Парламентът ще носи отговорност за ремонта на МиГ-29

Депутатите гласуваха ратидифицирането на споразумението с Полша

по статията работи: iNews.bg | 27.11.2015 | 11:47  3 Виж всички снимки
Парламентът ще носи отговорност за ремонта на МиГ-29
MO
Повече за:

Парламентът ратифицира споразумението между Полша и България за ремонта на самолетите МиГ-29. На първо четене народните представители гласуваха със 133 гласа "за”, 42 "против” и 0 "въздържали се”, а на второ със 130 гласа "за”,41 "против” и 0 "въздържали се”, предаде агенция "Фокус”. Текстът на споразумението няма да се публикува в Държавен вестник, тъй като е секретен, но ще влезе в сила, след като бъде обнародван.

В доклада от заседанието на Комисията по отбрана с казва, че полската страна притежава технологичните способности да извърши ремонт на шест двигателя в условията на днешното състояние на Военновъздушните ни сили. По време на дебатите независимият депутат Велизар Енчев заяви, че само преди десетина години в София са се извършили подобни ремонти. "Питам лобистите за тази ратификация каква ще е безопасността на полетите? Защо военният министър държи ремонтът да стане в Полша? Може би заради комисионната от поляците. В момента, министър Ненчев, в който пратите изтребителите за ремонт в Полша, те ще бъдат бракувани. Ще отговаряте за живота на българските пилоти, ако ремонтирате самолетите в Полша. МО прехвърли отговорността на парламента, ако наш самолет се взриви във въздуха. Това стана в Алжир. И в момента алжирското води дело срещу полския завод, който ще ремонтира нашия самолет”, каза още Велизар Енчев.

Атанас Зафиров от ПГ на "БСП лява България” заяви, че разглежданият законопроект може да се резюмира с един въпрос : "Г-н министър, не знам какъв личен автомобил имате, но когато се развали вашият служебен "Мерцедес”, за ремонт на "Трабант” ли бихте го дали? Парламентът ще стане участник в едно закононарушение. Предлаганото споразумение има няколко нередни неща. Цената на пръв поглед изглежда логична, но само на пръв поглед. Знаете ли каква е цената за ремонт – по мое сведение 900 000 евро на двигател”, обясни Зафиров.

По думите му, транспортът е включен в цената, но това е нещо нормално. "Огромна е разликата за това какво получаваме. Гаранцията на полската страна е 200 часа, а на руската 350 часа т.е. за едно и също нещо ще платим двойна цена”, уточни Зафиров. Той допълни, че ремонтът ще се извършва в частен завод. С приемането на това съглашение, бракуваме нашата авиация. "Подаряваме съдбата на нашата авиация на една частна фирма. Тази глътка въздух, която беше цитирана, най-вероятно ще бъде последната, която удавникът ще поеме, преди да падне на дъното”, каза още Атанас Зафиров.

Светослав Белемезов от ПГ на АБВ заяви, че АБВ няма да участват в това гласуване.

Румен Гечев от "БСП лява България” заяви, че се ощетява българският народ с около 3 млн. евро. "Къде се намирате вие, по коя обществена поръчка? Въпросът за резервните части – след 10 години ще изтече ресурсът от този ремонт. Колко милиона ще струват резервните части след това и откъде ще ги вземете след това? Ще нанесете загуби за милиони на българската държава и рискувате живота на българските летци. Събудете се, г-н министър. Предлагате ни политика, която води до милиони загуби. Няма да поемем вашата отговорност. Не на това споразумение, обратно към здравия разум”, подчерта Румен Гечев.

Илиан Тодоров от "Атака” посочи, че за пореден път министър от българското правителство се е поклонил на своите господари – САЩ. "Това предложение е да направим в НС една индулгенция на една катастрофа и цялата отговорност да се носи от всички вас, защото сте взели грешното решение. Трябва да се избере руската страна, защото става въпрос за руски самолети – избираш оригинала, не ментето. Ясно е като бял ден. Може да се случи нещо страшно, което ще лежи на вашите плещи”, каза още Илиан Тодоров.

Радан Кънев от РБ заяви: "Притесних се малко, защото карам "Тойота” и се надявам да не ми се налага скоро ремонт, защото ще се наложи да ходя до Япония. Би трябвало отговорността да си я носи министъра и той си я е понесъл. Ратифицираме тук, защото става дума за държавно споразумение, което отговаря на национален интерес, което поставя въпрос за сигурността на българската държава. Поставя въпрос за същността на управлението”. По думите му, това споразумение има огромно външнополитическо и вътрешнополитическо значение за България. "Затова следва да се произнесем и да го обсъдим като външнополитически документ, не като технически. Предпоставка е да престанем да се делим на "фили” и "фоби”.

Атанас Мерджанов в реплика към Кънев заяви, че представителите на ГЕРБ не вземат участие в дискусията. "Отговорността ще бъде понесена от министъра с оставката му, както вече поискахме на 1 октомври. Вярно ли е, че полската страна е поискала отлагане на споразумението?”, запита Мерджанов.

Лидерът на ДПС Лютви Местан заяви, че парламентарната им група ще подкрепи ратификацията на споразумението, защото това е част от евроатлантическата им идентичност. Председателят на ПГ на ПФ Валери Симеонов призова за подкрепа на споразумението. Той обясни, че има три важни неща – цената, качеството и срокът. "По отношение на цената, нямаме никакво съмнение, че тя е добра и е постигната след преговори. Тя е наполовина от тази, която беше предложена от руската страна. Изборът е правилен за цената, а за качеството също не би трябвало да имаме притеснения. Срокът е достатъчно добър и кратък, за да удовлетворява сделката от наша страна”, уточни Валери Симеонов, цитиран от "Фокус".

Валентин Радев от ГЕРБ заяви, че споразумението трябва да се гласува и да бъде подкрепено. Той казва, че пилотите ни заслужават да бъдат запазени и да тренират, и трябва да запазим националното ни самочувствие.

В отрицателен вот след първото гласуване на ратификацията, Кристиан Вигенин от БСП заяви, че това е бягство от отговорността на министъра. "Подкрепилите го направиха с противоречащи си и неврени аргументи. Подходихте безотговорно към партньорите ни от НАТО”, каза още Вигенин.

Таско Ерменков посочи, че днес е поредният черен петък за разпродажбата на националните интереси, а не в моловете. "Правим пак опит да заемем грешната страна. Под името и маската на националната сигурност и евроатлантически ценности забравихте, че сте българи”, каза още Таско Ерменков.

Министър Ненчев обаче настоява, че Полша е единствената държава, която притежава икономически и технологични способности за поддръжка и ремонт на самолети МиГ-29.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Още от деня коментарно предаване
  • 18:45 Спорт ТОТО
  • 19:00 Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Вечерното шоу
  • 22:00 Церемония по връчване на...
  • 23:30 Да надживееш Ескобар тв филм /32...
  • Сега "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Ергенът" - романтично риалити, с.3
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Разобличаване" - сериал, с.2, еп.4
  • 00:40 "Марлон" - сериал, с.2, еп.9
  • 01:10 "Пожари" - сериал, еп.5
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • Сега "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Hell’s Kitchen България" (нов...
  • 22:00 "Есента на демона" (премиера) -...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "Военни престъпления: Лос...
  • 00:30 "Честни измамници: Отново в...
  • 01:20 "Престъпни намерения" - сериал,...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.