Volkswagen представя система за частичен автопилот

Системата „Временен автопилот“ поема контрола над автомобила в опасни ситуации на пътя

по статията работи: Георги Георгиев | 28.06.2011 | 15:31

Немският автомобилен концерн Volkswagen (VW) представи нова система за частичен контрол върху колата, наречена "Временен автопилот" (Temprorary Auto Pilot – TAP), се казва в прессъобщение на компанията.

В същността си системата представлява комплект от технически способи, които подпомагат контрола върху скоростта, стабилността на колата върху пътното платно и избягването на катастрофите. "Временен автопилот" е част от европейския изследователски проект HAVEit, имащ за цел създаването на интелигентен и сигурен автономен транспорт на бъдещето.

Подобно на наскоро нашумелите безпилотни автомобили, системата за контрол на VW работи с помощта на сензори и камери, монтирани на различни места от външната страна на автомобила. За прототип e използван модифициран модел от серията Passat.

За да гарантира безопасността на колата, системата използва круиз-контрол, автоматизирани спирачки за взимане на завоите (или за избягване на сблъсък), помощ за поддържане на правилния курс, както и асистираща система за изпреварване и при движение в натоварен трафик.

За разлика от прототипите на Google и BMW, "Временният автопилот" на Volkswagen няма да служи като напълно автоматизирана безпилотна система. По-скоро тя ще бъде нещо като "ангел хранител", който ще бди над шофьора и моментално поправя грешките му на пътя.

Критиците на проекта вече отбелязаха, че новото допълнение може да превърне колата в по-несигурно средство за предвижване, тъй като хората са склонни да се концентрират по-малко, когато не разполагат с пълен контрол върху ситуацията на пътя.

Тези критики обаче са преждевременни, тъй като все още не е ясно каква точно ще бъде степента на контрол на системата върху човешките действия. В крайна сметка, ако шофьорът продължава да управлява автомобила през цялото време и TAP системата поправя грешките му единствено в случай на нужда, то той фактически не губи контрол върху колата, коментират от physorg.com.

При всички случаи новата система на Volkswagen отбелязва гигантска крачка към напълно автоматизираните автомобили. От немския производител очакват усъвършенствана версия на системата да се появи на пазара през следващите няколко години.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


1 Павката _ 28.06.2011 | 15:43
Това не е лошо за дамите и начинаещите шофьори. Иначе човек може да бъде достатъчно отговорен, за да управлява кола сам и без намесата на такива модерни системи.

ТВ програма

Кино

  • Сега Вечната музика
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Анет игрален филм /копродукция,...
  • 01:50 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 03:25 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 04:20 Истории от Олимпийските игри /п/
  • 04:35 Олтарите на България
  • 04:45 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • Сега "Dancing Stars Extra" - зад...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Разобличаване" - сериал, с.3, еп.5
  • 00:40 "Дъф и Вазовски" - сериал, с.2, еп.5
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • Сега "Шеф под прикритие" (нов сезон) -...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "Военни престъпления: Лос...
  • 00:30 "911" - сериал, сезон 2
  • 01:20 "Престъпни намерения" - сериал,...
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.