Отново заявихме желание да развиваме целогодишен туризъм

Страната ни се представи на Световното туристическо изложение в Лондон

по статията работи: Ралица Стоянова | 07.11.2012 | 13:17

"Бихме искали името на нашата страна да се свързва не само със  слънце, море, красиви планини и  разнообразни ски писти, но и с  уникалното съчетание на древна история и култура, голямо природно и биоразнообразие, прекрасни условия за СПА и уелнес услуги, автентична кухня и качествено вино". Това заяви директорът на дирекция "Маркетинг, реклама и информация в туризма" в МИЕТ Анелия Генова по време на Световното туристическо изложение  в Лондон.

Тя допълни, че не са много страните по света, които могат да конкурират България по изобилие на минерални извори – в Европа пред нас е само Исландия. Признание за този потенциал и качеството на нашите експерти е предстоящият конгрес на Европейската СПА асоциация, който ще се проведе през месец май догодина в Поморие.

България вече е гостоприемен маршрут и за ценители на голфа. През месец май 2013 г. у нас  ще се състезават на игрищата между  Балчик и Каварна звезди като Тайгър Уудс и Рори Макилрой. Генова припомни, че сп. "Форбс" посочи България сред 10-те най-нови дестинации в Европа за приключенски туризъм, а National Geographic Traveler подреди страната ни в класацията си за 2012-а сред 50-те пътешествия, които човек трябва да направи поне веднъж в живота си.

Презентацията беше съпроводена от дегустации на български вина и автентични фолклорни изпълнения. Общините София, Варна и Пловдив също се представиха като регионални дестинации. На срещата присъства и посланикът ни в Лондон Константин Димитров.

Презентацията на България на Световното туристическо изложение  в Лондон премина пред представители на над 20 местни медии, информират от МИЕТ.

На втория ден  от WTM-Лондон се проведе традиционната  среща на ресорните министри, в  която участва и Иво Маринов. Събитието под надслов "Отворени  граници и отворено небе – вдигнати бариери за пътуване" откри генералният секретар на Световната организация по туризъм към ООН Талеб Рифай.

Министрите обсъдиха препятствията пред устойчивото развитие на туристическия сектор в условията на продължаваща криза. Акцент в дискусията беше негативното влияние на визовите ограничения върху търсенето и заетостта в сектора, както и върху въздушния трафик. Участниците във форума се обединиха около становището, че облекчаването на визовите ограничения ще подобри трансграничните контакти и движението на хора и инвестиции, но без от това да страда сигурността на пътуващите.

България е добър пример в тази посока през последните три години с признаването на шенгенските визи за граждани извън ЕС и с изнасянето на допълнителни визови центрове зад граница – например в страни с развит туризъм като Русия, Турция и Украйна.

 

 

 

 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


15 brown sugar 08.11.2012 | 10:50
Факт. Всичката тази лоша и черна реклама, която ни направиха фирми, като алма тур ли беше, които само ограбваха туристите и не им плащах хотелите, ще ни държи лоша слава много време занапред.
14 Една Българка 08.11.2012 | 10:48
Само да не стане като във Венеция и у нас! Накрая да сложат забрана за посещението на града от огромни наплив от туристи и да има максимална норма на ежедневно приемане на хора. То там почти не е останало и местно население от високите цени, надути заради туристите. Практика позната и у нас.
13 Лили Добромирова 08.11.2012 | 10:47
За голфа имаме наистина добро игирще, но все още не е достатъчно развит сектора у нас. Все пак си е скъпо спорт, а ние не сме от най-заможните нации. Но за всичко останало, имаме голям мегдан!
12 brown sugar 08.11.2012 | 10:46
"Генова припомни, че сп. "Форбс" посочи България сред 10-те най-нови дестинации в Европа за приключенски туризъм, а National Geographic Traveler подреди страната ни в класацията си за 2012-а сред 50-те пътешествия, които човек трябва да направи поне веднъж в живота си." - Ей това вече е добра реклама! И двете медии са изключително четени и гледани, няма как да не са спомогнали за наплива от туристи за в бъдеще у нас :)
11 Една Българка 08.11.2012 | 10:44
Ние можем да имаме целогодишен туризъм, защото имаме условията за такъв. Нямам обаче усета да развием пазара, а и от алчни хотелиери и арогантни туристически оператори, все още не можем да дръпнем напред стратегически
10 Лили Добромирова 08.11.2012 | 10:43
Ами то си има реклама, ама някак си не излиза от пределите на страната. Хубаво би било да се разработват динамични сйатове на различни езици за различните процедури у нас свързани с минералните лечения.
9 brown sugar 08.11.2012 | 10:42
"Тя допълни, че не са много страните по света, които могат да конкурират България по изобилие на минерални извори – в Европа пред нас е само Исландия. " - Факт, обаче няма кой да го развие хубаво този туризъм, а ние от всичко имаме, само чака да бъде облагородено добре.
8 luben walew 07.11.2012 | 16:20
тя рекламата си е отговорност и на самите частни заведения
7 luben walew 07.11.2012 | 16:20
ами не може да се отрече, че имаме мегдан - ми планина, и море
6 Evil Genius 07.11.2012 | 15:13
"не са много страните по света, които могат да конкурират България по изобилие на минерални извори – в Европа пред нас е само Исландия" Само добре реклама , може да помогне за увеличаване на туристите в СПА дестинациите!
5 otec natanail 07.11.2012 | 15:07
Доста хляб има да изядем още, казано на жаргон, преди да тръгнем да доразвиваме това, което сме започнали. Мисля, че имаме потенциал, ама трябва всичко да положем още много усилия.
4 набръчкан мозък 07.11.2012 | 14:58
Ние може и да сме го заявили това желание за целогодишно развитие на туризъм, ама не мисля, че все още имаме подходяща инфраструктура за нещо подобно. Вие не смятате ли така?
3 Petar Georgiev 07.11.2012 | 14:16
Ние може да си заявяваме каквито си искаме желания,но реалността е,че туристите са чували само за имиджа ни на евтина и нискокачествена туристическа дестинация,която им предлага море или ски писти,евтин аклохол и платена любов,за съжаление това е реалността!
2 deja vu 07.11.2012 | 13:38
Важмно е да поддържаме туризма целогодишно а не само през съответните сезони.
1 г-жа Тенджеркова 07.11.2012 | 13:34
Страхотна реклама са ни направили във Форбс и NG! Участието в изложение и добрата коплексна реклама са ключът към това да привличаме повече туристи.

ТВ програма

Кино

  • Сега Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:30 Светът на жестовете
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • 14:00 "Петолиние на паметта
  • 15:00 Натисни F1 образователна поредица...
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, еп.75 /п./
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.47
  • 16:00 "Скъпа мамо" - сериал, еп.3
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" (нов сезон) -...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.