Депутатът от излязлата в опозиция ДСБ в Реформаторския блок Атанас Атанасов излезе с нови обвинения за некомпетентно и лошо управление срещу министъра на транспорта, съобщенията и информационните технологии Ивайло Московски. В поредна пресконференция зам.председателят на дясната партия изнесе факти, показващи този път, че Летище "София” няма добри финансови резултати, откакто Московски е министър. Имало и данни за нагласени обществени поръчки за дългосрочни договори на аерогарата.
"С просто око се вижда, че не само контролните органи на министерството на транспорта, а и фирмите и държавните предприятия, които са с принципал министъра на транспорта, се управляват лошо и това се отразява върху финансовите резултати на тези дружества”, заяви Атанас Атанасов, цитиран от БГНЕС.
Припомняме, че партията на Радан Кънев на няколко пъти иска оставката на транспортния министър, като последният път беше заради организираната корупционна схема в ДАИ.
ДСБ обявиха също, че при извършена проверка на "Авиоотряд 28” на правителствения самолет, е установено, че пилотите, които експлоатират един от хеликоптерите - А-109, са неправоспособни.
Днес Атанасов изнесе информация за начина, по който се управляват дружествата с принципал министерство на транспорта и държавните предприятия и по-специално "Летище София" ЕАД.
Депутатът обясни, че с оглед броя на пътниците, летището като дейност може да бъде сравнявано с летищата Варна и Бургас взети заедно. Годишно от там минават между 3,5 и 3,8 млн. пътници. Финансовите резултати за 2014 г. показвали, че печалбата на летищата Варна и Бургас заедно след данъци е 31 млн. лв., а на София - 5,2 млн. лв. По данните назад в годините пък най-висока печалба летище София е имало за 2008г. – 30 млн. лв.
"Тези финансови резултати показват не друго, а че изключително лошо се управлява това търговско дружество. И това е в резултат на нецелесъобразни, дългосрочни договори, които са сключвани по нагласени обществени поръчки по завишени цени. Това е изводът от анализа на цялата документация”, заяви той.
По думите му Летище "София” загубило 27 млн. лв. в КТБ. Към настоящия момент "България Ер” пък дължи на аеропорта 60 млн. лв. "Защо не се събират тия пари - това може да отговори само ръководството на това дружество”, констатира Атанасов.
Депутатът от ДСБ коментира и готвената концесия на Летище "София” и обяснението на Московски, че "тя е необходима, за се помогне за оздравяването на БДЖ с парите от концесионната такса”. "Съгласно закона, пари от тези такси би следвало да отиват във фонд, а не директно за друго държавно дружество, защото това ще бъде държавна помощ, а такава може да се отпусне само със съгласие на ЕК”, предупреди той.
ДСБ разполагала и с документи за лоши финансови резултати и на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура” (ДППИ), което също е под шапката на министерството на Московски.