Ако търсите парно във влака, пътувайте през топлите месеци

По Великден някои от пасажерите на БДЖ се препотиха повече от нужното

по статията работи: Христина Рафаилова | 08.05.2013 | 11:57
Ако търсите парно във влака, пътувайте през топлите месеци
inews.bg/Марио Евстатиев

Тази година като по чудо по Великденските празници пътуването на многобройните пътници на БДЖ не се превърна в драматично изживяване. По време на дългата почивка не се появи информация за бесни пътници, останали без транспорт, нито за претъпкани влакове. 

Оказа се обаче, че пътуването прав в коридора на влака в почти интимни отношения с другите клиенти на железниците, не са единствените мъчения, на които може да бъдем подложени от страна на БДЖ. 

В летни жеги по Великден - термометрите ежедневно показваха над 20 градуса, част от пътниците на БДЖ се потяха повече от нормалното, защото в някои от влаковете беше пуснато отоплението. 

iNews научи за два такива случая. В началото на празниците във влак, пътуващ към Варна, през деня пасажерите били в купета, добре отоплявани от парно. То било спряно, едва след като недоволни клиенти на БДЖ попитали един от контрольорите дали парното може да бъде изключено. Както повечето пътуващи с железниците знаят, отоплението в по-старите вагони не може да бъде регулирано и когато е пуснато, то работи на пълни обороти. В повечето от влаковете няма климатици и температурите в тях стават доста високи, след като вагоните се нагреят.

Вторите жертви на нетрадиционната жега станаха пътниците на нощен влак от Варна за София на 5-ти срещу 6-ти май. В този случай парното също работело с пълна сила, докато един от контрольорите не се смилил над пасажерите и не спрял парното. Отоплението обаче работело повече от час, въпреки високите за тази част на деня температури. Служителят на БДЖ признал, че дори не знае кой го е включил и поради каква причина. 

От холдинга коментираха, че по принцип отоплението във вагоните се пуска по преценка на персонала в композицията в зависимост от температурата на въздуха. В отделни случаи то се пускало и по желание на пътниците. От БДЖ предположиха, че най-вероятно във вечерния влак отоплението е работело по молба на някои от пасажерите. 

Решението за пускането на отоплението във влаковете се взима от началника на влака, който се съобразява с желанието на пътниците и сам може да прецени на място необходимостта от пускането на отопление, добавиха от холдинга. 

От там обясниха, че разходите за отопление на дадена композиция не могат да бъдат изчислени, тъй като те не се калкулират отделно от общата консумация на електроенергия при движението на влака. 

Температурата на въздуха във влаковете може да се регулира единствено в по-новите пътнически вагони и мотриси, признават от БДЖ. 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


73 melrose place 08.05.2013 | 20:08
парно през лятото в жегите - ужас
72 Dimana Dimova 08.05.2013 | 18:23
даже не си спомням от кога не съм се качвала във влак.
71 tedka todorova 08.05.2013 | 15:37
Хахаха плащаш за едно, получаваш две.
70 tedka todorova 08.05.2013 | 15:36
Мале като се сетя през почивните дни какви високи температури бяха, а пък при пуснато парно са били все едно в сауна.
69 крива отвертка 08.05.2013 | 15:21
жълта статия.
68 алисия божинова 08.05.2013 | 15:21
не ти ли е кеф да пътуваш така
67 крива отвертка 08.05.2013 | 15:19
на който не му изнася да се вози във влака, сменя с автобус.
66 алисия божинова 08.05.2013 | 15:18
не е ирония, грижат се за хората, за да им е топло.
65 крива отвертка 08.05.2013 | 15:17
ще търсите парното през зимата, ама няма да го има.
64 черен ястреб 08.05.2013 | 15:14
много кофти е че не може да ес регулира температурата на въздуха. как ще пътуват гората в такива условия
63 северно сияние 08.05.2013 | 15:13
Когато търсиш парно през зимата, няма , не работи, ама виж лятото и то в жегите го пускат. каква ирония.
62 черен ястреб 08.05.2013 | 15:12
леле те са ги издушили хората с това парно на фона на летните жеги
61 Камелия Стефанова 08.05.2013 | 15:11
"пътуването прав в коридора на влака в почти интимни отношения с другите клиенти на железниците" - ох колко пъти ми се е налагало така да пътувам
60 Alena Bukva 08.05.2013 | 14:57
Ясно е, че БДЖ се нуждае да бъде купено и стегнато! Иначе скоро и един влак София -Варна няма да има.
59 Kremena kremi 08.05.2013 | 14:56
Добре е, че такива неща все пак те разсмиват. Ама има хора никак не им е смешно вече.
58 La Bicha 08.05.2013 | 14:54
Ахаха топиш килца, докато пътуваш! :))
57 Cvetan Rogozanski 08.05.2013 | 14:54
Занимавам се с ремонт на пътнически вагони. И вагоните произведени преди 30г. имат система за регулиране на температурата. Друг е въпросът дали тези вагони са ремонтирани и дали системите са изправни. И още по друг е въпросът от къде части за морално и физически остарелите вагони. А често се случва и на по-нови вагони да не им работи климатизацията. БДЖ=трагедия...
56 Alena Bukva 08.05.2013 | 14:54
Ами ето, защо наистина не се ремонтират старите вагони, така че всички да са доволни? Тотално са го оставили на самотек!
55 Radko Radev 08.05.2013 | 14:54
Възможно е, ако не се крадяха от най-ниското звено до мениджърския ръководен екип. Това е положението - у нас всичко гледа келепира.
54 Cvetan Rogozanski 08.05.2013 | 14:52
Занимавам се с ремонт на пътнически вагони. И вагоните произведени преди 30г. имат система за регулиране на температурата. Друг е въпросът дали тези вагони са ремонтирани и дали системите са изправни. И още по друг е въпросът от къде части за морално и физически остарелите вагони. А често се случва и на по-нови вагони да не им работи климатизацията. БДЖ=трагедия...
53 rebelle fleur 08.05.2013 | 14:48
Чудно просто! Вместо да пускат климатиците бичат парното, а на пасажерите им плющат ушите от толкова жега и интернет, страшен кеф като в газова камера.
52 Lili Mileva 08.05.2013 | 14:41
Мале, мале, то на тая жега само остана и парно! Явно от железниците цяла зима са студуволи и сега си отмъщават. :)
51 Чичо Арни 08.05.2013 | 14:36
Като се има предвид колко тона с провизии се прекарват посредством зелезниците от българското село, лично аз не бих се изненадал.
50 Katerina Dieva 08.05.2013 | 14:28
Да бе, вече могат да предлагат и услуги на социално слабите, които не могат да си платят парното през зимата - евтино возене в полупразен вагон, ама на топло...
49 Doctor SteelHammer 08.05.2013 | 14:23
Да вземат лека-полека да сменят вече машините и вагоните, защото са на по 40-50 години, а това е много наистина.
48 Бате Рамбо 08.05.2013 | 14:23
Да се надяваме, че нещата ще се пооправят малко и няма да има толкова големи абсурди в железниците ни, както сега наблюдаваме.
47 Миро Т 08.05.2013 | 14:22
Вижте само антиката от снимката и си помислете хубаво дали е възможно наистина всичко в железниците ни да бъде нормално?
46 Батко съссладко 08.05.2013 | 14:22
Това само в БДЖ може да се случи. В никоя нормална държава парното не се пуска лятото, а зимата да не работи.
45 капаче калпаче 08.05.2013 | 14:20
Бе да си интимнича, притисната от обстоятелствата, с млад и красив мъж, на когато парфюмът е качествен и може да пребори висенето и жегата - идеалнооо;) Но ако младежът е заменен с мръсен ром или потен и чеснов дядка - мерси за тази близост на тези цени;)))
44 капаче калпаче 08.05.2013 | 14:17
Що, по-малко учудващо ли е да пътуваш зимата в кучешки студ?:) БДЖ предлага всякакви екстри;)))Смея се и се сещам за една образователна сценка - гарата на Горна Оряховица, Коледа, студ и преспи, а влакът се движи със закъснение от 40 минути, които прераснаха на 60 - 20 повисяхме от студената чакалня на ледения перон;) Та там две кучета правеха секс. Толкова бях бясна от висенето, че за пръв път изгледах такъв сеанс - поразведрих се малко - от подритванията на персонала към кучетата през коментарите на някакво хлапе към майка му и пламналите й бузи! И в момента се заливам от смях!
43 Radko Radev 08.05.2013 | 14:13
Гениално просто! Явно това е част от супер стратегията за обслужване на пътниците в железниците. Така далеч няма да стигнем определено.
42 Cvetan Rogozanski 08.05.2013 | 14:08
Занимавам се с ремонт на пътнически вагони. И вагоните произведени преди 30г. имат система за регулиране на температурата. Друг е въпросът дали тези вагони са ремонтирани и дали системите са изправни. И още по друг е въпросът от къде части за морално и физически остарелите вагони. А често се случва и на по-нови вагони да не им работи климатизацията. БДЖ=трагедия...
41 капаче калпаче 08.05.2013 | 14:07
Ще те запозная с мацката, виждала плъх във влак, че сам да се убедиш колко й е развинтена фантазията ;Р
40 Вяра Антонова 08.05.2013 | 13:59
Оказа се обаче, че пътуването прав в коридора на влака в почти интимни отношения с другите клиенти на железниците, не са единствените мъчения, на които може да бъдем подложени от страна на БДЖ. Хахаха, така всички си стават близки, какво се оплакват!
39 viktor viktorov 08.05.2013 | 13:55
Това направо ме учуди, да пътуваш посред лято с железницата с пуснато отопление.
38 Павел Николов 08.05.2013 | 13:40
Температурата на въздуха във влаковете може да се регулира единствено в по-новите пътнически вагони и мотриси, признават от БДЖ. Това е просто трагично!
37 Еухенио Торес 08.05.2013 | 13:34
Хубаво е поне, че имаш развинтена фантазия :)
36 капаче калпаче 08.05.2013 | 13:31
Именно! Прекалено много персонал и все негоден има в БДЖ. Хахха, спомням си сценка на информацията в София - хаха - девойка пита на руски, служителката - ни х*я не понимает;), на английски също не подкачи, пътничката направо обезумя;)))
35 капаче калпаче 08.05.2013 | 13:26
Как неочакван, очакван е. Знам, че има и плъхове във влаковете;) Служителите в тях са под ниво!
34 Marusq Laleva 08.05.2013 | 13:25
При тези високи температури да пускат парното е безумие, но не се учудвам защото аз пътувах в автобус на пуснато парно и беше кошмарно, добре, че поне разстоянието беше кратко.
33 капаче калпаче 08.05.2013 | 13:20
" Служителят на БДЖ признал, че дори не знае кой го е включил и поради каква причина." - това служителче за чий... е бил на работа, а????
32 Evgenia Nikolova 08.05.2013 | 13:16
Това е поредната история с неочакван край от БДЖ!
31 La Bicha 08.05.2013 | 13:14
И как според теб се закрива железница?! Нормална ли си?
30 Alena Bukva 08.05.2013 | 13:13
Не, трябва да се приватизира и стегне!
29 La Bicha 08.05.2013 | 13:12
Ми че то си е тенденция?! :)
28 Alena Bukva 08.05.2013 | 13:11
Така си е, и това се повтаря всяка година. Няма да ги подменят тия стари вагони и това си е! Докато не се разпадант на пътя или не изгорят с жертви, което вече се случи!
27 катерино моме 08.05.2013 | 13:11
26 катерино моме 08.05.2013 | 13:10
аз мисля, че БДЖ трябва да се закрие
25 Kremena kremi 08.05.2013 | 13:09
Така е, българска реалност - не искам да знам какво става лятото, когато жегите минат 35 градуса!
24 La Bicha 08.05.2013 | 13:09
Не мога да разбера защо продължават да ги държат тия стари вагони, които горят много повече и излизат много по-скъпо за подръжка, след като и лятото не може да се спре парното, а не сложат нови! Икономични и удобни!!
23 Alena Bukva 08.05.2013 | 13:08
Това е родната действителност с БДЖ. Парно в жегите, студ в зимата!! Ако искаш! :)
22 мрачен интелектуалец 08.05.2013 | 12:58
И след 2014 всичко ще се оправи, ей така, с магическа пръчица?
21 Doctor SteelHammer 08.05.2013 | 12:58
Както виждаш моментното състояние на железниците е много зле. Там се случват абсурди и нещата не виждам как ще се оправят скоро. А ревем тука за някакво си парно :), виж какви са гарите и влаковете.
20 Бате Рамбо 08.05.2013 | 12:56
Кофти е изживяването и не го пожелавам на никого. Нещата са много зле в нашите железници и е крайно време да се вземат мерки догодина.
19 Миро Т 08.05.2013 | 12:55
Пътува се кофти, как да се пътува? Нещата никак не са приятни, но който искал да стигне евтино донякъде, то хваща влака.
18 Старата Госпожа 08.05.2013 | 12:54
По Великден някои от пасажерите на БДЖ се препотиха повече от нужното - трудно можеш да ме накараш да се кача в какъвто и да било влак, особено след като знам какви са културните условия да се повозиш половин ден от София до Варна.
17 Батко съссладко 08.05.2013 | 12:53
Да, но една от посоките е била в посока Варна, така че става дума за влак с доста пътуващи хора, което трябва да се отбележи според мен.
16 Doctor SteelHammer 08.05.2013 | 12:53
Отвратително е наистина. До 2014 ще бъде така, защото всичките пари се пренасочват за софийското метро, докато в БДЖ се крета едвам-едвам.
15 Бате Рамбо 08.05.2013 | 12:52
Представям си какво е било просто. Аз съм пътувал лятото няколко часа с влак и определено не ми беше никак приятно изживяването.
14 Миро Т 08.05.2013 | 12:51
Кой нормален ще пусне парно когато е 20 градуса температурата навън? Това са някакви пълни глупости според мен.
13 Батко съссладко 08.05.2013 | 12:50
"Както повечето пътуващи с железниците знаят, отоплението в по-старите вагони не може да бъде регулирано и когато е пуснато, то работи на пълни обороти." - Принципа е такъв, че или работи, или не работи :).
12 кученцето пиджи 08.05.2013 | 12:33
Как могат да пускат парно през лятото, а през зимата вътре да е толкова студено, че човек да се е свил на кълбо и да чака да дойде време за неговата спирка?
11 Еухенио Торес 08.05.2013 | 12:31
Външна е и контрола става от работодателя вероятно.
10 nude disco 08.05.2013 | 12:28
В статията много ясно пише, че парното се пуска по желание на пътниците и, че няма как да се регулира по купета. Това си е търсене на евтина сензация!
9 капаче калпаче 08.05.2013 | 12:27
А кой контролира фирмата? ;)
8 капаче калпаче 08.05.2013 | 12:26
Последния път, когато се возех (Около Св. Валентин) имаше САМО 3 вагона (ГО-София) и в коридорите се бяхме натъпкали като...., тоалетната не можеше да се ползва (май и там имаше хора..., а аз се чудех как ще сляза на моята гара (тази паника ме припотяваше и топлеше в студения коридор;))).... И в този момент с протяжното "Каарти и белетиии":) се появява най-дебелата възможно кондукторка. Благодарение на милостта на Всевишния, смазани нямаше! ;) БДЖ са за разстрел, такава мизерия е!
7 капаче калпаче 08.05.2013 | 12:21
Не е тенденция, която сега навлиза, приятелче, ами си е дългогодишна традиция! ;)
6 Еухенио Торес 08.05.2013 | 12:21
А защо не е чисто, при положение, че има почистваща фирма, която да се грижи за чистотата на купетата?
5 капаче калпаче 08.05.2013 | 12:20
"iNews научи за два такива случая", затова и са описали два;) 99% съм сигурна, че са били мнооого повече. БДЖ трябва да бъде приватизирано!!!
4 Хубавата Елена 08.05.2013 | 12:12
Не ми се мисли в тази жега как се пътува при пуснато парно .
3 nude disco 08.05.2013 | 12:11
Става дума за два изолирани случая, а от заглавието човек може да си помисли, че става дума за някаква тенденция.
2 Radin Dimitrov 08.05.2013 | 12:08
Добре казано! наистина във влаковете е като сауна, ако беше малко по-чисто щеше да е точно като спа хотел :Р
1 Katerina Dieva 08.05.2013 | 12:04
Явон вече от БДЖ предлагат и нова услуга - сауна купе! След спалните вагони вече се ориентират към СПА.

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории /п/
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • Сега "Тази сутрин" - информационно...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.13...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.66
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.