Повикванията за телефони 150, 160 и 166 са пренасочени към 112, съобщиха от пресцентъра на МВР.
320 оператори обслужват денонощно спешните обаждания. Финализиран е процесът по пренасочване на повикванията за телефони 150, 160 и 166 към единния европейски номер за спешни повиквания - телефон 112.
Номерата на Спешна медицинска помощ, полиция и "Пожарна безопасност и защита на населението" продължават да функционират, но когато бъдат набирани, обажданията постъпват в центровете 112. Това води до централизиране на обслужването на всички спешни повиквания в страната, тъй като информацията за тях вече постъпва на едно място – в центровете 112.
По този начин сигнализирането и активирането на компетентните служби се оптимизира и се подобрява координацията между тях. Те ще управляват и координират по-добре работата на своите ресурси и екипи. На тази база ще се проследява цялостният трафик на спешните повиквания, ще се анализират различни показатели и характеристики на тези повиквания и ще се събира статистическа информация за работата на отделните служби.
Ръководните органи ще могат да правят обективна оценка за извършената работа и да вземат конкретни управленски решения за оптимизиране на системата на спешните повиквания.
Досега на денонощие в националната система 112 постъпваха средно около 8000 сигнала, след пренасочването са около 22 000, от днес се очаква техният брой да достигне 25 000 - 26 000. Системата е оразмерена да поеме този трафик – спешните обаждания се обслужват денонощно от 320 оператори.
До момента седем европейски страни са финализирали процеса по пренасочване на спешните си номера към 112. В Холандия и Дания останалите спешни телефони са изцяло премахнати. У нас спешният номер е познат на около 66% от хората. По този показател страната ни е сред първите в ЕС.
iNews припомня, че всеки гражданин, който набере някой от тези номера, автоматично ще бъде пренасочен и съответно обслужен от операторите на телефон 112, обясни преди седмица директорът на Националната система 112 Стоян Граматиков.
До момента са пренасочени изцяло 27 области към телефон 112, остава само София - град да бъде финализирана до края на седмицата и от понеделник системата да заработи окончателно, съобщи Граматиков.
"Ние сме предвидили наличност на персонал и технически капацитет, който да поеме повикванията съгласно изследванията, които сме направили от трафика в миналото", обясни директорът на националната система. "Капацитетът, с който разполага системата, е 420 човека в различните дирекции и 330 оператори", посочи Граматиков.
Засега старите спешни номера няма да бъдат закривани, защото са познати на хората и се използват от тях. Когато от дирекцията се уверят, че 112 е познат на всички у нас, може да бъдат спрени старите номера, съобщи Стоян Граматиков.
7 страни-членки на Европейския съюз са решили да премахнат предишните си номера за спешни повиквания и да оставят само телефон 112 - една, от които е Холандия. Всички останали държави са запазили старите си номера, но в същото време са въвели и 112, коментира Флорин Лупеско, от дирекция "Информационно общество и медии" към Европейската комисия.
България е постигнала много голям напредък по отношение на популяризиране на услугата 112. Според последните проучвания на "Евробарометър" 66% от гражданите са информирани и знаят за телефон 112, а преди три години едва 21% са знаели за съществуването му.