Вестникът все още не отстъпва на интернет

Това сочи проучване за ситуацията на медийния пазар, проведено от Института за социални изследвания и маркетинг

по статията работи: Ралица Стоянова | 05.07.2011 | 16:14

Увеличава се делът на хората, които четат новини в информационни сайтове – от 23% през декември 2010 г. на 30% през юни тази година. Това сочи проучване за ситуацията на медийния пазар, проведено от Института за социални изследвания и маркетинг сред 1462 души.

Положителна е тенденцията и при използването на Интернет като информационно средство. Той има потенциала да преструктурира интереса към информацията, смята директорът на института Мирослава Радева.

Интернет се ползва още за търсенето на информация, разговорите с близки и приятели, проверяване на електронната поща, влизането в социалните мрежи и т.н. Най-посещаваните сайтове са Facebook.com, abv.bg, google.com, dir.bg.

На въпрос на iNews дали сайтовете биха могли да изместят вестниците като предпочитано средство за информиране, Радева коментира, че за всеки влак си има пътници. За налагането на информационните сайтове голяма роля ще има и развитието на мобилния интернет, който в момента не е на необходимото ниво, смята Радева.

Все повече обаче се четат и вестници. Ако през декември 2010 г. 52% от анкетираните са заявили, че изобщо не четат вестници, то през юни тази година техният процент е намален до 36 на сто. Най-голямата част от читателите – 67%, живеят в София. За 58% от тях пресата е най-добрият начин да се информират за събитията, отчитат още от Института.

Фаворитите сред всекидневниците остават "Труд" (27%), "24 часа" (22%) и "Телеграф" (10%). Сред седмичниците най-четени са "Уикенд" (17%), "168 часа" (9%), следвани от "Шок", "Галерия" и "Шоу".

Въпреки големия брой читатели, жълтата преса не се ползва с доверието на аудиторията, сочи проучването.

За положителната динамика на пазара на вестници има две причини, заяви директорът на института Мирослава Радева. Първата е от сезонен характер – през лятото хората предпочитат вестника като най-удобно за транспортиране и използване на открито информационно средство. Другият фактор са наближаващите избори и желанието на гражданите да са в час със случващото се, смята още директорът на Института за социални изследвания и маркетинг.

Телевизията запазва ролята си на информационен лидер. Предпочитаните канали остават bTV, Нова телевизия и БНТ 1. Проявява се интерес и към канали като Диема, bTV Comedy и National Geographic.

Радиото като фонова медия започва да се измества от телевизията. Основните му проблеми са наличието на твърде много радиостанции, които се дублират тематично и музикално, плюс лошият сигнал, смята Радева.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


6 Станимира Георгиева 05.07.2011 | 18:41
"На въпрос на iNews дали сайтовете биха могли да изместят вестниците като предпочитано средство за информиране, Радева коментира, че за всеки влак си има пътници. " Не знам, но определено си има някаква романтика в това да си вземеш вестник от хартия и да си го четеш по цял ден на плажа например, или в къщи с чаша сутришно кафе :) Така, че да, съгласна съм че всеки влак си има пътници, а и мога да добавя, че на хартия има ли го нещо го има завинаги, докато информацията в глобалната мрежа винаги може да изчезне отново завинаги:)
5 Станимир Колев 05.07.2011 | 17:20
Добре де, сега за 2 сек. няма да се караме! :)
4 Иван Цветков 05.07.2011 | 17:09
Станимир, ти две секунди на въпрос ли правиш? :) Това може да зависи и от формата на двата носителя, колкото е по-голям, толкова и шрифта се увеличава, а оттам и по-лесното запомняне.
3 Станимир Колев 05.07.2011 | 17:02
То и вестникарският текст пише, че се възприема по-добре спрямо четенето от таблет/лаптоп: http://www.reader.bg/news/item/233.html
2 Стамена Георгиева Георгиева 05.07.2011 | 16:51
Според моите наблюдения главно хората до 30-35 годишна възраст четат новини в Интернет, останалите си предпочитат "добрия стар" вестник и това е. Не казвам обаче че обаче, че обратното не е вярно. Със сигурност обаче се увеличава броя на сайтовете с актуални новини, следователно и посетителите им също. Интернет се настани трайно в живота ни и всичко това, което се случва е неизбежно!
1 Иван Цветков 05.07.2011 | 16:39
Това, че 36 % са казали, че не четат вестници, не означава непременно, че останалите 64 четат. Все пак си мисля, че до 7-8 години вестниците и интернет най-малкото ще се изравнят.

ТВ програма

Кино

  • Сега Да надживееш Ескобар тв филм /47...
  • 00:15 С БНТ завинаги /п/
  • 01:10 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:45 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:40 Господин Тау тв филм /33, последен...
  • 04:10 Олтарите на България
  • 04:25 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:10 Още от деня коментарно предаване /п/
  • Сега "Разобличаване" - сериал, с.3, еп.9
  • 00:40 "Дъф и Вазовски" - сериал, с.2, еп.9
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - информационно...
  • Сега "Военни престъпления: Лос...
  • 00:30 "911" - сериал, сезон 2
  • 01:20 "Престъпни намерения" - сериал,...
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.