Приблизително 62% от американците прекарват над 3 часа на ден пред телевизора или във видеоигри. Това сочат данни от проучване на Harris Interactive, поръчано от Sony Electronics. Проучването е проведено сред 2 574 възрастни американци в началото на ноември.
Данните показват, че над половината от запитаните заявяват, че биха се отказали от сега притежавания телевизор и биха си купили на модел, който по-добре пасва на ежедневните им нужди. Приблизително една трета от респондентите твърдят, че са неудовлетворени от размерите на телевизора си, а 31% смятат че моделът, който притежават, вече е прекалено стар.
Една четвърт от зрителите пък са недоволни от функциите, с които приемникът им разполага.
Проучване на Nielsen, проведено през 2010 година, показва, че американците прекарват около 5 часа пред малкия екран. Последните анализи на същата компания обаче твърдят, че броят на новите телевизори намалява.
Това е първият спад в сектора, откакто Nielsen започна да следи използването на телевизионните приемници на щатския пазар през 70-те години на миналия век. Експертите очакват броят на американските домакинства с телевизори да намалее от 115,9 млн. през 2011 г. на 114,7 млн през следващата година.
За момента три процента от американските домакинства не разполагат с телевизор. Анализаторите очакват тази тенденция да се засилва, особено що се отнася за младите хора, разчитащи на алтернативни канали за достъп до информация като интернет.