Българските производители на плодове и зеленчуци получават шанс да сключат директни договори за доставка в магазините на търговската верига "Метро" на изгодни за фермерите и потребителите цени. Онези, които предложат най-качествен и автентичен български зарзават при изгодни условия, ще могат и да изнасят продукцията си за обекти на хипермаркета в чужбина. Реално програмата за улеснен достъп до търговската мрежа на българските фермери ще стартира от май 2017 г., съобщиха при представянето й земеделският министър Десислава Танева и главният изпълнителен директор на "Метро България" Атила Йенисен.
Веригата вече разполага със списък на българските производители на плодове и зеленчуци, а деветте нейни регионални центрове ще се свържат с тях, за да им предложат доставки в обектите си.
Йенисен обеща равен старт и възможност за устойчив бизнес за всички фермери. За да стигнат до договор обаче, те ще трябва да покрият известни изисквания за качество и свежест на продукцията. По думите му целта на веригата е да засили присъствието на традиционни за България автентични плодове и зеленчуци. За целта е подписан договор с държавния Институт по зеленчукови култури "Марица" за възобновяване на производството на български семена, които ще се предоставят на партньорите на "Метро" за производство на висококачествена и търсена продукция.
"Ще се съсредоточим върху автентичните български продукти и семена, ще ги издигнем и ще им дадем нов живот, географско защитени българско продукти, ще започнем обучение на нашите служители, ще дадем възможност на ресторантьорския бизнес да използват тези продукти", каза шефът на "Метро", цитиран от Медиапуул.
"Ще има изискване за пакетиране и ние ще осигурим помощ за производители. Важно е измерването и гарантиране на качеството. Това е нещо, по което ще работим заедно. А най-добре представилите се производители ще получат достъп и до международните пазари ", обеща той.
В момента българското производство заема 40-50 на сто от оборота на веригата, но това не удовлетворява мениджърите й. Ще се увеличи и оборота на български плодове и зеленчуци, който в момента възлиза на 20 млн. лв. годишно.
"Ние сме първата верига за търговия на едро, която стъпи на българския пазар и искаме да допринесем за положително развитие на този пазар в бъдеще. Убедени сме, че ще успеем да спечелим в още по-голяма степен доверието на нашите клиенти", заяви Йенисен.
"Благодарение на такъв продукт ще успеем да прескочим прекупвача и да дадем възможност на производителите и потребителите", допълни той.