Плановете на интернет гиганта Google да придобие компанията ITA Software обедини няколко онлайн туристически агенции в САЩ, опитващи се да се спрат сделката.
ITA Software предоставя информация за цени на самолетни билети, полети и авиопревозвачи. Поглъщането ѝ от Google според агенциите би дало на купувача твърде много контрол върху апетитния пътнически сектор и може да доведе до манипулации, по-високи цени и по-малък избор за потеребителите.
Туристическите фирми, събрали се в коалицията FairSearch.org, призоваха Министерството на правосъдието да блокира сделката между Google и информационната платформа както институцията направи и през ноември 2008 година с рекламния пакт между Yahoo! и Google.
"Ако вземем водещата онлайн търсачка за полети, която е ITA, и я комбинираме с доминиращата интернет компания за търсене, която е Google, получаваме комбинация, която завзема и доминира при търсенето на пътнически и туристически услуги в интернет", коментира пред АФП Томас Бърнет, експерт от американското правосъдно министерство по антимонополни дела.
Бърнет в момента консултира Expedia.com, една от фирмите в обединението срещу Google, и има основна роля в правителствената забрана на сделката между Google и Yahoo! през 2008 година.
Представители на обединението на туристически компании настояват, че конкуренцията трябва да се запази, за да се задържат ниските цени на самолетните билети. "В момента цените на полетите в САЩ са евтини в голяма степен защото клиентите имат възможност да пазаруват от различни места. Ако Google вземе ITA, вече ще има само едно място за пазаруване и това е анти-потребителско", протестират от FairSearch.org.
Представителите на туристическия бизнес твърдят, че ITA предлага "уникална и незаменима услуга, от която секторът е станал зависим".
Google предлага 700 милиона долара, за да придобие ITA Software. От интернет търсачката твърдят, че закупуването на софтеура на ITA ще им помогне да създадат нови Google инструменти, с които ще улеснят потребителите при търсенето на възможности за пътувания.