Спортно, семейно или бизнес 4-врато купе – ти решаваш (СНИМКИ)

Второто поколение на Opel Insignia надгражда предшественика си по всички параграфи

по статията работи: Кристиан Костурков | 21.06.2018 | 16:40  7 Виж всички снимки

Изминаха доста години от 2009 г., когато на бял свят се появи първият Opel Insignia. Той имаше нелеката задача да се наложи в сегмента на семейните автомобили, а паралелно с това да замени не един, а направо два модела на рюселсхаймци – Vectra и Omega. И да, Insignia бе позиционирана именно някъде по средата между тях двата, когато си говорим за размери. Равносметката е, че колата наистина се справи със задачата си, стана доста популярна на пазарите, където присъства OpelVauxhall). И въпреки проблемите, които изпитваше германската марка, този модел като че ли успя поне частично да закрепи положението в компанията. Днес тя вече е собственост на PSA Group, а малко преди официалното сключване на сделката между французите и GM на бял свят се появи второто поколение на Insignia.

Още на пръв поглед се вижда, че новата генерация е претърпяла много сериозна еволюция. Това обаче е валидно не само за визуалните качества на модела, но и за технологичните решения, използвани в него.

2070650Изискванията към един семеен автомобил в наши дни не са никак малко. Отдавна за този клас коли харктеристиките голям седан или комби не изчерпват всичко необходимо. През последните 2 десетилетия към тях се прибавят и доста нови изисквания като комфортна возия, достатъчно екстри, които да осигурят приятно прекарване по пътя към избраната дестинация, приятен за окото дизайн и т.н. В същото време семейният автомобил трябва да има и поне част от оборудването за бизнес пътувания. И когато изберем кола, която да съчетава в себе си всичко това, че и още, често стигаме до извода, че трябва да си купим представител от набиращия все по-голяма популярност клас SUV. Е и това е вариант, макар да не е задължително. Има хора, които не харесват този стремглаво развиващ се и набиращ скорост, фенове и продажби сегмент. За тях един мощен семеен седан е по-добрият избор. А в случая ще си поговорим именно за такъв автомобил – модерен Opel Insignia Grand Sport с мощен 2-литров бензинов мотор с 260 к.с. и задвижване на 4-те колела, което хем осигурява повече стабилност и възможности за спортно каране, хем е колa, която няма да ни подведе зимата по не добре почистени пътища, в каквито ситуации често попадат българските шофьори.

По отношение на дизайна в новата Insignia е използвано много от представения от Opel преди няколко години концепт Monza. Което не е точно изненада, защото още няколко нови модела, появили се преди Insignia, бяха взаимствали дизайнерския език от концептуалното спортно купе. Е, тук си говорим за спортен седан, но всъщност цялостната му визия наистина напомня и на купе, но с 4 врати – нещо, което се използва напоследък и от други производители, даже и от по-луксозните марки. Което пък придава допълнителна класа на новата Insignia.

2070688Цялостната й визия спокойно може да се нарече доста по-спортна и агресивна от предишното поколение. Основните линии на автомобила същевременно придават и стил на четиривратото купе. Особено, когато говорим за версията хечбек, каквато всъщност бе тестовата кола. Двойните Г-образни дневни LED светлини, които в малко по-различна форма откриваме при новата Astra, а в доста по-подобна в трите SUV-та – Mokka X, Crossland X и Grandland X, изглеждат много ефектно и дават много завършена линия на предницата. Отново както и при останалите най-нови модели на Opel в същата форма са и светлините на габаритите отзад, което също придава стил на Insignia II. За по-спортният дух на колата отзад подсказват и двойните хромирани накрайници на ауспуховата система.

Чувството за стил и класа се допълва и от вътрешността на купето. Специално в тестовия автомобил много силно впечатление прави кафявата луксозна кожена тапицерия, която директно прави препратка към по-високия клас автомобили. И за да бъде завършено това чувство, седалките разполагат също и с вентилация и отопление. Като това се отнася и за задните. А предните пък имат и функцията за масаж (нещо, което имаха по-високо оборудваните автомобили и при предишната модификация на Insignia).

2070692Освен луксозни, седалките в тази кола (дори и да не са облицовани като тези в тестовата) са изключително удобни. Което се получава благодарение на специалната им разработка, сертифицирана като технология от германският институт AGR, който ги определя като едни от най-ергономичните и ортопедични на пазара. Което се постига и благодарение на възможностите за множество настройки, чрез които се постига най-добрият вариант спрямо физиологията на човека, който седи в тях. От което следва, че пътуването в тях е възможно най-удобно и неизморяващо, съответно няма да имате нужда да спирате да се поразтъпчете при по-дълги пътувания. Като доказателство за това мога да дам моето пътуване с новата Insignia, което споделих с още четирима приятели и нито един от тях, дори седящият в средата отзад, не поиска да спираме, за да си опъне гърба, например.

В тази връзка трявба да допълня и че увеличената дължина на новата Insignia спрямо предходното поколение се е отразила и на мястото за пътниците отзад. То е увеличено допълнително, така че коленете им да не се опират в предните облегалки. Такъв проблем, естествено, може да съществува при някой по-висок човек. Но при него ще има и втори – мястото за главата му също може да не е достатъчно. Но това е част от цената, която трябва да плати бъдещият собственик на Opel Insignia, който я иска точно в тази Grand Sport модификация със скосен таван в задната част за постигането на ефекта 4-врато купе. Естествено това може да се избегне с избирането на версия комби или както се нарича тя при Opel – Sports Tourer.

2070648Уточнихме, че купето е идеално за пътуване на четирима и доста добро за петима. Но те ще имат и багаж. Тук разполагаме с багажник с вместимост 490 литра, което може да се нарече достатъчно, но не и най-голямто в класа. Но в никакъв случай не е малко. При нужда от превоз на повече или по-обемисти товари пък сгъването на задните седалки увечличава товарния обем до 1450 литра. Отделно в купето има доста места и ниши за съхранение на по-дребни предмети, особено в предната част.

Допълнително за комфорта на шофьора и пътниците се грижи и шумоизолацията на купето. По отношение на това в Рюселсхайм очевидно са поработили доста. На практика въздушният поток около автомобила почти не се чува. Същото може да се каже и за мощният бензинов двигател. Тук обаче трябва да направим едно малко уточнение – когато колата е в режим Sport (активира се с бутон или от настройките чрез дисплея на инфоразвлекателната система), аудиото пуска допълнителен спортен звук в купето, за да достави допълнително удоволствие за ушите на шофьора. А иначе дори и при по-агресивно каране от негова страна, шумовете от двигателния отсек са намалени максимално.

По отношение на купето трябва да кажем още, че за визуализацията на централната конзола и арматурното табло германците са заложили на стила, дебютирал при последната Astra. И не са сбъркали. Воланът също е като при компактния хечбек – с намален радиус и удобен захват. В средата броят на бутоните е сведен почти до минимум, а повечето функции и настройки в автомобила се командват от големия сензорен дисплей и бутоните на волана. Таблото пък е частично дигитализирано, но все пак са оставени някои механични уреди. Което, предполагам, се дължи по-скоро на дизайнерско решение.

2070690Към цифровизацията на модела трябва да причислим и новият Head-up дисплей, който проектира върху предното стъкло основни данни, необходими на водача при шофиране. Като моментна скорост, обороти на двигателя, последният знак за ограничение на скоростта, следващата промяна в посоката на движение, ако е активирана навигацията. Тази функция не е новост в автомобилния свят, но пък е много полезна, когато шофьорът е напрегната ситуация, например и не е подходящо да отклонява дори за миг поглед от пътя. Изпитах го в напълно реална такава обстановка – на тъмно, на магистрала в лявата лента, на силен дъжд и изключително натоварен трафик в петък вечер. И да, много по-добре е да се информираш за нещата от предното стъкло на нивото на очите, отколкото да сваляш погледа си малко по-надолу в моменти, когато всяка милисекунда може да бъде решаваща за безопасността.

ОК, комфортът в новата Insignia е налице. Но какво да очакваме от този модел, носещ допълнението Grand Sport. Ами както личи от словосъчетанието – по-спортно усещане. И да, то е налично. Колата може да бъде доста динамична, когато я настъпим сериозно. Въпросните 260 к.с. и въртящият момент от 400 Нм си казват думата. Автомобилът е много приятен за шофиране дори и в стандартния си режим. Нещата обаче започват да се случват, когато бъде активиран спортният режим. С натискането на бутона променяме настройките на двигателя, доработеното окачване FlexiRide и воланът, така че наистина да придобием чувството, че шофираме спортно купе. При това положение колата става още по-динамична, а задвижването на 4-те колела допринася едновременно за по-голямо спокойствие, по-здраво и сигурно стъпване на пътя, по-адекватно поведение по пътища с много последователни завои, естествено и по-добро управление в тях при по-високи скорости. Разбира се кола с 4х4 е много добър избор и за зимата, особено при непочистени или не добре почистени пътища, с каквито българските шофьори често се сблъскват. Компютърът, който го управлява, може да прехвърли до над 50% от въртящия момент към задната ос. А в завои, когато ситуацията стане по-напечена заради високата скорост, всичките от въпросните над 50% могат да се пренесат към външното колело. Което гарантира много по-прецизно преминаване през завоя.

2070654Моторът пък е съчетан с новата 8-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Благодарение на която превключването на предавките става почти неусетно. При активирането на спортния режим нейните настройки също се променят, което допринася за още по-динамичното поведение на пътя.

Ако обаче шофьорът или пък шефът, когото возите, не си пада по спортно каране, а държи на по-добрия комфорт, Insignia има и настройка (съответно бутон) Tour, който пък ще направи обратното – окачването ще стане по-меко, воланът ще реагира по-плавно и така пътуването ще стане по-приятно.

По отношение на разхода от Opel твърдят, че комбинираният е 8.6 литра. Аз обаче биха заложил на стойност около 10. Което също в никакъв случай не е лош показател за кола с 2-литров мотор с 260 к.с. А тук и задвижването на 4-те колела си казва думата. Но все пак отбелязах, че пътувах с още четирима души и багаж, което не е за подценяване.

По отношение на инфотеймънта новата Insignia не страда от липса на модерно оборудване. Още от предишните си поколения автомобилите на Opel се оборудват със системата IntelliLink, която вече има и второ поколение и предоставя на пътниците и водача пълен набор от актуални и иновативни съвременни екстри. Тя се съчетава перфектно със смартфони чрез Apple CarPlay и Android Auto, като така всеки може да се възползва от пълните възможности на автомобила и телефона си. Който, между другото, можете да зареждате и безжично в специалното гнездо в централната конзола.

Интерфейсът на навигационната система също е еволюирал. Лично на мен много ми допадна, че сградите в населените места вече са изобразени на дисплея 3-измерно и с реалните си форми. Нещо повече, по-популярните, например архитектурни паметници или по-важни и съществени за населеното място здания, се появяват в реалния си вид, а не просто в стилизиран. Тази функция те кара да се загледаш, когато преминаваш през населено място, което не познаваш. Не е най-удачното нещо обаче шофьорът да се поддава на това, за да не се разсейва от пътя и трафика около себе си.

2070694Новата Insignia е оборудвана и с обновената система-асистент Opel OnStar. Също така има 360-градусова камера – т.нар. птичи поглед, което улеснява сериозно паркирането на този голям автомобил в тесните градски условия. Колата разполага и с рутер за безжичен интернет, за който е необходимо само да имате SIM-карта, за да хванете сигнала от мобилната мрежа. След което можете да свържете до 7 различни устройства към нета.

Ено от най-впечатляващите неща, с което Opel определено удари джакпота, са фаровете IntelliLux LED Matrix, които дебютираха с новата Astra, но след това се разпространиха и при останалите нови и обновени модели. Освен, че могат да се включват автоматично, матричните светодиодни светлини сами се регулират в зависимост от ситуацията на пътя. Функцията за завиване е дори най-простата им способност. Освен при шофиране в градски условия, то се случва и на дълъг път. При определени ситуации светлинният поток осветява до 350 метра пред автомобила, което не само дава отлична видимост на шофьора, но представлява и сериозна система за безопасност.

Всеки водач е изпадал в ситуацията да кара през нощта на дълги, а когато срещу него се появи автомобил и трябва да ги изключи, очите му тепърва да трябва да свикнат с много по-краткото осветено разстояние пред колата и зрението да се напряга. Или пък да отнесе ругатните на каращия срещу него, защото не е изключил дългите навреме. С IntelliLux LED Matrix до такива ситуации няма да се стига. Разковничето е, че светлината от тези фарове идва от няколко сектора, които работят независимо един от друг. Поради тази причина всеки от тях светва или изгасва в зависимост от ситуацията. Ако вземем отново примера с появилата се в насрещното кола, матричните фарове ще изключат само тези сектори, които заслепяват другия водач. Така ние ще продължим да си виждаме далеч напред пътя и няма да изпадаме в стресови ситуации или да си напрягаме допълнително очите. Освен това сензорите откриват насрещния поток светлина за милисекунди и в изключването на секторите, светещи в очите на другия шофьор, няма никакво забавяне.

2070651Цената е нещо, което прави новата Insignia доста конкурентна. Не, не разбирайте, че колата е евтина. Но в сравнение с някои от преките си конкуренти излиза с едни гърди напред. Което бе един от факторите, довели до победата на модела в своя клас в конкурса "Автомобил на годината" за България за 2018 г. на Прес Автоклуб България, а само няколко точки го отделиха от това да вземе и големия приз.

Конкретно тестовият модел, който е с почти върховото ниво на оборудване плюс няколко опционални екстри, струва 61 291 лв. с ДДС. Когато говорим за Insignia с бензинов двигател, най-скъпият по каталог струва малко повече - 65 910 лв. При дизелите цената може да се качи до 69 430 лв. с налога, като става въпрос за 2-литров мотор с 210 к.с., 4x4 и отново 8-степенния автоматик с двоен съединител. Базовите цени при бензините пък започват от 42 440 лв., а при дизелите – от 45 375 лв. с ДДС.

2070655


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега "Петолиние на паметта
  • 15:00 Натисни F1 образователна поредица...
  • 15:30 Истории от Олимпийските игри /п/
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно
  • 16:30 Светът и ние
  • 16:55 България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • Сега "Златно момче" - сериал, еп.75 /п./
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.47
  • 16:00 "Скъпа мамо" - сериал, еп.3
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Аз обичам България" - забавна...
  • Сега "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" (нов сезон) -...
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Един за друг" (нов сезон) -...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.