Ще минава ли трамвайна линия през Борисовата градина?

Хорското недоволство може да прекрати проекта

по статията работи: Теодора Кокаланова | 11.03.2014 | 14:10

Ако хорското недоволство срещу новата трамвайна линия около Семинарията продължи, проектът може да бъде прекратен. Това обяви главният архитект на столицата Петър Диков преди редовното заседание на Комисията по околна среда към Столичния общински съвет.

По думите му, цялата процедура по изграждането на трасето е в съответствие с действащите норми, но у гражданите има негативни настроения спрямо линията. Той допусна, че ако няма желание от жителите на столичните квартали "Дианабад" и "Студентски град", то нуждата от нов трамвай ще бъде преоценена. Диков уточни обаче, че изследванията от общия план показват ползата от него.

"Дори планът да се приеме, той най-вероятно ще отиде на съдебна процедура, съдейки по реакциите на хора и сдружения", каза Диков и предположи, че едва ли в скоро време ще се пристъпи към реализация на тази промяна в градоустройствения план.

Голяма част от столичаните са на мнение, че това е първи етап към застрояването на Борисовата градина. Според тях Борисовата градина е защитена по параграф 12 от Закона за културните ценности и използването й с цел транспорт би обрекло на загуба нейния защитен статут. Хората се опасяват, че ако това стане близо 40 декара гора с вековни букови и дъбови дървета ще бъде изсечена, а земята под тях - застроена.

От своя страна Петър Диков побърза да отхвърли тези твърдения и ги обяви за манипулация. Главният архитект припомни, че от 80 години по трасето между площад "Журналист" и Семинарията трамвайната линия минава изцяло през гората, и около нея никога не се е застроявало.

"Тази земя не може да загуби стойността си, няма никаква опасност за намеса в Борисовата градина заради новия трамвай", категоричен бе той. По думите му, за осъществяване на новото трасе ще бъдат изсечени около 35 дървета, като повечето от тях не представляват ценна дървесна растителност.

Диков заяви, че трасето е проектирано с минимални щети за околната среда. Той опита да обори и мотива, че новата линия ще задръсти допълнително движението около Семинарията с твърдението, че в момента улицата там се е превърнала в паркинг, като и от двете страни дясната лента не се използва за движение, а е заета от спрели автомобили.

Въпреки противоречивите нагласи на общинската администрация и столичани, развитие по спорния казус се очаква на по-късен етап, тъй като Комисията по околна среда отложи обсъжданията.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


2 Fanka Kraeva 11.03.2014 | 14:27
Прави са да са недоволни.
1 Liubo Lilov 11.03.2014 | 14:15
След като щетите за околната среда ще бъдат минимални, не вярвам да има народно недоволство, а и трамвайната линия ще е от полза за хората.

ТВ програма

Кино

  • Сега Още от деня коментарно предаване
  • 19:00 Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Панорама с Бойко Василев
  • 22:00 Страсти в Тоскана 3 тв филм /25...
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Франс игрален филм /копродукция,...
  • Сега "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Бягство към победата 2:...
  • 22:00 "Кажи честно" - забавно шоу с...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Сезар Вагнер" - сериал, с.3, еп.4...
  • 01:30 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • Сега "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Игри на волята:...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "ФБР" - сериал, сезон 1
  • 00:30 "Престъпен рай" - сериал, сезон 1
  • 01:30 "Специален отряд" - сериал, сезон 2
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.