С 4,1 млн. лева се увеличават средствата за национална туристическа реклама през следващата година. Това стана ясно по време на заседание на Националния съвет по туризъм (НСТ).
По време на срещата беше отчетена програмата за туристическата реклама през тази година и беше представен проекта за реклами през 2012 година. Според представените данни през тази година за националната туристическа реклама са били заделени 18,7 млн. лева, от които 7,7 млн. лева са от бюджета на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ), а останалите - по Оперативна програма "Регионално развитие".
Догодина за реклама на туристическия продукт ще бъдат отпуснати 22,8 млн. лева, като 8 млн. ще бъдат от бюджета на МИЕТ. Останалите пари идват от ОПРР, допълват от министерството.
Догодина водещите послания в рекламната кампания ще са: "България - модерна дестинация през четирите сезона" (за европейските пазари) и "Открий България" (за далечните - Азия, Америка, Близък и Среден изток).
Рекламните материали ще покажат специализираните продукти - културен, балнео, спа- и уелнес туризъм, а фокусът ще бъде върху личните ценности за потребителя, а не само на конкурентната цена. Рекламните канали са модерните медии - сайтове и социални мрежи, високи технологии, туристически портали и т.н.
През тази година България се представи добре на големите специализирани изложения в Берлин и Лондон, отбеляза министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков. Но на не толкова важни пазари все още не използваме пълния си потенциал, допълни той и даде за пример Македония, Узбекистан, Азербайджан, Полша и други.
Според Трайчо Трайков има доста проблеми по отношение на някои дестинации. Става въпрос основно за транспорта и визите.
България е получила предложения да бъде страна партньор на туристическите изложения в Скопие и Баку, както и за участие в предстоящите Осма световна среща и изложение за приключенски туризъм в Люцерн, информира зам.-министър Маринов. От следващата година по ОП "Регионално развитие" (ОПРР) ще може да се кандидатства по проекти за такъв вид атракции.
От януари до октомври 2011 г. България е посетена от 5,8 млн. чуждестранни туристи, което е с 4,4% повече спрямо същия период на 2010 г., показват още докладите на властите.
Приходите от международен туризъм за 9-те месеца на 2011 г. са 2,5 млрд. евро, което представлява ръст от 3,7%. През 2010 година. посещенията на чужденци у нас с цел туризъм са били 6,04 млн. души по данни на Световната организация по туризъм. Наблюдаваме ръст от 5,4% спрямо 2009 г.