КЗП: Подхождайте с внимание към офертите

Потребителите, без да остават с впечатление, че навсякъде искат да ги излъжат, да подхождат винаги с внимание

по статията работи: iNews.bg | 22.12.2018 | 10:29
КЗП: Подхождайте с внимание към офертите
КЗП
Повече за:

Потребителите, без да остават с впечатление, че навсякъде искат да ги излъжат, да подхождат винаги с внимание към офертите, които се предлагат за празниците, особено когато става въпрос за празнични намаления, особено когато става въпрос за промоционалните подаръчни комплекти, които не винаги може да са толкова изгодни и толкова красиви, колкото си представяме. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в интервю за БГНЕС. Кампанията за коледно-новогодишните намаления най-често започва още от началото на декември, но най-интензивно се разгръща в седмицата или дните преди Коледа и Нова година. Тогава, когато хората имат и повече време, за да могат напазаруват онова, което са планирали и за себе си и за подаръци на своите близки, на децата. Предпразничната еуфория, която се създава обаче, понякога ни тласка като потребители към не чак до там обмислени решения да купим стоки, понякога за използване на услуги, или за използване на пакетни пътувания от туроператори и т.н. Така първият съвет, който ни дава председателят на КЗП е да запазим до последния момент потребителското си хладнокръвие и тогава, когато купуваме различни стоки или услуги, винаги да следим точно колко плащаме за това, което си купуваме. "Обикновено това може да бъде проследено, чрез съпоставка на различни оферти или по-критично отношение към процентите намаления, когато говорим за разгръщащата се кампания за промоции и на намаления на най-различните артикули, които се продават на пазара по това време”, посочи Маргаритов. Има и следновогодишно пазаруване. "Трябва да отбележим, че в последните години нашата контролна дейност установява, че след т. нар Черен петък, след коледно-новогодишните празници, през месец януари редица търговци използват възможността да пуснат още по-големи проценти намаления с различен мотив, разбира се, важното е те да бъдат реални”, каза Маргаритов. Той предупреди онези, които ще изчакат този момент за след празничните дни, за да могат да направят най-изгодни сделки, да имат предвид, че е възможно дадени търговци в различните кампании да са намалявали различни стоки от техния общ асортимент и това да не е довело до т. нар. намаление от намалението, а по-скоро да представлява стандартен процент, с който стоката ще бъде намалена и ще може да бъде купена наистина по-евтино, но може би не винаги според очакванията на онези, които искат да пазаруват в този момент. "Едната възможност е на стоки, които не са продадени успешно през коледно-новогодишните празници. А, може да се създава впечатление, че едва ли не стоката ще бъде продадена на много по-ниска цена само, защото вече е януари и хората по-малко пазаруват, търсят се по-изгодни сделки, а всъщност тази стока да не е била обект преди това на друга кампания за намаление и тя да си се продава с един стандартен невисок процент, като при това внимателно трябва да се гледат цените”, посочи той. По думите му КЗП прави доста интензивни проверки в този период от годината, но подчертава, че когато говорим за намаления тяхната комисия практически не спира да наблюдава пазара. За същия период миналата година са направили около 2000 проверки. "Традиционно това е числото, което ние успяваме да покрием с нашите екипи и с колегите, които работят из цялата страна. Това са проверки предимно осъществявани по нашата кампания за контрол на пазара в този натоварен период от годината, както и винаги когато потребители са се обърнали към нас със сигнали”, посочи Димитър Маргаритов. Той посочи, че резултатите от тези проверки най-често установяват нелоялни практики, свързани с верността на информацията. "Например намалението не е коректно поднесено. Става въпрос за стоки, които не са били продавани достатъчно дълго на старата цена, или пък ако са били обект на някаква друга кампания за намаление в предходен период механично е добавено новия процент, за да изглежда, че той е по-голям от реалния”, посочи той. Друго, което ощетява потребителите са случаите, при които те са приканени с по-изкусителни обещания за купуване на пакетни подаръци, на стоки, които след това се установява, че не са в достатъчно голяма наличност. "И веднъж привлечени в търговския обект, потребителите предприемат действия за купуване на стоки, които не са чак толкова изгодни, както онези, за които те всъщност са отишли там”, обясни председателят на КЗП.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега "Петолиние на паметта
  • 15:00 Натисни F1 образователна поредица...
  • 15:30 Истории от Олимпийските игри /п/
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно
  • 16:30 Светът и ние
  • 16:55 България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • Сега "Златно момче" - сериал, еп.75 /п./
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.47
  • 16:00 "Скъпа мамо" - сериал, еп.3
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Аз обичам България" - забавна...
  • Сега "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" (нов сезон) -...
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Един за друг" (нов сезон) -...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.