Социолозите скочиха срещу забраната за публикуване на проучвания

Сравниха я с тоталитарен приьом срещу правото на информираност и свободата на словото

по статията работи: iNews.bg | 21.04.2016 | 06:40
Социолозите скочиха срещу забраната за публикуване на проучвания

Въвеждането на забрана за публикуване на резултати от свързани с избори проучвания в периода на предизборна кампания нарушава правото на информираност и отваря широко поле за манипулации. Това се посочва в декларация на Българската асоциация на професионалистите в маркетинговите изследвания и проучванията на общественото мнение (БАМОР).

Вчера правната комисия в парламента прие промени в Изборния кодекс, които забраняват публикуването на резултати от свързани с избори проучвания в периода на предизборна кампания.

Според членовете на БАМОР въвеждането на такава забрана "нарушава правото на взаимна информираност, свободата на словото и изразяването".

"Подобна практика съществува единствено в тоталитарни държави и беше позната на българските граждани от периода преди 1989 г. Забраната отваря широко поле за манипулации чрез възможността в публичното пространство да се тиражират резултати от проучвания за изборите, зад които не стои никой и респективно – никой не носи отговорност", пише в декларацията.

Според социолозите, в епохата на социалните мрежи, където може да се разпространява всичко, подобна забрана е безсмислена и поставя в неравностойно положение всички медии, които работят професионално и отговорно.
От БАМОР заявяват още, че забраната е и дискриминационна, тъй като с нея не се ограничава правото на партиите да поръчват проучвания за изборите, а само правото на гражданите да се информират.

Декларацията е подписана от:

Александър Стоянов (Център за изследване на демокрацията)
Боряна Димитрова (Алфа Рисърч)
Владислав Колев (cQuest Market Research & Consulting)
Даньо Димитров (JTN Research)
Дивил Кулев (Ноема)
Добромир Живков (Маркет Линкс)
Ива Димова (Ipsos Bulgaria)
Ивайло Богомилов (Маркет Тест)
Марчела Абрашева (TNS - BBSS)
Петър Живков (Институт за социални изследвания и маркетинг МБМД)
Светослав Славов (GfK Bulgaria)
Стоян Михайлов (Junction)
Юлиан Добрев (Blue Point)

 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Още от деня коментарно предаване
  • 18:45 Спорт ТОТО
  • 19:00 Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Вечерното шоу
  • 22:00 Любов в окови 3 тв филм /24,...
  • 23:00 По света и у нас
  • Сега "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Ергенът" - романтично риалити, с.3
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Разобличаване" - сериал, с.3, еп.9
  • 00:40 "Дъф и Вазовски" - сериал, с.2, еп.9
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • Сега "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Hell’s Kitchen България" (нов...
  • 22:00 "Есента на демона" (премиера) -...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "Военни престъпления: Лос...
  • 00:30 "911" - сериал, сезон 2
  • 01:20 "Престъпни намерения" - сериал,...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.