Здравният министър категорично против раждането вкъщи

Тя коментира случая, при който 24-годишна майка загуби бебето си при опит за раждане у дома

по статията работи: Кремена Бедерева | 12.11.2012 | 09:51

С призив към жените у нас да раждат в болнични условия, здравният министър Десислава Атанасова коментира пред bTV вчерашния случай, при който 24-годишна майка от Бургас загуби бебето си при опит за раждане в домашни условия.

"Раждането е започнало около 2 часа, а сигналът е подаден едва сутринта, преди 8,” каза Атанасова.

По думите й лекарите смятат, че бебето е родено мъртво или е починало много преди да се потърси лекарска помощ.

Освен това жената е постъпила с документи за отказ от преливане на кръв и ваксини, посочи министърът на здравеопазването. Според бургаските медици терминът й е бил преди две седмици.

"Съгласно българското законодателство, раждането трябва да става само в лечебни заведение или в присъствието на медицински екип,” отбеляза министър Атанасова. Дебат дали да бъде разрешено "домашното” раждане имало преди година.

"Трябва да е ясно обаче кой ще носи отговорността, откъде ще дойдат лекарските екипи, колко ще струва това на данъкоплатеца,” посочи Десислава Атанасова. "В случай, че се разреши, всички тези въпроси трябва да имат отговор.”

Според здравния министър на този етап е рано за дебат и промяна на законодателството.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


59 Epifani Gancia 12.11.2012 | 16:09
Всичко хубаво госпожо Атанасова но към момента звучи само като едно добро пожелание, нищо повече... Необходима е една обществена дискуския, повече информация по време на консултациите пр..
58 свен вет 12.11.2012 | 15:55
Ми сигурно и тя не е имала осигуровки и нищо не е плащала и затова не е искала да бъде настанена в болница.
57 синята коалиция 12.11.2012 | 15:54
Значи аз не съм модерен, защото за първи път чувам за такива течения :) В това отношение не трябва да има никакви течения, а да се действа по "консервативния" начин.
56 свен вет 12.11.2012 | 15:53
Ами засега тя отказва да говори, сутринта видях само интервю с майка и!
55 синята коалиция 12.11.2012 | 15:52
Е добре де, след като е решила да ражда вкъщи, мислиш ли, че я интересуват такива неща като ЕГН-та и всичко останало?
54 синята коалиция 12.11.2012 | 15:50
Не, родила е в тях, в хола си. Не е била в секта!
53 Katerina Dieva 12.11.2012 | 15:21
Според мен това се дължи на много модерни у нас течения които се навъдиха в последно време и насаждат подобни криворазбрани представи за естествено раждане... Та нали именно това естествено раждане вкъщи с помощта на баби и пр е било причина за високата смъртност преди.
52 Vili Asenova 12.11.2012 | 15:14
Така е, ама в този случай става въпрос за родители, които съвсем съзнателно са направили този избор, след започването на раждането не са потърсили помощ и дори след като бебето се е родило и не е проплакало просто са чакали... За мен това е престъпна небрежност.
51 Maya Davidova 12.11.2012 | 15:01
В случая с 24-годишна майка няма да се каже каквото и да било защото не сме запознати с подробностите. Има наистина един процент в който на бял свят се раждат мъртви бебета.
50 Valar Morghulis 12.11.2012 | 14:58
Не може едни хора да плащат хиляди лева за да родят в специализирани клиники, а други да искат да останат в домовете си където нямат нужната хигиени и медикаменти
49 Valar Morghulis 12.11.2012 | 14:50
Уж живеем в ерата на съвременните технологии а някои хората правят крачка назад и искат да раждат у тах си както едно време са раждаки на нивата или в реката
48 Vili Asenova 12.11.2012 | 14:40
Как след като и дойде термина да я изведат насилствено от вкъщи ли?! По-скоро младите родители трябва да бъдат добре информирани за всички рискове и ако толкова държат да има поне екип!
47 голям шемет 12.11.2012 | 14:37
И аз съм на мнение че раждането вкъщи крие прекалено много рискове и няма смисъл да се прави при положение че има толкова много медицински центрове с квалифицирани АГ специалисти.
46 чичо съби 12.11.2012 | 14:36
Жалко, но факт - хората тръгват да раждат по домовете си, значи най-малкото не са доволни от това, което се случва по болниците и центровете за родилна помощ.
45 нелепо съвпадение 12.11.2012 | 14:30
Никой не може да я спре принципно, ако вече нещо се случи с детето - това ще е друго нещо, а и нали ЕГН трябва да ти дадат - картон да си имаш, да го заведеш това дете като живо по документацията.
44 нелепо съвпадение 12.11.2012 | 14:27
Десислава Атанасова е човек на место и съм сигурен, че ще въведе в ред нещата. Що се отнася до това момиче от Бургас - ще е хубаво да чуем и нейната версия за случилото се, нали?
43 крива вежда 12.11.2012 | 14:21
Много зачестиха тези случаи, в които жени по някакви причини решават, че трябва да раждат в домашни условия. Аз това не мога да го приема за нормално и го осъдждам, поне когато говорим за България.
42 Vili Kirqkov 12.11.2012 | 12:53
Обмисли се нов закон за ражданията , четете тук - http://is.gd/LhMPrT
41 Драго Попов 12.11.2012 | 12:38
Наблюдаващият лекар, глоби, има хиляди начини да се спре това безумие!
40 мрачен интелектуалец 12.11.2012 | 12:19
Ама какво ще стане като се забрани? Ако някоя си реши да ражда в домашни условия, кой може да я спре?
39 София Павлова 12.11.2012 | 12:14
То трябва да си много тежък кретен, за да си мислиш, че може да се случи без медицински лица и в обикновено помещение!
38 склеротик невротиков 12.11.2012 | 12:10
Че то има ли нормален човек, който да е ЗА, не мисля! Не че касапите, които останаха в родните болници да са Бог знае колко по-компетентни, неслучайно жените мигрират в други градове да раждат в търсене на читав лекар.
37 pushit realgood 12.11.2012 | 11:56
Естествено, че не може да се ражда в къщи. Мисля, че тая глупава приумица трябва да се забрани!
36 brown sugar 12.11.2012 | 11:53
Точно така! Ама то човек, ако си навие нещо на прътса, каквато и осведоменост да има, ако си го е решил, трудно може да бъде спрян!
35 Lana Rey 12.11.2012 | 11:52
Не знам, това безумие. И всички около тази жена, също са луди.
34 Софи Марсо 12.11.2012 | 11:52
Аз лично не съм си го изгубила. Има много добри специалисти у нас, така че подобна лудост, да поставям живота на детето си и моя на такъв риск, НИКОГА няма да извърша.
33 brown sugar 12.11.2012 | 11:50
Трябва да е просто подсъдимо. Това е незаконно!
32 Lana Rey 12.11.2012 | 11:50
Не знам, такива жени какви са, ама и тия до тях дето ги съветват мъжът й например или майка й са още по-луди!
31 Софи Марсо 12.11.2012 | 11:49
Това са пълни глупости. Хората си навиват някакви глупави предрасъдаци, които им пречат да мислят рационално. Да поемеш такъв риск и за себе си и за детето е повече от глупаво.
30 brown sugar 12.11.2012 | 11:38
Трябва, ама не знам защо всички си мислят, че като се връщаш назад правиш нещо много умно.
29 Lana Rey 12.11.2012 | 11:37
Естествено. Тази жена сега може да вини само себе си за това. Горкото детенце :(
28 Софи Марсо 12.11.2012 | 11:36
Абсолютно съм съгласна. Ако едно време жените са имали сегашните условия за раждане, едва ли биха раждали вкъщи. Не знам защо ние се връщаме назад и плащаме такава висока цена.
27 brown sugar 12.11.2012 | 11:35
Не знам какви са тия жени, които си мислят, че е безопасно да раждаш в домашни условия без ЛЕКАРСКИ екип? Защо целенасочено се връщаме назад и деградираме?! Жените едно време, които а раждали в вкъщи винаги е било в присъствието на местната дойка, сестра или някаква жена, която има 30-годишен опит - демек някакво специализирано лице! Как може да се поема такъв огромен и малоумен риск, като раждаш собственото си дете?!
26 Georgi Hristov 12.11.2012 | 11:28
Много ясно, че ще е против. Хората трябва да се научат, че прогресът има смисъл!
25 Анита Кралева 12.11.2012 | 11:10
Ами естествено, че ще е против. Всеки нормален човек, който може да мисли поне малко може да се сети колко е опасно едно раждане у къщи!
24 nude disco 12.11.2012 | 11:07
И слава Богу, че не си прокуратурата :) Че много щяхме да я окъсаме!
23 Летящият Честмир 12.11.2012 | 10:53
аз ако съм на прокуратурата, ще се самосезирам за този случай - за мен това е убийство
22 sexapilnata pichka 12.11.2012 | 10:43
е чак дотам едва ли ще се стигне , то това не е оправдание , че не се чувстваш спокоен в болница, кой нормален човек се чувства спокоен в болница ???
21 nude disco 12.11.2012 | 10:35
Майко мила :D И кои са тия държави? Може би от Третия свят?
20 Janeta Ivanova 12.11.2012 | 10:33
Има резон в думите на здравния министър, законодателството не трябва да се променя, жените трябва да раждат в болниците, а не в домовете си, за да се сведе до минимум детската смъртност при новородените. Изключително опасно и нехигиенично е да се ражда при домашни условия.
19 крива вежда 12.11.2012 | 10:32
Хората бягат от болниците, защото не се чувствал спокойни. Следващото, което ще започнат да правят е да раждат в чужбина, в държави, в които е разрешена раждането вкъщи - само и само всичко да е наред.
18 kostadin papanov 12.11.2012 | 10:27
Дори трябва да има затвор за раждане вкъщи , не може да се застрашава живота на бебетата
17 empty world 12.11.2012 | 10:22
Този нелеп случай от вчера в Бургас на мен ми дойде в повече. По всичко личи, че момичето от този случай, което е само на 24 години, изобщо не е искало това дете, затова и не се е имунизирало по време на бременността.
16 SloMo disco 12.11.2012 | 10:18
Както искаш ги наричай, ама в случая жената е решила да ражда вкъщи! Кой може да я спре?
15 SloMo disco
Този коментар е маркиран като неуместен.
14 Митридат Египетски 12.11.2012 | 10:16
и са загубили вяра дотам, че вместо да отидат в болницА раждат като крава вкъщи? Мисля, че прекаляваш сериозно в съмненията си:))))
13 манна небесна 12.11.2012 | 10:16
Колкото и да си загубил доверие в здравната система, раждането вкъщи си е опасно! Трябва да си луд да не им се довериш!
12 Митридат Египетски 12.11.2012 | 10:15
едва ли ще да е само тя?::)))))
11 Krist Novoselic 12.11.2012 | 10:11
То реално няма някой, който да подкрепя раждането вкъщи, но ще се съгласите, че има много хора, които загубих доверието в хората, които израждат децата на България, заради зачестилите смъртни случаи.
10 Poli Geerhart 12.11.2012 | 10:10
Трябва да се направи нещо по отношение на медицинската култура на младите родители, които често сляпо се доверяват на разни модерни течения и се стига до такива трагедии. Ето например родилката в Бургас и мъжа й са се чудили защо бебето не плаче, но доста време не са потърсили медицинска помощ...
9 трендафил въжарски 12.11.2012 | 10:08
абе не е тяхно решение, понякога човек може да не може да взима решения, ако са някакви лумпенизирани олигофрени? По твоята логика колко деца трябва да уморят докато се роди някое живо само защото ти смяташ, че си е тяхна работа
8 otvarachkata otvarakova 12.11.2012 | 10:07
То трябва да си много безмозъчен , за да решиш да раждаш вкъщи и то сам , без лекарска помощ , за да са били максимално зависими тези хора от другите , искали да се справят сами !!! Боже , Боже !!
7 Даная Михайлова 12.11.2012 | 10:07
Съгласна съм със здравният министър , че не е редно да се ражда в домашни условия.
6 Galen Vladov 12.11.2012 | 10:07
Вкъщи сама???? Според мен, дори и домашните животни се нуждаят от асистирано раждане!
5 SloMo disco 12.11.2012 | 10:05
Може би не осъзнават сериозността на раждането в домашни условия. То си е тяхно решение в крайна сметка, затова не виждам смисъл да има някакъв дебат.
4 mind games 12.11.2012 | 10:02
"Дебат дали да бъде разрешено "домашното” раждане имало преди година." Не виждам смисъл от подобен дебат! Ако има някакво такова разрешение, нищо чудно такива случаи да зачестят.
3 miglen cholakov 12.11.2012 | 10:01
ама разбира се , че ще е против , все едно сам да си правиш операция вкъщи , просто си мисля ,че тези майки ,които искат вкъщи да раждат са абсолютно тъпи , за да искат да излагат на риск животът на бебетата си .
2 трендафил въжарски 12.11.2012 | 09:57
тази , апропо, в някоя секта ли, дето е раждала вкъщи?
1 трендафил въжарски 12.11.2012 | 09:54
Здравният министър категорично против раждането вкъщи Тя коментира случая, при който 24-годишна майка от Бургас загуби бебето си при опит за раждане в домашни условия - че кой нормален човек не е против? Може ли в 21 век да раждаш като животно вкъщи?

ТВ програма

Кино

  • Сега 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:35 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:30 Господин Тау тв филм /32 епизод/п/
  • 04:00 Арт детектив рубрика за лайфстайл и...
  • 04:15 Олтарите на България
  • 04:25 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:10 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • Сега bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - информационно...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • Сега "Престъпни намерения" - сериал,...
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.