Жалваме се най-много от обслужването в болниците

9029 запитвания, сигнали, жалби и молби за съдействие са подадени през 2012 г. до Специализирано звено "Гореща линия"

по статията работи: Кремена Бедерева | 03.01.2013 | 12:21

9029 запитвания, сигнали, жалби и молби за съдействие са подадени през 2012 г. до Специализирано звено "Гореща линия" на Министерството на здравеопазването (МЗ).

Най-често сигналите и жалбите са свързани с качеството на медицинското обслужване в лечебните заведения за болнична, извънболнична медицинска помощ и спешните центрове.

Немалка част от хората са изразявали недоволство от непрофесионално отношение на лекарите и медицинския персонал към пациентите и от отказан достъп до медицинска помощ.

Сигналите са подавани по телефон и по електронен път на номера 9301152, 9301253 и 9301259, както и на адрес goreshtalinia@mh.government.bg. Постъпилите електронни писма са 2050, от тях 307 са жалби и сигнали за нарушения.

Всички писмено депозирани сигнали и жалби проверени от съответните специализирани структури на Министерството на здравеопазването – дирекции, регионални здравни инспекции, Изпълнителна агенция "Медицински одит” и Изпълнителна агенция по лекарствата.

Резултатите от извършените проверки са предоставяни своевременно на гражданите. Служителите от звеното са предоставяли и онлайн-консултации, в т.ч. и в приемната на министерството.

Редица сигнали се отнасят и до нерегламентирано плащане на медицински услуги - принуждаване към избор на екип, предоставяне на дарения на болниците, неуточнени цени на медицинските консумативи. Сред изнесените случаи има такива, които се отнасят до непредоставяне на информация на пациента относно хода на лечението, предстоящи манипулации, избор на лекарствени продукти, възможните рискове и др.

Оплаквания са постъпвали и по повод липса на лекарствени продукти за онкологично болни, промени в реимбурсния списък на лекарствените продукти, както и поради по-високи нива на доплащане. Жалби са постъпвали и във връзка с работата на ТЕЛК - затруднена процедура за явяване, забавено издаване на решения на ТЕЛК, несъгласие с взетите от комисиите решения.

Гражданите са сигнализирали и за проблеми в достъпа до доболничната помощ, свързани с липсата на ОПЛ на територията на малки населени места и общини. "Горещата линия” в МЗ е създадена в края на месец декември на 2010 г. и оттогава досега са постъпили 18 269 запитвания, сигнали, жалби и молби за съдействие.

Получените електронни писма са 3262 като от тях 471 са жалби и сигнали за нарушения. През първата година от създаването й сигналите по телефон и електронна поща са били 9240. По електронен път са получени 1212 писма като от тях жалбите са били 164. В голяма част от случаите гражданите са пожелали да останат анонимни и не са подавали сигналите и жалбите си в писмен вид.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


40 Атанас Василев 03.01.2013 | 18:18
Гражданите са сигнализирали и за проблеми в достъпа до доболничната помощ, свързани с липсата на ОПЛ на територията на малки населени места и общини. Само така могат да се оправят нещата!
39 Павел Николов 03.01.2013 | 17:26
Много добре, това означава, че хората подават оплаквания, като не им хареса. Няма друг начин да се случат нещата!
38 Красимира Тачева 03.01.2013 | 16:07
Сигналите са подавани по телефон и по електронен път на номера 9301152, 9301253 и 9301259, както и на адрес goreshtalinia@mh.government.bg. Постъпилите електронни писма са 2050, от тях 307 са жалби и сигнали за нарушения. Значи има голям ефект!
37 lou reed 03.01.2013 | 15:47
Май няма да е лесно да се оправят нешата!
36 чичо съби 03.01.2013 | 15:34
Ако сложат по една камера във всяка стая, за да се види всъщност какво се случва като отношение на пациентите, може и да се променят нещата, или поне така ми се иска да се случи.
35 дрезгав глас 03.01.2013 | 15:24
От самите болници се жалваме и после от обслужването. Прави ми впечатление, че колкото са по-мизерни болниците, колкото им е по-лошо обслъжването.
34 Драго Попов 03.01.2013 | 15:23
Много е добре, че хората са започнали да се обръщат към органите които могат да санкционират болниците, иначе нищо няма да се оправи от само себе си!
33 maria manolova 03.01.2013 | 15:01
защото наистина условията са лоши
32 pushit realgood 03.01.2013 | 14:58
Какво няма да се жалваш, обикновено условията са ужасни!
31 sexapilnata pichka 03.01.2013 | 14:09
има нещо вярно , но все пак хората са различни , едни си вършат работата както трябва , други не , не е само в болниците .
30 Софи Марсо 03.01.2013 | 14:04
За съжаление са такива, защото им се плаща много малко за това, което правят. А работата им е много, ама много тежка и стресираща и все пак искат да помагат на хората. Мотивацията във финансов аспект е винаги на добра за всеки работник, но уви винаги отбягвана от работодателя.
29 Lana Rey 03.01.2013 | 14:03
Може, може - виж и образованието. Скапано си е, а за социалната политика, която е огледалото на това как води политиката си едно правителство, не искам и да говоря.
28 Лили Добромирова 03.01.2013 | 13:59
Ама това, какво значение има? Ако един лекар е некомпетентен, дори и да се оплачеш след като ти е махнал далака по погрешка вместо апандисита, все тая! Подбора трябва е да е много строг.
27 Софи Марсо 03.01.2013 | 13:58
Не винаги е на ниво и там всичко. Има си лекари темерути и некадърни дори и там.
26 Lana Rey 03.01.2013 | 13:57
Оставаше и да няма. Все пак сме в 21 век и сме в ЕС!
25 Лили Добромирова 03.01.2013 | 13:57
Ами няма лесно в тоя живот! Като си се хванал на хорото ще го играеш до край! Това е. Държавните болници могат и да са по-добре, ако не крадяха толкова много от ръководствата - пресен пример Пирогов.
24 Софи Марсо 03.01.2013 | 13:56
И това си е истина. Обичаме винаги да се оплакваме, за щяло и нещяло. Но никога няма а се напънем да променим нещата.
23 Lana Rey 03.01.2013 | 13:54
Ами да, то така трябва да е. Трябва да се уволняват лекарите и като цяло хората, които не си вършат работата добре, защото чакаши има много. Но не е само в това въпроса - отношението на целия медицински персонал към пациентите на много места е просто отвратителен.
22 Лили Добромирова 03.01.2013 | 13:43
Така ще е. Защото наистина обслужването в болниците си остава, както си беше пред 25 години - нехуманно и студено. Не говорим за възможностите на лекарите, някой са по-добри други не чак толкова. Говорим за отношение.
21 Jana Kirova 03.01.2013 | 13:36
Десислава Атанасова правилно процедира, уволнявайки лекарите, които не си изпълняват съвестно лекарските задължения. Може и да им повишава заплатите, но когато обслужването им не е качествено и остават хора без лекарска помощ, нуждаещи се, които умират в линейки, защото медици не ги допускат до болницата или лекари на смяна, които са употребили алкохол, тогава здравният министър е безмилостна и виновниците си получават заслуженото наказание.
20 David Hayemaker 03.01.2013 | 13:34
Никак не им е лесно, да. Особено в държавните болници, където положението наистина е много зле. В частните вече е друго тесто!
19 Jason Bourne 03.01.2013 | 13:34
Има оплаквания, които са просто смешни, защото както ти казваш пациента иска едно, а доктора съвсем друго. В повечето случаи компетентното лице е прав.
18 Sweet Dreams 03.01.2013 | 13:33
И няма да промениш нищо с това. Просто се стремете да се пазите и да не ви се налага да влизате в болница. Съветвайте бабите и дядовците също.
17 Иван Ангелов 03.01.2013 | 13:32
В частните болници е на ниво, но там се плаща и доста повече, като това е непосилно за половината българи със сигурност. Много е важно на какъв лекар ще попаднеш.
16 David Hayemaker 03.01.2013 | 13:31
Хубаво е, че сте описали в статията телефоните и емейла, на които могат да бъдат оставяни отзиви от престоя на пациентите.
15 Jason Bourne 03.01.2013 | 13:30
Повечето хора решават да се жалват по електронен път, защото така донякъде остават анонимни и след това никой не разбира кой точно стои зад сигнала.
14 Sweet Dreams 03.01.2013 | 13:29
Не пожелавам на никого да влиза в болница за повече от 2 часа. Наистина човек може да се почувства много зле, когато се сблъска с реалността.
13 Иван Ангелов 03.01.2013 | 13:29
Това е така, защото самата обстановка там е много депресираща и самите стаи, легла и оборудване са просто от средата на 20 век.
12 lilia tashkova 03.01.2013 | 13:26
имах предвид 1.2 млн:))))
11 lilia tashkova 03.01.2013 | 13:26
защото е под всякаква критика, а е под всякаква критика, защо здравно осигурени у нас са едва 1.32 млн
10 ilij dragnev 03.01.2013 | 13:19
В болничните заведения обслужването не е на нужното ниво особенно ако не си почерпил нещо я завеждащият отделението или сестрите няма какво да го увъртаме.
9 wild child 03.01.2013 | 13:05
добре че има гореща линия и електронна поща на които хората да подават сигнали за нарушения и непристойно поведение.
8 Лолита Набокова 03.01.2013 | 12:44
Как няма да се жалват хората , след като обслужването в болничните заведения е под всякаква критика .
7 Kalina Boqnova 03.01.2013 | 12:39
Лошото е, че не могат да се отсеят действителните нарушения. Много често пациентите негодуват, защото не става на тяхното, а не защото лекарят наистина има вина.
6 Милена Симова 03.01.2013 | 12:35
Това е просто недопустимо и потресаващо. Не може най-важното неща да ни е най-скапано. Толкова е жалко, че чак ми иде да крещя от тази несправедливост.
5 Тотев Филип 03.01.2013 | 12:35
наиш кое е лошото в случая... остави, че се циганеем с тия жалби, лошото е, че са с основание, когато говорим за здравеопазване. това ни е най-болната тема и даже ми се струва, че са малко тия бройки
4 Margо Filipova 03.01.2013 | 12:34
То какво да не се жалваш! Аз само като вляза на тия места и ми прилошава от мизерията. Не можем да се сърдим не медицинските работници, на тях никак не им е лесно!
3 конска саздърма 03.01.2013 | 12:28
Ние си се жалваме по принцип! Първенци сме по тоя показател сигурно в целия свят. Много ни бива в това, ако ни даваха пари, щяхме да сме най-богата държава на света.
2 pippi longstocking 03.01.2013 | 12:25
работещите в спешна помощ в малките градове са много некомпетентни и крайно нелюбезни.
1 Митридат Египетски 03.01.2013 | 12:22
аз пък си мислех, че е от ЧЕЗ и мобилните оператори

ТВ програма

Кино

  • Сега По света и у нас
  • 23:25 Да надживееш Ескобар тв филм /47...
  • 00:15 С БНТ завинаги /п/
  • 01:10 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:45 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:40 Господин Тау тв филм /33, последен...
  • 04:10 Олтарите на България
  • 04:25 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • Сега bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Разобличаване" - сериал, с.3, еп.9
  • 00:40 "Дъф и Вазовски" - сериал, с.2, еп.9
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега Новините на NOVA
  • 23:30 "Военни престъпления: Лос...
  • 00:30 "911" - сериал, сезон 2
  • 01:20 "Престъпни намерения" - сериал,...
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.