По-строги правила ще върнат българите по родните курорти

Хората подкрепят урегулирането на плажната търговия, но не и пълното й премахване

по статията работи: iNews.bg | 06.02.2018 | 18:02

По-строги правила и контрол по българските морски и планински курорти ще върнат в тях българите, които предпочитат да почиват в чужбина. Такъв извод може да се направи от резултатите от анкета на "Галъп интернешънъл" сред родните потребители. От запитването става ясно, че повечето българи, които могат да си позволят и планират почивка, ще изберат българското море или планина. Други обаче са категорични, че ще отидат в чужбина. Сред вторите обаче има хора, които казват, че биха се посетили отново български курорт, ако в тях бъдат въведени по-строги правила и по-строг контрол.

46% от българите над 18 години казват, че в последните пет години са почивали, макар и за малко, на български морски курорт. 35% пък твърдят същото за планински курорти у нас. 20 на сто пък са ходили на море в чужбина, а 2% - в планински курорт в друга държава.

41% казват, че в започващата година ще посетят български морски курорт, 31% твърдят, че ще идат на български планински курорт. 15% се надяват да отидат, дори и за кратък отдих на море в чужбина, а 3% - на планина в чужбина. Очевидно родната публика остава най-големият клиент на туристическата ни индустрия. Данните са от нов експресен сондаж от традиционната изследователска програма на "Галъп интернешънъл" по потребителски теми. Анкетата е осъществеа съвместно Националния борд по туризъм и със Съюз "Произведено в България".

Мнозинство от българите са крайно категорични за въвеждане на повече правила и ред в курортните места. Например, всякакви мерки за въвеждане на ред по плажовете се одобряват. Мнозинство от 92% приемат идеята по-ясни правила къде могат да се разполагат каравани и палатки. 84% пък одобряват тавани на цените на чадъри и шезлонги. Мнозинство от 63% принципно одобрява идеята за категоризиране на плажовете.

Всички мерки предлагани от ресорните администрации срещат почти инстинктивна подкрепа сред обществото. Респективно, 39% одобряват работата на туристическото министерство, 35% не я одобряват, а останалите се колебаят.

Мнозинство от 55% одобряват прословутите преместваеми обекти по морето да добият стандартизирана визия. 36 на сто са на обратното мнение, а останалите се затрудняват да отговорят. Мнозинство от 67% обаче не е съгласно подобни търговски обекти около плажовете да бъдат напълно премахнати и продажбата на храни и напитки да се премести изцяло към първата линия с хотели. Очевидно подобна мярка едновременно би затруднила и родните туристи, и оскъпила покупките им поради надценките в хотелите.

Явно всякакви мерки за повече ред в туристическите райони се възприемат, но и крайностите се отхвърлят. Друг пример в това отношение: за 62% проверките по курортните места трябва да се правят незабелязано и през цялото време – за да има постоянен контрол. Малцинство от 36% избират становището, че проверките по курортните места трябва да се правят заедно с медии и в присъствието на туристите – за да има повече гласност. Останалите се колебаят. Явно обществото ни предпочита по-скоро постоянните, отколкото показни мерки. Вероятно това се дължи и на цялостния скептицизъм към прекалено медийни акции и към политическата прослойка въобще, обясняват от социологическата агенция.

Бяха проверени и други подобни двойки твърдения, които да уловят генералната структура на нагласите по потенциални алтернативни становища по дадени теми. Например, беше зададен и провокативният въпрос дали като цяло концесионирането и въобще формите на стопанисване на плажовете са по-добрият вариант, или пък липсата на стопанисване и концесиониране – за да се съхрани максимално природният вид. Както можеше и да се очаква, 79% предпочитат концесионирането и стопанисването на плажове – за да се поддържа ред и чистота, а 17% предпочитат природния им вид. Дилемата е трудна, защото стопанисването и поддържането не противоречи на максимално природния вид на плажовете. Затова и въпросът целеше да покаже по-скоро каква е онази част от българите, които предпочитат краен вариант. Тези 17% се равняват на почти милион българи. Това значи, че за милион наши сънародници отдалечаването на туристическите места от природата и спокойствието е толкова тежко, че биха предпочели дори липса на стопанска грижа.

Когато става дума за зимния туризъм мнозинство от 67% смятат, че той като цяло се нуждае от нови лифтове и съоръжения, а 19% са на обратното мнение. Очевидно, развитието на зимния туризъм и ски спорта се подкрепя, новите лифтове и съоръжения не се възприемат като проблем. Проблем се вижда по-скоро в опасността от презастрояване – както беше отбелязано в друг скорошен наш сондаж, отбелязват от "Галъп интернешънъл".


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 История.bg
  • 22:00 "Адио, Рио
  • 23:30 Целуни ме концерт на Любо Киров
  • 01:00 Рецепта за култура токшоу с Юрий...
  • 02:00 История.bg /п/
  • 03:00 Библиотеката /п/
  • Сега Филм-концерт на Лили Иванова
  • 22:00 "Разследването" - драма,...
  • 00:40 "Закон и ред: Специални...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:10 "bTV разказва" - документална...
  • 04:40 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:10 "Мистър Пибоди и Шърман" -...
  • Сега "Топ Гън: Маверик" (премиера) - с...
  • 22:40 "А отборът" - с уч. на Лиъм Нийсън,...
  • 01:00 "911" - сериал, сезон 2
  • 01:45 "Престъпни намерения" - сериал,...
  • 02:30 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 04:40 "Любов на прага ти" - с уч. на...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.