Ако смятате, че в деня петък има нещо наистина специално, то определено не сте сами. Според две проучвания от тази седмица, цитирани от mashable.com, краят на работната седмица е най-активното време, в което потребителите променят статусите си.
В едното проучване са участвали повече от 200 потребители на Facebook, а наблюдението е продължило две седмици. Резултатите посочват, че в четвъртък и най-вече в петък активността в социалните мрежи се повишава с 18 процента. Шефът на Twitter в изявление преди седмица пък е признал, че именно в петъчния ден потребителите масово използват мрежата.
Причините са повече от очевидни - хората нямат търпение да започнат почивните дни. Мисълта за уикенда надделява над работния процес.
Освен че всеки мисли за това как ще изкара почивката, потребителите редовно "сверявали часовниците" и с приятелите си в социалните мрежи - запознават се с техните планове и дори променят своите.
Точно поради тази причина, авторите на проучванията съветват компаниите да се разгледат часовете преди и след работното време, както и четвъртък и петък. Те в никакъв случай не са "мъртви" зони за реклама.