Цветанов: Кажете ми какво зависи от президента?

Длъжността му е само протоколна, а с напускането си Марковска го спаси от импийчмънт, смята МВР шефът

по статията работи: Филипа Тодева | 10.12.2012 | 09:32

Вицепремиерът и министър на вътрешните работи Цветан Цветанов отказва да коментира думи на президента Росен Плевнелиев с аргумента, че длъжността на държавния глава, е само протоколна.

"Кажете ми какво зависи от президента? Но на президента всичко му е позволено да говори, защото той трябва да бъде харесван и трябва да бъде уважаван", каза Цветанов пред bTV в коментар на казуса с Венета Марковска.

Според Цветанов с осуетяването на клетвата ѝ Плевнелиев е потъпкал Конституцията на страната. По думите на вътрешния министър Марковска сега не е конституционен съдия, не защото президентът бламира клетвата ѝ, а напротив – с отказването от поста тя е предотвратила процедура по импийчмънт.

"Ако Венета Марковска не си беше подала оставката, имаше реална предпоставка и тя беше лансирана от опозицията за започване на процедура на импийчмънт, защото имаме нарушаване на конституцията на България", каза той.

 

"В момента имаме нова процедура за Конституционен съд, където има входирани два официални сигнала, които са изпратени на компетентните контролни органи, ще има изслушване и след като приключи тази проверка – ще има гласуване", каза Цветанов в коментар на сигналите срещу кандидата на СДС Галя Гугушева.

Що се отнася до отношенията на ГЕРБ със СДС, то Цветанов определи двете партии като "близки".

А по повод нарастващата престъпност, той бе категоричен, че "ние сме държава на абсурдите заради бавното тромаво правораздаване".

"Статистиката е, че битовата престъпност е най-разпространена и най-болезнена. Пусканите на свобода рецидивисти възприемат престъпленията като занаят. Те нямат трудови навици и като няма адекватна държава, си извършват престъпленията в продължение на години”, добави той.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


50 комара трайчо 10.12.2012 | 16:39
А какво е казал президента, дето не е трябвало да казва?
49 прани гащи 10.12.2012 | 16:38
Ооо, напротив! Опитва се и то много усърдно, ама не му се получава, защото постоянно го пошляпва Боко когато не слуша.
48 комара трайчо 10.12.2012 | 16:37
Сега ако кажеш и за кого става дума в поста ти, равен няма да имаш!
47 комара трайчо 10.12.2012 | 16:36
Много правилен коментар. Точно така стоят нещата и още веднъж показват, че всичко зависи от голямата глава и никой друг. Това си е жив комунизъм.
46 прани гащи 10.12.2012 | 16:34
Ти пък! Тоя се гласи да управлява втори мандат, а ти го пенсионира вече.
45 комара трайчо 10.12.2012 | 16:34
Ама това ли му е работата на Цветанов да говори по телевизиите? Тези неща не се решават в интервюта, ами на 4 очи, както си му е реда.
44 Victoria Peshev 10.12.2012 | 16:14
За пореден път показахме, че сме държавата на абсурдите - уж са от един отбор, а така здраво се компрометират. Общо взето това надцакване между двамата започна покрай Сарафово.
43 Wild Rose 10.12.2012 | 15:48
Цветанов с това изказване направо е застрелял от упор Плевнелиев, който до сега си мислеше, че такова геройство е направил с подлагането на крак на Марковска, а то какво било - дребно мошеничество, за да бъдат пионките по-читаво наредени в този толкова важен съд.
42 чичо съби 10.12.2012 | 15:45
И Цветанов не го харесвам, и Плевнелиев не го харесвам. И единият си има трески за дялата, че и другият - това е положението в нашата държава...
41 нелепо съвпадение 10.12.2012 | 15:28
Министър Цветанов съвсем в свой стил е провел интервюто по БТВ. Доста добре е сипал на закуска на президента на страната - господин Росен Плевнелиев, че на последният ще му държи сито доста време.
40 Чичо Арни 10.12.2012 | 15:26
То вярно, че президентът е фигура главно с представителни функции, ама в случая с Плевнелиев видяхме че правомощията му са направо неограничени, ако догодина резултатът от изборите не му хареса - излиза и пак оправя нещата.
39 Лили Йовова 10.12.2012 | 15:22
Цецо, какво не му харесваш на президента, който ГЕРБ-аджиите си избраха? Я го виба клакъв е послушен. Каквото му кажеш, това прави.
38 нощен преследвач 10.12.2012 | 15:21
Като че ли се заражда битка за мястото на ББ. Дали ерата Борисов е към края си? Докато не го видя нам да го повярвам.
37 Здравка Анастасова 10.12.2012 | 15:17
Не че господин Цветанов е цвете за мирисане, но и Плевнелиев има нужда от изтрезняване.
36 нелепо съвпадение 10.12.2012 | 15:12
Цветанов напоследък се изявява като някой политолог от дясното политическо пространство, или поне аз оставам с подобно впечатление. Ето сега например се е заял много успешно с Плевнелиев.
35 Лили Йовова 10.12.2012 | 15:11
Цветанов се е изказал малко дръзко в случая, не го защитавам но поне е казал някои истини които никой не смее да каже.
34 empty world 10.12.2012 | 15:02
Вътрешният министър Цветан Цветанов много добре е нахранил според мен Президента Плевнелиев, защото той си прекрачи прага на българската конституция и определено си я наруши според мен.
33 Mary Bloody 10.12.2012 | 14:59
Имайки предвид че живеем в полицейска държава и за хората на Цветан Цветанов се дават най-много пари не вярвам това да е изненада за някого.
32 Лили Йовова 10.12.2012 | 14:38
Президентът е кукла на конци. Това всеки го знае, защото дори самият Плевнелиев не прави опити да прикрие този факт.
31 мрачен интелектуалец 10.12.2012 | 14:14
Тъпо изказване на Цветанов. Факт е, че от президента нищо не зависи, ама да се изтапаниш и да го кажеш това пред всички е много тъпо. Цветанов говори пълни глупости. може би защото е полицай...
30 безкомпромисната кирка 10.12.2012 | 14:13
Човек като го слуша този, може да си помисли, че двамата са от различни партии. Само дето не са, а пък Цецо не знае кога трябва да замълчи, за да не изцепи някоя глупост.
29 krenvirsh salamov 10.12.2012 | 14:00
айде сега , не слагай всички под общ знаменател :)
28 brown sugar 10.12.2012 | 13:47
Точно, като полицай се е изказал! Типично - нагло и арогантно дори.
27 Жужка Жужа 10.12.2012 | 13:46
А бе не знам кой пък ги е приветства толкова много, в крайна сметка, Президента създаде един правен прецедент, който породи много критика, а и може да бъде използван за едни бъдещи и по-порочни практики.
26 Lady Garga 10.12.2012 | 13:44
А бе признали или не, явно Цв е набрал на Роско. И то много.
25 brown sugar 10.12.2012 | 13:44
Вече тотлано го довършиха с това изказване. Грозна картинка е това.
24 Жужка Жужа 10.12.2012 | 13:43
Разбира се. Това, че Росен се изказа неподготвен и наруши няколко закона си е друг въпрос, но все пак има право да стопира подобни церемонии явно. Удобно или не за някого.
23 Lady Garga 10.12.2012 | 13:42
Президента, както от него нищо не зависи, така стопира клетвата на един конституционен съдя, нали?
22 brown sugar 10.12.2012 | 13:42
"Кажете ми какво зависи от президента? Но на президента всичко му е позволено да говори, защото той трябва да бъде харесван и трябва да бъде уважаван", каза Цветанов пред bTV в коментар на казуса с Венета Марковска." - Опитал се е да се изкаже уж непристрастно, ама не му се еполучило. Вие представяте ли си Роско да е действал в пристъп на независимост и в порива си да е забравила, кой трябва да слуша за Марковска!
21 Жужка Жужа 10.12.2012 | 13:40
Цв яко е набрал на Роско! :) Явно, нещо го е ядосал, иначе досега двамата чинно се разбираха май:) Росен да си прочете Конституцията за следващия път преди да действа импулсивно.
20 Чичо Арни 10.12.2012 | 12:13
Съвсем нищо не зависи от президента, както и от теб Цвъ! Всичко в тая държава се върти около премиера Борисов и неговия ковчежник Дянков.
19 teniente castillo 10.12.2012 | 12:02
Това си беше ясно още в издигането на кандидатурата. Въпроса тук е, че Цветанов се изказва крайно неподготвен и то непосредствено преди избори. Изключително грешен ход от негова страна.
18 овчи транс 10.12.2012 | 12:00
Напълно споделям това което казваш! Не може министър да говори за която и да е институция по този начин. Това е неуважение. Ама какво разбира една фуражка от политика?
17 Kalina Boqnova 10.12.2012 | 11:59
Признаха си поне, че си сложиха кукла на конци.
16 Raya Nikova 10.12.2012 | 11:37
Не може министър да говори така, това си е обидно за цялата ни страна, все пак това е президентът ни, думи нямам.. .
15 empty world 10.12.2012 | 11:12
Длъжността на президента я има и изобщо не е лишена от права и отговорности. Самият факт, че мобе да лалага вето и да връща да доразглеждане и промени законите в странта, малко ли ви се струва?
14 Gotinoto Choki 10.12.2012 | 10:48
Според мен пък в казуса с Марковска президента постъпи добре, не може да се съгласиш някой,който е разследван за сериозни престъпления да заеме висок пост.
13 Krist Novoselic 10.12.2012 | 10:39
Прав е Цветанов! Само за едно не мога да се съглася, че оставката на Марковска е спасила президена от импийчмънт. За мен той все още трябва да бъде махнат от длъжност. Не знам каква е процедурата, но мисля, че точно така трябва да се случи.
12 Mary Bloody 10.12.2012 | 10:38
Цветанов съгласувал ли е изказването си с Биг Бо, който със сигурност няма да е особено доволен от тези изказвания по адрес на придворния му глашатай, който през изминалите месеци свърши не малко мръсна работа за ГЕРБ и много сгреши.
11 крива вежда 10.12.2012 | 10:27
Импийчмънт за президента трябваше да има, без значение какво се случи с казуса - Венета Марковска. Президентът Росен Плевнелиев наруши конституцията на България и трябваше да бъде остранен все пак.
10 Margaritka Ilieva 10.12.2012 | 10:24
Истина е,че съдилищата ни са тромави и винаги с абсурдни присъди...то затова хората не се доверяват на полиция и съд, защото в крайна сметка-смисъл няма.
9 Krum Tonev 10.12.2012 | 10:07
Ама кви са тея глупости, такова отношение ли трябва да имат министрите към главата на държавата ни, то е срамота, не може да се говорят такива небивалици на толкова високо ниво, абсолютна срамота и поредна глупост от страна на министрите ни.
8 Victoria Peshev 10.12.2012 | 10:02
Голямо унижение за Плевнелиев, то всички знаехме, че е безгласна буква в тая държава, която само дрънка небивалици наляво-надясно, ама пък от друга страна защо всичко от управляващите приветстваха действията на президента като те са били незаконни?!
7 pepa popova 10.12.2012 | 10:00
"Статистиката е, че битовата престъпност е най-разпространена и най-болезнена. Пусканите на свобода рецидивисти възприемат престъпленията като занаят. Те нямат трудови навици и като няма адекватна държава, си извършват престъпленията в продължение на години” Без коментар! Само прави констатации и нищо не може да направи, въпреки че е вътрешен министър, ние какво да кажем като сме само граждани на тази несъществуваща държава и търпим на гърба си резултата от неговата и на колегите му в прокуратурата несвършена работа!
6 fernando pineda 10.12.2012 | 09:48
"...и като няма адекватна държава, си извършват престъпленията в продължение на години”, добави той." Поне си признава, че по време на тяхното управление, държавата не е адекватна.
5 дойна крава 10.12.2012 | 09:47
Цвъки тази сутрин е избил рибата!!! Ако поне малко се беше замислил, щеше да разбере, че от всичките гербери, Плевнелиев се ползва с най-високо доверие (или може би едно от най-високите) и с това изказване, само отблъсква електорат преди изборите догодина. Ама полицай, какво да го правиш!
4 Marusq Laleva 10.12.2012 | 09:42
Така е, дейността на президента е просто протоколна, а Марковска не трябваше да му прави тази услуга, Плевнелиев заслужаваше да стигне до импийчмънт и да гласуват отстраняването му от поста, който така и не заслужава да заема.
3 Kamen Lalev 10.12.2012 | 09:37
не е неправилно изказването му, а много показателно... че ГЕРБ приемат Плевнелиев за бита карта "он си говори квот си иска, ама кой ли го слуша, той нали е само кукла"... с това си изказване Цветанов показа как управляващите 1 път подценяват институцията на президента и 2 път Плевнелиев като личност.
2 Andrei Stoichev 10.12.2012 | 09:34
Голяма глупост, наистина до някаква степен президента няма голяма власт, но той е човекът,който е лице на страната ни и ако имат министрите ни подобно мнение за него, жалко за нас като цяло. Скоро Европа ще ни пуска новините в комедийните си предавания.
1 atanas angelov 10.12.2012 | 09:26
малко неправилно изказване от страна на Цветанов , не може президента да си приказва каквото си иска

ТВ програма

Кино

  • Сега Последният печели...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • 14:15 Книга на книгите 4 анимационен филм
  • 14:45 Имало едно време...предметите...
  • 15:00 Снежен свят тв филм
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно
  • 16:30 Светът и ние
  • Сега "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.67 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • Сега "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" (нов сезон) -...
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.