"За 4 месеца съм получила 345 жалби срещу топлофикационните дружества, през последните месеци те значително се увеличават". Това съобщи омбудсманът Мая Манолова по време на кръгла маса, посветена на проблемите на гражданите с топлофикационните дружества, предаде Фокус.
Според нея това е "най-болезнената за столичани тема". "През четирите месеца, в които изпълнявам длъжността на омбудсман, съм затрупана от жалби срещу топлофикациите. До днес те са 345. Нямам ден без граждани да се оплачат от взаимоотношенията си с "Топлофикация - София", отбеляза Манолова.
Тя представи анализ, според който проблемите в топлоснабдяването произтичат от нормативната уредба. Жалбите са свързани с нарушеното право на реално измерване и отчитане, правото на избор, на информация и качество на услугата.
"Едни от най-честите оплаквания обаче са свързани с това, че "Топлофикация" дава клиентите си на съд без предупреждение, дори за малки суми, които те биха заплатили, а когато дългът им мине през съд, нараства неимоверно и ставна невъзможен за плащане", посочи омбудсманът.