"Спаси София": Студентски град има нужда от трамвай

Строежите продължават, но транспортът остава неоптимизиран, смятат от гражданската организация

по статията работи: iNews | 04.03.2019 | 15:00

С нарастване броя на новите жилищни кооперации в столичния комплекс "Студентски град" значително нарасна и пътникопотокът през последните няколко години.

Строежите продължават, но транспортът остава неоптимизиран. Това често довежда до редица проблеми за пътниците, използващи линия 280, за да се придвижат до най-близката метростанция "Г. М. Димитров". Въпреки че през по-голямата част от деня автобусите се движат на интервал от 3 до 5 минути, не успяват да поемат огромния брой пътници в посока към или от Студентски град.

Освен това трябва да се отбележат и силно амортизираните превозни средства, които са неекологични и влизате разрез с представите за транспорт в европейска столица.

Такова е мнението и на Гергин Борисов от инициативата "Спаси София":

"Студентски град" вече не е студентски град, той е квартал. В него живеят изключително много хора отново благодарение на неконсистентна благоустройствена политика.

"Населението там в момента буквално бедства, няма достатъчно транспорт, няма достатъчно бързи връзки с центъра", допълни той.

Столична община се е провалила според него в защитата на проект за разширение на трамвайната мрежа, която имаше за цел да докара трамваите в Студентски град.

През изминалата седмица беше представен проектът на общинската инициатива "Визия за София" за пешеходната инфраструктура в София, който се основава на изследване в направление "Градска среда".

Той включва и фактори като скорост на придвижване, състояние на превозните средства, видове транспорт, които оказват съществено влияние на пътното движение в столицата.

Според анализа пространственото развитие районите "Триадица", "Лозенец" и "Студентски град" налага необходимост от оптимизиране на транспортното им обслужване.

Гергин Борисов припомни и проекта за изграждане на метростанция в компекса, който обаче предвиждаше по-малка натовареност в сравнение с тази на автобусна линия 280. От "Спаси София" защитават позицията, че "Студентски град има нужда от трамвай в допълнение към съществуващите автобуси".

Борисов цитира и данни от демографско проучване на експертния съвет към Столична община, според което "Студентски град" ще бъде третият по население след "Люлин" и "Младост" до няколко години.

Метрото трябва да бъде отворено за разширение в посока "Малинова долина" и района на Симеоновския лифт, изрази мнение Борисов. В близките 50 години Студентски град няма да има нужда от метро, но в близка перспектива се налага пускането на трамвайна линия, категоричен беше активистът.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:30 Светът на жестовете
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • 14:00 "Петолиние на паметта
  • 15:00 Натисни F1 образователна поредица...
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, еп.75 /п./
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.47
  • 16:00 "Скъпа мамо" - сериал, еп.3
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" (нов сезон) -...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.