Франция иска да ни продаде влаковете си втора ръка

БДЖ обмисля предложението на държавната железопътна компания SNCF

по статията работи: Христомира Бочкова | 28.07.2014 | 10:23
Франция иска да ни продаде влаковете си втора ръка
inews.bg/Марио Евстатиев

Фреската компания SNCF предлага на БДЖ сделка за локомотиви и вагони втори ръка. Въпросните съоръжения са спрени са от движение, но са в добро състояние. Това коментира Антон Гинев, зам.-министър на транспорта в оставка пред в. "Труд". Решението дали сделката ще бъде осъществена е в ръцете на следващото правителство.

По думите на Гинев, покупка на нов подвижен състав може да има само след договаряне с кредиторите. Въпреки усилията от българска страна обаче все още не е постигнато споразумение с тях.

"Когато това стане, ще бъде обявена обществена поръчка за покупка на нов подвижен състав. Тогава трябва да се вземе и решение колко влака ще купи БДЖ и дали те да са нови, или втора употреба", допълни зам.-министърът на транспорта.

Въпросните влакове са произведени в периода от 1995 до 2001 г. Тъй като Франция започна изграждането на скоростни железници преди няколко години обаче се е наложила подмяна на старите влакове с далеч по-модерни, които могат да се движат с над 400 км/ч. Това е и причината сега от френските железници да изпратят до БДЖ много изгодна оферта за продажба на старите си локомотиви и вагони.

Припомняме, че последните нови влакове, с които се снабдиха българските железници, бяха мотрисите "Дезиро” от "Сименс”. Те бяха доставени при управлението на Симеон Сакскобургготски.

Днес се очаква да има нова среща с кредиторите на БДЖ, на която би следвало да се обсъдят различните варианти за преструктурирането на втория облигационен заем. Непогасената сума е 168 млн. лв., а просрочията са 76 млн. лв. Едно от предложенията от българска страна е задълженията да бъдат намалени с 30% а останалото да бъде погасено за срок от 6 години.

Кредиторите са най-настойчиви по отношение на просрочените плащания. На общо събрание през май те гласуваха разпродаване на част от активите на БДЖ. Става въпрос за близо 3400 товарни вагона и за 25-те дизелови мотриси "Сименс”. Засега обаче не са предприети действия по продажбата им.

Припомняме, че миналата седмица (22 юли) преговорите между БДЖ и кредиторите се провалиха. Причината за провала бе, че част от тях не били готови за вземане на решение и не присъствали на срещата, а именно германската банка FMS Wertmanagement (която наследи германо-ирландската DEPFA) и българската Корпоративна търговска банка (КТБ). Това заяви транспортният министър Данаил Папазов.

 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


2 Нико Ников 28.07.2014 | 10:46
Щом в сделката е участвала КТБ всичко е ясно.
1 Вики Манолова 28.07.2014 | 10:38
Ми да ги дава , те нашите са под всякаква критика

ТВ програма

Кино

  • Сега Говори сега следобеден блок
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:30 След новините
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Най-хубавите години от нашия живот...
  • 22:00 Моят плейлист
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:15 Студио Х: Фанатик игрален филм...
  • Сега "Животът по действителен случай" -...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:30 bTV Репортерите - поредица за...
  • 20:00 "Бригада Нов дом" - социален проект...
  • 22:00 "Под прикритие" - сериал, с.1, еп.11
  • 23:00 "Годзила: Кралят на чудовищата" -...
  • 01:30 "Древно инженерство" - документална...
  • 02:30 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • Сега "Ничия земя" - предаване
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:20 Темата на NOVA
  • 20:00 "Един за друг" (нов сезон) -...
  • 22:00 "Семейни кютеци" - с уч. на Дуейн...
  • 00:10 "Опасна клопка" - с уч. на Руби...
  • 01:50 "50 първи срещи" - с уч. на Адам...
  • 03:50 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.