За строителството на автомагистрала "Тракия" досега са платени 250 млн. лева, от тях 200 млн. са признати и възстановени от Европейската комисия.
Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) щяло да се разплаща за изграждането на останалите лотове само с европейски средства, със съфинансиране от републиканския бюджет.
Това заяви при проверка на строителството на ЛОТ-ове 2 и 3 от магистралата министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, цитирана от БНР.
За следващата година България била отделила 1,05 млрд. лв. за съфинансиране по всички европейски програми.
До Нова година щял да бъде готов и открит, макар и до ниво биндер, пътният възел от АМ "Тракия" до Нова Загора.
На въпрос продължават ли да не се изплащат заплати на работниците във фирмите-подизпълнители, министър Павлова отговори: "Наистина имаше един период през лятото, в който не са плащаше на работници и подизпълнители. Към днешна дата аз поне нямам информация да има неразплатени суми."
Това потвърди и изпълнителният директор на PSI Тихомир Димитров. Помолен да коментира причините за смъртта на работник, който наскоро бе премазан при строителни дейности по трасето, Димитров отговори, че имало следствие.
За втори и трети клас пътища за 2012 г. имало отделени 144 млн. лева за 15 отсечки с обща дължина 236 км. До края на месеца ще бъдат обявени и търговете за изпълнители.
За транзитни пътища от Оперативната програма "Регионално развитие" и от Световната банка са осигурени общо 180 млн. лева.