Девет рискови гари с потенциал за влакови инциденти има в момента в страната. Това заяви транспортният министър Ивайло Московски пред БНТ.
Опасните участъци са по линиите Пловдив–Бургас и Пловдив–Свиленград. Причината са ремонтни дейности. Екипи на транспортното министерство на място ще оцени риска на опасните гари и при необходимост ще спре движението.
Новият министър ще работи за подновяване на пътническите вагони в железниците, както и подновяване на преговорите за приватизация на дружеството. "БДЖ не може да бъде изправено на крака, преди да бъде преструктурирано", подчерта Московски.
Според него "Пътническите превози" могат да бъдат преместени в холдингово дружество с Националната компания "Железопътна инфраструктура". "Така финансовите му показатели ще бъдат подобрени и ще може да получи средства по Оперативна програма "Транспорт", смята Московски.
Страната беше потресена от трагедията при Калояновец, при която загина машинистът Венко Тодоров. Един отнет човешки живот, десетки ранени и щети за над 1,5 млн. лв. – това е равносметката от жестоката жп катастрофа, станала на 12 юли на линията София–Варна.
Според машинистите влаковите композиции, които се движат по жп линиите в страната имат масови дефекти. Служителите в БДЖ се оплакват от ниското заплащане и настояват за по-добри условия на труд. Според тях е необходима сериозна инвестиция в БДЖ, за да се подобри състоянието на влаковите композиции.