Нови данни, разпространени от Magid Advisors, показват значително увеличаване на онлайн продажбите на софтуер през 2011 година. Докато оборотът през 2009 г. е възлизал на 1,8 милиарда долара, то за миналата година покупките на стоки, предлагани по дигитален път на територията на САЩ, са достигнали стойност от 2,3 милиарда долара.
Данните включват продажбите от секторите на онлайн игрите, дигиталните медии и социални мрежи.
Според Magid Advisors поне един на всеки четирима потребители в САЩ на възраст между 15 и 24 години, е купувал "виртуална" стока през 2011 година, което е увеличение с почти 50 на сто спрямо резултатите от 2009 г.
Геймърите са най-склонни да пазаруват в мрежата – 35% от тях са го сторили през 2011 година. Увеличението спрямо предходната година е с цели 50 на сто. Всеки един от тях е похарчил за виртуални стоки средно 64 щатски долара, а сумата е с 28% по-висока спрямо средните стойности, валидни за 2009 година.
От Magid Advisors допълват, че мъжете са тези, които са склонни по-често да купуват стоки онлайн.
"Купуването на виртуални стоки действително се превърна в масова активност, що се отнася до потребителите, насочили се към виртуални забавления от всякакъв вид”, казва Майк Ворхаус от Magid Advisors.
Повечето потребители според Ворхаус избират този начин на пазаруване, за да "получат още по-добро преживяване”, или "да достигнат по-високи нива в продукта, с който се забавляват”.