Европейската комисия (ЕК) иска компаниите, предлагащи облачни услуги на територията на Съюза, да подобрят договорите, които сключват с клиентите си. Целта е по този начин да се избегнат скъпите съдебни дела, да се намали загрижеността на потребителите относно защитата на личните им данни.
Така ще се стимулира развитието на една индустрия, която може да спести огромни разходи на клиентите, информира Reuters.
Комисията работи над документ, целящ създаването на правна рамка, подпомагаща развитието на облачната индустрия. В документа се казва, че защитата на личните данни на потребителите е от приоритетно значение.
Липсата на доверие на клиентите към доставчиците на облачни услуги е една от основните причини, спиращи компаниите да пренесат бизнес операциите си в облака.
"Договорите често не задължават (компаниите) да поемат отговорност върху неприкосновеността на данните, тяхната конфиденциалност и приемствеността на услугите", се казва в документа, който според Reuters ще бъде публикуван най-вероятно след лятната почивка на комисията.
В документа се казва още, че той няма да обвързва в правен аспект доставчиците на облачни услуги. Неговата цел е да подпомогне индустрията да разработи договорни модели по различни въпроси. Пример в тази насока е създаването на клауза, които постановява в коя държава на ЕС ще се разглеждат евентуални съдебни спорове между доставчик и клиент.
Европейската комисия се ангажира да разгледа и въпроса дали е необходимо създаването на закони, които да регулират дейността на облачните услуги.
В документа се казва още, че ЕК ще партнира активно с различни международни организации и с държави като Япония и САЩ за създаването на международни правни стандарти, гарантиращи безопасна облачна среда.