Българските фирми не искат да дават пари за иновации

Борса, съвместна инициатива на БТПП и БАН, ще помага на бизнеса да развива иновации

по статията работи: Виолета Иванова | 11.05.2011 | 12:55

Проучване, направено от Българската търговско-промишлена палата (БТПП), показва, че 1/3 от фирмите в България нямат намерение да инвестират в иновации. Това стана ясно по време на учредителното събрание на "Съвета по иновации" към БТПП.

Анкета на палатата показва, че 80% от фирмите желаят да развиват иновации и смятат да използват за това собствени кадри. 32% ще се обърнат към институти по иновации. Но 32% изобщо не смятат да влагат средства в иновации, каза председателят на БТПП Цветан Симеонов.

Под 10% от компаниите са готови да дадат собствени средства за изследване.

Процентите са повече от 100%, тъй като анкетираните фирми са давали повече от един отговор, уточни Симеонов. Проучването е било проведено през 2010 година.

Тези цифри много ни изненадаха и затова решихме да учредим Иновативна борса, каза председателят на палатата. Тя беше създадена днес (11.05.11) съвместно с Българската академия на науките (БАН).

Целта е свързването на бизнеса с науката, което да допринесе за конкурентоспособността на българската икономика, както и промяна на съзнанието на бизнеса за иновациите. От БАН се надяват бизнесът да помага популяризирането на науката и навлизането и в предприятията. Научна разработка става иновация когато се внедри в производството и започна да носи дивиденти, казаха от БАН.

От академията призоваха бизнеса да дава идеи какви иновации да се създават. Това е ключът към съживяването на фирмите по време на икономическа криза, смята Симеонов. Две са важните неща за оцеляването на даден бизнес в условията на криза – маркетингът и иновациите, допълни той.

Три основни проблема, които седят пред развитието им, изтъкнаха от бизнеса. Това е липсата на държавна политика в областта на иновациите, липсата на потенциална защита на създадените продукти, както и липсата на връзка на фирмите с учебните заведения.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


3 Станимира Георгиева 11.05.2011 | 13:16
Българите като цяло, си е ги било винаги страх от новото! Да не е нещо да се прецакат и винаги се предубедени страшно много. За съжаление това се отразява и на бизнеса. Прав е човека - иновациите и добрият маркетинг са ключовете към успеха. Ама не, ние си мислим на дребно и искаме бърза печалба с МИНИМАЛНИ разходи. Няма как да стане просто хора...
2 Илиян Илиев 11.05.2011 | 13:06
Така е! Най-логично би било да се създаде институт който да се занимава с иновации с приложение в бизнеса. Дори този институт може да бъде създаден от фирмите които имат интерес в тази сфера и така товара с финансирането може да бъде разпределен помежду им.
1 Георги Петров 11.05.2011 | 12:57
Повечето български фирми не плащат заплати не осигуряват работниците си, както си му е в реда, а остава да дават пари за иновации. Българският бизнес едва крета и някои фирми бяха грозени от фалит доскоро.

ТВ програма

Кино

  • Сега Спорт ТОТО
  • 19:00 Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Вечерното шоу
  • 22:00 Церемония по връчване на...
  • 23:30 Да надживееш Ескобар тв филм /32...
  • 00:20 Светът и ние /п/
  • Сега "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Ергенът" - романтично риалити, с.3
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Разобличаване" - сериал, с.2, еп.4
  • 00:40 "Марлон" - сериал, с.2, еп.9
  • 01:10 "Пожари" - сериал, еп.5
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • Сега "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Hell’s Kitchen България" (нов...
  • 22:00 "Есента на демона" (премиера) -...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "Военни престъпления: Лос...
  • 00:30 "Честни измамници: Отново в...
  • 01:20 "Престъпни намерения" - сериал,...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.