмор"...
  • 16:00 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • 17:00 "Животът по действителен случай" -...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:30 bTV Репортерите - поредица за...
  • 20:00 "Бягство към победата 2:...
  • 22:00 "Унищожителят" - военен, екшън,...
  • Сега "Соник: Филмът 2" - с уч. на Джеймс...
  • 15:00 "Когато си в Рим" - с уч. на...
  • 17:00 "Съдби на кръстопът" - предаване на...
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:20 Темата на NOVA
  • 20:00 "Big Brother" (премиера) - риалити,...
  • 22:00 "Моите съкровища" - с уч. на Жан...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.