Независимо че историята на Солид Снейк беше финализирана още през 2008 година с Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots за PlayStation 3, просто не съществуваше начин една от най-популярните серии в света на видео игрите да завърши своето развитие. Истината е, че с Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots завърши една ера, но потенциалът на серията, предвид милионната фенска маса и развитието на технологиите, не беше намалял и на йота.
Преди да заговорим по-сериозно за Metal Gear Solid V: Ground Zeroes обаче е редно да споменем защо серията на японския издател Konami и в частност геният на японския дизайнер и режисьор Хидео Коджима е толкова обичана и популярна в цял свят. Защо холивудска звезда от калибъра на Клифърд Съдърланд се е съгласил да застане зад микрофона и изиграе Снейк?
С няколко думи, Metal Gear Solid: Solid Snake от 1998 година беше един от първите успешни опити за почти перфектна симбиоза между филм и видео игра. Дългите и прочувствени кът-сцени между геймплейните моменти си и останаха запазена марка за серията. В някои случаи кът-сцените в отделните серии достигаха до 40+ минути.
Поради особено филмовата си природа, серията намери и множество "врагове", но истината е, че MGS освен качествен японски филм, беше и един от най-добрите представители на стелт жанра. Тоест освен филм, в основните заглавия от сагата винаги е имало и достатъчно игра.
За историята и сюжетната линия на MGS обаче можем да си говорим буквално с месеци.
По същество, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes представлява действително ново начало на серията. Metal Gear Solid 2.0 – вариант, пригоден както за старите фенове, така и за модерната аудитория, привикнала на определени контролни схеми, презентация и структура.
Ground Zeroes е пролог на Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, който няма продължителността на старите части, но се продава на доста по-ниска цена.
В сюжетен план действието се развива непосредствено след финала на класиката за PSP Metal Gear Solid: Peace Walker.
Най-голямата новост, която предлага Ground Zeroes е open world структурата, която предлага почти безлимитни начини, по които може да бъде премината играта. С други думи, преживяването на всеки играч може да бъде различно и още – всяко преиграване би следвало да се различава от останалите.
Затова спомага и изключителният изкуствен интелект на враговете в играта, които реагират адекватно, притискайки играча във всякакви ситуации. Противниците се съобразяват с теренните условия, изследват щателно мястото, на което са забелязали Снейк и не са просто парцалени кукли, които играчът може да отстрани, влизайки винаги в стил "Рамбо".
Именно поради open world системата за игра, настоящият пролог може да бъде изигран за 2 часа, може да бъде изигран и за 10. Това зависи изцяло от играча. За да можете обаче напълно да навлезете в света, изграден от Хидео Коджима, то вторият вариант на изиграване е за предпочитане.
След като преминете основната кампания, предлагаща един от най-шокиращите финали, независимо от медията (книги, игри, филми и т.н.), ще ви се отключат различни нови мисии, които допълнително ще увеличат времето, което можете да прекарате с творбата на Коджима. В зависимост от платформата, на която сте закупили играта (PS3, Xbox 360, PS4 или Xbox One), можете да отключите и специална мисия, ексклузивна съответно за конзолите на Sony и Microsoft.
Тайното промъкване продължава да бъде водещата сила за серията, но този път можете да използване доста по-адекватно и мощни огнестрелни оръжия, да управлявате джипове, камиони и какво ли още не.
Визуално Metal Gear Solid V: Ground Zeroes изглежда зашеметяващо. Програмистите на Kojima Production са изготвили изцяло нов графичен енджин, който изстисква всичко от PS3 и Xbox 360 и върви със 60 кадъра за секунда на PS4 и Xbox One. Срещу 30 за по-старото поколение конзоли. Прочее, единствено на PS4 ще можете да се насладите и на 1080p резолюция, която ще пасне перфектно на новия ви телевизор.
Звукът също е на адски високо ниво – от стартиращото парче на Енио Мориконе, до перфектната игра на Клифърд Съдърланд в ролята на Снейк и поддръжката на DTS звук, всичко в Ground Zeroes звучи повече от убедително.
В крайна сметка Metal Gear Solid V: Ground Zeroes може и да не е реалната нова серия (The Phantom Pain ще се появи в началото на 2015), очаквана от милиони почитатели на серията, но за скромната сума, за която се предлага, е повече от приятна прелюдия за това, което ще представлява следващата голяма Metal Gear Solid игра.
Ground Zeroes представлява и любопитен експеримент, който може да доведе изцяло нова вълна от "въведения", преди пълните игри да се появят на пазара.
Прочее, финалът на Ground Zeroes предполага една от най-болните сюжетни линии в серията и трейлърът на Phantom Pain е абсолютно доказателство за това.
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes е в специализираните магазини за развлекателен софтуер