Съблазняваме германците с "България – открий и сподели"

България традиционно е позната на германския пазар като морска дестинация - страна на слънцето и топлото море

по статията работи: Кремена Бедерева | 07.03.2014 | 12:40

Поставяме началото на иновативна комуникационна кампания "България – открий и сподели" в Германия, която има за цел да позиционира страната ни като атрактивна туристическа дестинация. Това обяви заместник-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев на пресконференцията на България, която се проведе в рамките на Международното туристическо изложение ITB Берлин. На събитието присъства и посланикът на страната ни в Германия Ради Найденов.

Комуникационната кампания включва реклама в медии – електронни и онлайн платформи, печатни, както и външна реклама. Разчитаме и на директните контакти – съвместни срещи с туроператори, тъй като за нас е изключително важно тяхното мнение и експертиза за българския туризъм, каза зам.-министърът.

Връзката ни с немските медии и посещенията на журналисти в страната ни ще допринесат за опознаването на разнообразните й форми на туризъм - ски, СПА и уелнес, културно-опознавателен туризъм, морски и рекреативен туризъм, допълни Бранимир Ботев. Проектът на рекламната кампания ще бъде финансиран от ОП "Регионално развитие".

Пресконференцията бе разделена на два панела - "Открий" и "Сподели". В първия панел зам.-министър Ботев представи възможностите и разнообразието, които предлага туризмът в България. Туризмът се превръща в структуроопределяща индустрия за икономиката на страната ни. Само за по-малко от година секторът от 13,6% достигна до 16,5% от БВП на страната.

Зам.-министърът даде за пример положителната прогноза на известните финансови анализатори от корпорация "Стенли Морган", която показва, че до близките няколко години туризмът ще генерира 18% от БВП на България. У нас се наблюдава едно интересно съотношение - местното население е с численост 6,9 млн. души, а чуждестранните ни гости са близо 7,2 млн. Тази тенденция очертава към 2020 г. България да бъде посетена от 9,5 млн. чуждестранни туристи, категоричен бе Бранимир Ботев.

България традиционно е позната на германския пазар като морска дестинация - страна на слънцето и топлото море. Аз бих искал да ви запозная и с потенциала, който имат други туристически продукти – минералните води, балнео- и СПА профилактиката, българските зимни ски курорти и богатото културно-историческо наследство, каза още зам.-министърът.

По негови думи все повече продукти като уелнес и СПА, както и планинският туризъм, ще увеличават чуждестранните посещения. Потенциалът на България в това отношение е изключително голям. Имаме 146 върха, разположени в 5 високи планини, които са над 2000 метра. С великолепни възможности за развитие на туризма са и българските ски курорти. Според анализа на най-добрия експерт на зимни курорти Лорън Ванат България има възможност да увеличи около 4,5 пъти своите зимни туристи, достигайки 2,5 млн. на година.

Не по-малък е потенциалът ни в концентрацията на термални минерални извори. България притежава 650 находища с минерални води и над 2 000 извора. Дневният излив на минерална вода в България е 423 млн. литра, което за сравнение е дневният дебит на Ниагарския водопад, заяви зам.-министър Ботев. По негови думи страната ни има 21 града и селища, които са създадени от римски императори върху минерални води, някои от тях са носели и техните имена – Сердика (император Траян), Хисар (император Диоклециан), Костенец (император Константин) и други.

Този потенциал би могъл да бъде използван за бъдещото развитие на туризма в България, категоричен бе Бранимир Ботев. Той припомни приетия регламент 20/11/24 от октомври 2013 г., който позволява всяка страна от ЕС да изпраща за профилактика и рехабилитация своите граждани в друга страна членка, което се поема от здравната каса. Вече има инициирани разговори от българска страна със застрахователни компании от Германия, които искат да проучат тази възможност.

Като друг стимул за развитието на туризма в България зам.-министър Ботев посочи богатото ни културно-историческо наследство и в частност тракийската цивилизация. Страната ни има описани и архивирани над 43 хиляди исторически и археологически артефакта, което ни поставя на 3-то място в Европа след Италия и Гърция. Именно това провокира високия интерес към тракийското богатство, каза още зам.-министър Ботев.

Той припомни, че нашето Министерство на културата е съорганизатор с Лувъра в Париж за изложбата на тракийското богатство от България, която трябва да се състои през пролетта и лятото на 2015 г. и ще заеме първия етаж на галерията.

В заключение Бранимир Ботев заяви още, че настоящото правителство на България е ориентирано към проактивна политика и стимулиране на инвеститорите в туризма у нас. В резултат на приетото решение №705 на Министерския съвет вече има заявени инвестиционни намерения от сериозни инвеститори от Европа и Азия.

Във втория панел "Сподели" бе показан иновативен подход, насочен към активната онлайн аудитория, за позициониране на страната ни на световната карта на туристическите дестинации. Представени бяха личното послание на един германец в България – видеоблогъра Стив Хениш, и социалното пътешествие на Бьорн Трох. Позиционирането на пътешествията на двамата блогъри в интернет създават образ на страната ни като вълнуваща и атрактивна туристическа дестинация.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


24 gergana dimova 07.03.2014 | 17:37
Нека да има повече туристи по нашето Черноморие, това е добре за нас.
23 viktor viktorov 07.03.2014 | 16:19
Имаме нужда от туристи по черноморските ни курорти, нека ги съблазняваме с каквото можем, за да ни посещават.
22 Ивелина Бобова 07.03.2014 | 15:48
Надявам се, че из между всички, които идват у нас има и такива, които желаят да научат нещо за нас, макар и малко да са. Определено интересно за тях и финансово и популяризиращо за нас. :)
21 Экатерина Карапетрова 07.03.2014 | 15:28
Това е добра стратегия за привличане главно на по-платежоспособни и културни туристи, които ще идват с цел да научат нещо, а не само да пият и да гуляят у нас.
20 Софи Марсо 07.03.2014 | 15:23
"В заключение Бранимир Ботев заяви още, че настоящото правителство на България е ориентирано към проактивна политика и стимулиране на инвеститорите в туризма у нас." 0 И как по-точно?! Че малко не ми е ясно? НИЩО не се прави за привлчиането на инвестиране в туризма!
19 Poli Geerhart 07.03.2014 | 14:48
Колкото повече участия имаме на такива изложения, толкова повече туристи ще привлечем в страната си, това е реална възможност за реклама и промотиране на различните туристически атракции.
18 gospoja jeleva 07.03.2014 | 14:41
Всички знаем, че добрата реклама е начинът за популяризиране на страна ти и за привличане на нови туристи, надявам се това лято да има още повече.
17 Ruslana Hristova 07.03.2014 | 14:41
германците харесват нашето море,което е хубаво за нас!:)
16 подут венец 07.03.2014 | 14:40
"България традиционно е позната на германския пазар като морска дестинация - страна на слънцето и топлото море" - Така си е, германците много обичат да идват на нашите черноморски курорти и даже стоят тук дълго време .
15 Една Българка 07.03.2014 | 14:38
Дали ще успеем тепърва ще се провери. Но като цяло специално германците не се избиват да идват у нас все още.
14 Лола Мартинес 07.03.2014 | 14:24
То много хубава кампания, но германеца по начело си е стиснат турист, та трудно ще го съблазним. А за целигодишен туризъм и дума не може да става - ние още нямаме такъв.
13 otec natanail 07.03.2014 | 14:17
Радвам се, че успяваме да съблазним германците с нашите курорти . Това може да е само от плюс за българската икономика . Надявам се, че и занапред ще е така .
12 Летящият Честмир 07.03.2014 | 14:05
те и без това обичат да идват у нас
11 Kalin Petrov 07.03.2014 | 14:02
нека ги съблазняваме да идват все повече :)
10 meden rudnik 07.03.2014 | 13:53
Като цяло българското черноморие не е никак скъпо и това със сигурност привлича много чужденци всяко лято . Пък и у нас "алкохолният туризъм" също е много развит !
9 gospoja jeleva 07.03.2014 | 13:50
О да и не само баби и дядовци и млади идват тук, колкото повече има, толкова по-добре за нас и за туризмът ни, да се развива и да печелим.
8 Viktor Ivanov 07.03.2014 | 13:49
Хубаво е да привличаме туристи и то не само германци, а от всички страни, определено имаме какво да им предложим прекрасни курорти по морето и на балкана, където могат да си починат и да се позабавляват целогодишно.
7 Doggy Cat 07.03.2014 | 13:25
Нека ги съблазняват да идват повече туристи на черноморието ни :)
6 набръчкан мозък 07.03.2014 | 13:23
Мисля, че България се превръща във все по - интересна дестинация за много европейци . Няма как да не сме им симпатични с ниските атрактивни цени .
5 Silvi Milenova 07.03.2014 | 13:10
Нека се рекламира страната ни, тук сме предпочитани за лятна почивка :)
4 кученцето пиджи 07.03.2014 | 13:03
България традиционно е позната морска дестинация за германците . не е тайна колко баби и дядовци главно, идват тук у нас, за да прекарат почивката си .
3 Yanitza Dikova 07.03.2014 | 13:00
нека се рекламира държавата ни, ако искаме можем да печелим много от туризъм,само че работа се иска :)
2 Epifani Gancia 07.03.2014 | 12:57
Трябва да рекламира по-активно страната си на различни изложения и да показваме на чуждите туристи и другите възможности за почивка и отдих у нас. Възможността да опознаят културното и историческото ни наследство, с което има защо да се гордеем.
1 Фанка Василева 07.03.2014 | 12:56
Много добре са го измислили, надявам се през този сезон да има още повече туристи по родното ни Черноморие, а печалбите да бъдат двойни.

ТВ програма

Кино

  • Сега Бразди
  • 13:00 Иде нашенската музика
  • 14:00 Религията днес
  • 15:00 Спортните таланти на България:...
  • 15:30 Библиотеката
  • 16:00 Приключенията на един Арлекин тв...
  • 17:00 Говори сега следобеден блок
  • 20:00 По света и у нас
  • Сега "Загадки за начинаещи: Убийствен...
  • 14:15 ПРЕМИЕРА: "Вкусът на Португалия" -...
  • 16:00 "Търси се…" - токшоу с водещи Меги...
  • 17:00 "Животът по действителен случай" -...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:30 bTV Репортерите - поредица за...
  • 20:00 "Бригада Нов дом" - социален проект...
  • 22:00 "Под прикритие" - сериал, с.1, еп.11
  • Сега Темата на NOVA
  • 13:00 "Необичайният живот на Тимъти...
  • 15:00 "50 първи срещи" - с уч. на Адам...
  • 17:00 "Любовни афери" (премиера) -...
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:20 Темата на NOVA
  • 20:00 "Един за друг" (нов сезон) -...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.