Нов опит за спасяване на източноевропейските ТИР-аджии от закона „Макрон“

Ние и още 7 държави-членки ппоискаха от ЕС отмяната на пакета „Мобилност“

по статията работи: iNews.bg | 01.04.2020 | 13:34

Осем държави поискаха от Европейския съюз да подкрепи фирмите за автомобилен транспорт, засегнати от избухването на коронавируса, и да спре работата по реформите на условията на труд за шофьорите на камиони, съобщава Ройтерс, предаде БГНЕС. Според тях това ще доведе уязвимите компании до по-лошо състояние.

В писмо, цитирано от Ройтерс, министрите на транспорта на България, Унгария, Литва, Полша, Кипър, Латвия, Малта и Румъния заявяват, че ЕС трябва да подкрепи транспортните фирми, както вече е предприел стъпки за подпомагане на авиокомпаниите.

"Ако това не се случи, ние сме на път да приемем първия пакет "Мобилност", чиито разпоредби, комбинирани с последствията от пандемията от коронавирус, буквално ще доведат до край на много европейски фирми за автомобилен транспорт", се казва в писмото до ръководителите на трите основни институции на ЕС.

Още преди пандемията същите главно източноевропейски държави обмисляха правно предизвикателство към настъпващото обновяване на правилата на ЕС за товарен превоз, които според тях биха поставили в неизгодно положение фирмите им, като ги принуждават да изпращат празни камиони у дома – което води до прекомерни разходи и допълнителни въглеродни емисии.

По-богатите нации, включително Франция и Холандия, подкрепят реформите, наред с профсъюзите на работниците, които казват, че това ще направи работните места в европейския автомобилен сектор по-привлекателни.

"Това ще улесни редовното завръщане на шофьорите у дома, като се вземе предвид една от основните причини за недостиг на водачи – по-специално лошият баланс между професионалния и личния живот, с който секторът е известен", каза Ливия Спера, генерален секретар на профсъюзната група на Европейската федерация на транспортните работници.

Новите правила ще принудят камионите да се връщат в родните страни на всеки осем седмици, ще дават право на шофьорите да се връщат у дома на всеки четири седмици и ще изискват водачите да прекарват периодите на почивка извън превозното си средство – за тяхното настаняване разходите ще поемат работодателите.

През декември мнозинство от страните от ЕС и Европейският парламент постигнаха споразумение за реформите. 27-членният блок планираше да подпише правилата на заседание на 24 март, но коронавирусът го отхвърли от дневния ред.

Автомобилният транспорт, който представлява 75% от товарните превози в рамките на ЕС, е нарушен от пандемията, тъй като страните налагат спешни проверки на границите, което води до натрупване на камиони и време за чакане повече от 24 часа, за да се пресекат някои от вътрешните граници на блока.

Изпълнителната власт на ЕС призова държавите да въведат "зелени маршрути", за да не могат свежата продукция и медицинските материали да стават част от задръствания. 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Още от деня коментарно предаване /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории /п/
  • Сега "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - информационно...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.8...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.61
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • Сега "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.