Ако Facebook беше държава, щеше да е четвъртата по големина в света. Потребителите на социалната мрежа са 620 милиона. За да не се превърнат туристическите агенции в изчезващ вид, те трябва да се приспособят и да се възползват максимално от маркетинга в социалните мрежи.
Около тази теза се обединиха участниците в първия панел на конференцията "Тенденции, иновации и инвестиции в туристическия бизнес".
Само 14% от потребителите вярват на телевизионни реклами. Останалите 86% се доверяват на Google и социалните мрежи.
Онлайн търговията ще продължи да расте, ще осигурява все по-голям ръст на продажбите и ще връща всички инвестиции. Именно заради това планирането на онлайн продажби на почивки е много важно, смятат експертите в сектора.
Новите технологии и социалните мрежи правят маркетинга все по-евтин и дават възможност на малките туроператорски агенции да се конкурират с големите.
Освен евтин, маркетингът в социалните мрежи е много ефективен, защото позволява обратна връзка с потребителите. Банерите в интернет променят структурите на бизнеса. Така например банер за някакво пътуване в Twitter води до много дискусии между потребители и постига така нареченият ефект на снежната топка. Чрез поканите във Facebook се препоръчват почивки на потребителите, обменят се идеи, потвърждава се присъствие.
Важно за присъствието на туристическите агенции в социалните мрежи е да следят целите на последователните си, лоялни клиенти. Една туристическа агенция може да има хиляди приятели във Facebook, но от услугите ѝ активно да се възползват едва 5%. Целта на агенцията е да предоставя почивки именно на тези си лоялни клиенти.
Идеята на търговската марка е да събира групи по интереси в социалните мрежи. Потребителите на круизи например поддържат създалите се приятелства по време на пътешествието във Facebook. Припомнянето на преживяването ги изкушава да отидат пак. По този начин се стимулират продажбите на круизи.
Активното присъствие на туристическите агенции в социалните мрежи позволява да следят реакциите на потребителите, да получават рекламации и да коригират грешките си. Все повече компании наемат служители, които се занимават само с Facebook и Twitter – четат потребителските постове и им отговарят своевременно.
Според експерти това е необходим ресурс. Компаниите не трябва да забраняват на служителите си да използват социалните мрежи, а напротив – да ги въвличат в рекламата на продуктите си в мрежата.