Данъкът върху лихвите по депозити ще засегне предимно богатите

Според Менда Стоянова бедните хора няма да усетят ефекта на данъка

по статията работи: Елена Кирилова | 11.10.2012 | 08:42

България беше единствената страна в Европейския съюз, в която нямаше облагане върху лихвите, разкри пред БНТ председателят на Комисията по бюджет и финанси Менда Стоянова.

По думите й в ЕС ставката за облагането на лихви е доста по-висока от тази, която облага доходите от труд. За България е важно да има широка данъчна система и да бъдат запълнени допуснатите пропуски, уточни тях.

Стоянова подкрепя позицията на министъра на финансите Симеон Дянков, според който богатите трябва да бъдат солидарно обложени. Според председателя на Комисията по бюджет и финанси 60% от българите изпитват затруднения в плащането на битовите си сметки, което означава, че едва ли имат депозити.

В този смисъл тези хора не са засегнати по никакъв начин от лихвата. Хората с малки депозити пък ще имат средно по 4 лв. данък годишно, което не е фатална сума, твърдя Стоянова.

Засегнати ще са предимно богатите, тъй като голяма част от тези 34 млн. лева, които ще бъдат обложени, са депозити над 100 хил. лева. Стоянова подчерта, че в тези суми има и корпоративни пари, извадени от сметките на фирмите, които обаче трябва да бъдат обложени по закон.

Промените предполагат, че подобни разминавания няма да има, а ще се създаде равнопоставеност при доходите.

Менда Стоянова каза, че данъчните закони са обвързани с приходната част на бюджета и се очаква данъкът върху лихвите да донесе 120 млн. лева. Ако той бъде премахнат, както иска опозицията, ще трябва да се коригират разходната и проходната част на бюджета. Подобна стъпка тя нарече "неудачна”.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


81 развалени кренвирши 11.10.2012 | 18:59
Вземи се застреляй да се спасиш, да спасиш и хората около теб.
80 развалени кренвирши 11.10.2012 | 18:58
Държавата вече се чуди откъде да си докарва приходи и затова измислят какви ли не данъци. Продадоха почти всички държавни предприятия и започнаха да ни нахлузват данъци.
79 развалени кренвирши 11.10.2012 | 18:56
Нищо общо няма това със сивата икономика. Просто хората ще си изтеглят парите от банките и няма да си държат депозитите там.
78 развалени кренвирши 11.10.2012 | 18:55
Защо си предаден от партията, да не би да си гласувал за нея? То е ясно, че не сме ЗА, ама нас пита ли ни някой?
77 развалени кренвирши 11.10.2012 | 18:54
За каква банкова тайна става въпрос? Не иде ли реч за лихва по печалбата от депозитите? Май си се объркал нещо.
76 развалени кренвирши 11.10.2012 | 18:53
Много ясно, че си ги е сметнал тези пари предварително, без да ни пита дали искаме или не!
75 Milica Georg 11.10.2012 | 16:01
Понеже ще рече човек, че банките дават Бог знае какви лихви за пари на влог, че да ни облагат и този скромен дивидент...
74 Victoria Peshev 11.10.2012 | 15:45
Вярвай си! Според теб данъка ще засегне ли хора като Донев, Павлов, Прокопиев, Трактора и прочие, които са наистина богатите хора у нас, та те дори ДДС-то не си плащат, перат пари яко и пр. Баш в нашия джоб пак ще бръкнат!
73 Сани Д 11.10.2012 | 15:30
Предизборно явно са реши да се изгаврят до последно с бюджета, че ако не са на власт да им е достатъчно гадно на приемниците им...
72 Калин Стойчев 11.10.2012 | 15:10
И какво излиза според вас, че всички европейски държави са крадяли и са били недемократични преди нас, защото това го има отдавна на запад и то не по 10% а по 30%. Нов данък е да, взимат ти част от печалбата не е много хубаво ама правите от мухата слон. Едва ли не за революции говорите!! Много странно!
71 Radina Ivaylova 11.10.2012 | 14:58
Странно как по такива въпроси, касаещи цялото общество, никой не ни пита нито за мнание, нито референдуми правят, а директно ни налагат чуждата воля.
70 Marya Rossa 11.10.2012 | 14:56
Точно така. От тази стъпка банките само ще загубят своите клиенти. А хората с повечко пари по-добре да ги инвестират в имот или ценен метал, вместо да ги оставят на банката.
69 Afo Balinov 11.10.2012 | 14:56
Няма да падне, това ще го приемат! Не виждаш ли, че вече започнаха да го защитават това а аргументи, че целия Европейския съюз го бил въвел. Така, че пиши го - минало..
68 Дария Божилова 11.10.2012 | 14:54
Със сигурност няма да са само 4 лв.:) Доста сме се парили от банковите машинации и лъжи, които целяха да заблудят балъците. А правителството да се напъне за по-оригинално решение, което да закърпи липсата на пари.
67 Afo Balinov 11.10.2012 | 14:52
Обират ни отвсякъде. Оправданието било, че само ние като държава от Европейския съюз не сме имали нещо подобно като данък. Аз това малко чак не мога да го повярва, че е както го казват.
66 Arabella Marmalade 11.10.2012 | 14:51
Явно в очите на управляващата партия всеки, който разрполага с депозит, автоматично влиза в графата на богатите.
65 Afo Balinov 11.10.2012 | 14:49
Искат да ни докарат до просешка тояга и това си е, пък който каквото иска - това да ми разправя. Аз не мога да се доверя на такива хора. Повече никога няма да гласувам за тях. Казвам ви го съвсем откровено.
64 LiubCho Yo 11.10.2012 | 14:49
И аз имам чувството, че Герб не могат да вържат двата края и въведоха кух идиотски закони и такси, които целят само и единствено събирането на повече пари за бюджета. Крият нагло от нас реалната картина и ни пробутват скалъпени оправдания.
63 Практична домакиня 11.10.2012 | 14:49
Всичко освен ние. Данъкоплатците!
62 Практична домакиня 11.10.2012 | 14:48
Точно това предлагам и аз. Трябваше така да се започне, а не рязко всички да ни сдрусат. Не знам, това е несправедливо спрямо много хора у нас.
61 Wild Rose 11.10.2012 | 14:46
Аха, значи вече са ги включили тия 120 млн. в бюджета, а Дянков, разправя наляво и надясно, че и без този закон нямало да има проблем с бюджета за догодина, който предизобрно бе раздут, така че всички да са що-годе доволни.
60 Практична домакиня 11.10.2012 | 14:46
Няма даряваш - това е положението. Щеш нещеш:) Общо взето Дянков изтисква всичко от нас, а дава минимум от него.
59 Afo Balinov 11.10.2012 | 14:45
То аз не знам кой ще бъде "ЗА" и в подкрепа на този измислен нов законопроект на ГЕРБ. Толкова много аз не съм се чувствал предатен от страна на управляващата партия, колкоо сега.
58 Практична домакиня 11.10.2012 | 14:44
Макар и минимална да е сумата за по-ниски влогове или депозити, които ще се облагат като крайна лихва накрая, мисля, че е доста несправедливо в и без това едва съществуващата средна класа у нас.
57 Практична домакиня 11.10.2012 | 14:43
Прав си Калине, но това е крайно несправедливо, макар и за такива малки суми да става въпрос, спрямо бедния бг народ. Защото ние сме си бедни! Няма какво да говорим - рано е да се поставят такива данъци у нас, които по принцип са си напълно ок, ако бяхме една идея по добре развити икономически. Освен това, това се прави главно с цел облагане на по-богатите у нас, ок, съгласна съм, но нека има само за тях някакъв данък, както има в САЩ и къде ли още не.
56 Afo Balinov 11.10.2012 | 14:42
Искат да ни направят още по-бедни отколото всъщност сме и това е положението просто. Не виждам какво ще направи опозицията, за да спре този проектозакон, който ще убие банковата тайна тотално.
55 Практична домакиня 11.10.2012 | 14:40
Точно така, и къде отива банковата тайна? Не бай ти Тотьовото време стигнахме, ами и още по-зле стана! Всичко вече монополизира тая държава! И много добре знам, какво означава това, че е данък върху ЛИХВАТА на депозита ми, но ЗАЩО буквално да го подарявам на държавата, след като тя по никакъв друг начин не ме стимулира да изкарвам повече пари, а дори напротив - иска да ме краде постоянно!!?
54 Практична домакиня 11.10.2012 | 14:38
Той за това Бойко преди няколко дни излезе с изявление в което буквално ни се караше, че имаме много спестявания!! За да ни подготви за това безумие!
53 Практична домакиня 11.10.2012 | 14:36
Какво мислиш ти бе?! Ти изобщо не можеш да мислиш, по-добре си трай!
52 Практична домакиня 11.10.2012 | 14:36
Точно така!! Тук всички ще оберем пешкира! Просто нямам думи, това е абсолютно безобразие. Аз не съм съгласна буквално да подарявам тези изкарани от мен пари на държавата!
51 Практична домакиня 11.10.2012 | 14:34
Много ясно. По страните в Европа има точно такъв данък - за богатите. Има го и в Америка!
50 Практична домакиня 11.10.2012 | 14:33
Само дето едновременно с това взимат и от бедните!! Е това вече е наглост безбожна!
49 Ralitza Kirilova 11.10.2012 | 14:32
Данъчните закони са обвързани с приходната част на бюджета и се очаква данъкът върху лихвите да донесе 120 млн. лева и въпреки това ще имаме недостиг от 1.1 милярда лева!
48 Практична домакиня 11.10.2012 | 14:32
И аз не знам - кога стана всичко това?! От вчера за днес?? Та това засега нашите спестявания, нашите пари, които и без това не са много? Ок, нека се облагат богатите, но това да важи за някаква сума определена над някакъв минимален праг на влоговете?! Защо всички трябва сме потърпевши, от това че има силно разделение на бедни и богати у на си някой хора не си знаят парите??
47 bezpristrastno mnenie 11.10.2012 | 14:30
сега се опитват да вкарат мотива за "робин худ" - да вземат от богатите и да дадат на бедните. Кого си мислят че ще заблудят
46 Милена Стоилова 11.10.2012 | 14:29
Всички ще усетят тежестта на този закон, не заблуждавайте хората, че само богатите ще бъдат ощетени.
45 Практична домакиня 11.10.2012 | 14:28
" Хората с малки депозити пък ще имат средно по 4 лв. данък годишно, което не е фатална сума, твърдя Стоянова." АМА разбира се Защо пък да е фатална сума?! Нали не е от вашия продънен джоб?! Това ми е една месечна лихва на мен , точно 4 лева и нещо?! Защо да ги подарявам на скапаната система ?? Това, че някой не може да си върши работата, както трябва, не е мой проблем, или по-скоро е мой и той ще бъде разрешен на изборите!!
44 bezpristrastno mnenie 11.10.2012 | 14:27
Много е глупаво да се облагат капиталите, при положение че не се намираме в икономически разцвет , даже изобщо не можем да се наречем икономически стабилна страна
43 Mary Alice 11.10.2012 | 14:25
Твърдо против съм този закон. И защо се криха пак а не казаха че обсъждат приемането му и сега поставят хората пред свършен факт
42 bezpristrastno mnenie 11.10.2012 | 14:24
Това е крайно неприемливо и ще доведе до разрастване на сивата икономика, в България. Само това ни липсва
41 Albert Nobbs 11.10.2012 | 13:25
Тия ГЕРБ много яка пропаганда обаче правят с мерките срещу богатите, а в същото време не спират да им дават гешефти - я концесии, я някой закон да бетонира монопола... Истината е, че тези мерки ще засегнат подобието ни на средна класа, което взима добри пари и може да си позволи известни спестявания, но това със сигурност не са хората, на които трябва да се бръкне дълбоко в джобовете.
40 Пламен Панайотов 11.10.2012 | 12:59
Те вече явно са си решили от управляващата партия да ни свалят кожите от гърбовете, само и само да сме послушни за Европейската комисия и никой да не ни глада по лупа, за да може всеки да си прави далаверките.
39 Пламен Панайотов 11.10.2012 | 12:51
Това е просто безобразие - богатите какво като им бръкнете в джоба - въведете си специален данък, като искате тях да хванете, защо и обикновените хора, които са скътали някой лев, да трябва да го изпитват това на гърба си.
38 стефан рогошов 11.10.2012 | 12:45
е, много ясно, както и банките, те затова реват, особено тези, свързани с банки пряко и зависими опт тях, като Кунева например
37 dobromira ivanova 11.10.2012 | 12:45
Мен със сигурност няма да ме засегне ...тока че не ме вълнува този данък
36 Chicho Shisho 11.10.2012 | 12:43
"В този смисъл тези хора не са засегнати по никакъв начин от лихвата." "Никакъв" означава "нула", а не 10%... "Хората с малки депозити пък ще имат средно по 4 лв. данък годишно, което не е фатална сума, твърдя Стоянова." Дори толкова да са, на какво основание ще ми ги вземат? А защо пак гелдат другите еропейски страни, като се нзае, че сме по-бедни от тях? А доколкото се разбира там се облагат само депозити над определена стойност, а при нас - всички...
35 milen doktorov 11.10.2012 | 12:11
Данъкът върху лихвите по депозити ще засегне предимно богатите - ми аз мисля така, ама българинът първо плюе и вика, полсе чете и мисли
34 Margо Filipova 11.10.2012 | 12:02
Ами да се надяваме да е така. не мога да разбера иначе за какво се прави това!
33 aneliq doncheva 11.10.2012 | 11:36
Беше останало само едното ни доверие в банковата система,сега тези и това ще разрушат за някакви си 120 милиона лева!
32 Пламен Панайотов 11.10.2012 | 11:27
Няма значение, пак ще ти вземат пари. Това едно. Даввайки информация за лихвите ти - държавата ще разбере ти какви пари имаш на депозит и не напоследно място в коя банка са позиционирани те.
31 ivanka stoqnova 11.10.2012 | 11:21
Върху много пари (като тези на Менда) малък данък върху лихвите не е чак такъв голям проблем обаче в/у малко пари и малък данък си е направо проблем!
30 Пламен Панайотов 11.10.2012 | 11:19
Тия хора от ГЕРБ явно са решили да ни докарат до просешка тояга. Не мога да си обясня защо се налага да се въвежда този измислен данък, това просто не е честно спрямо народа.
29 Victoria Peshev 11.10.2012 | 11:03
Ей, трън в очите на управляващите са тези спестявания! Те да си оправят далаверите с бюджета, мътните сделки и везаконните приватизации концесии ще закърпят бюджета за години наред. Това с богатите е мит, тъй като единствено честните хора си държат парите тук, останалите отдавна са ги изнесли чрез офшорки навън.
28 zvercheto zvqr 11.10.2012 | 10:54
Не знам , богатите да му мислят :)
27 borislava tihomirova 11.10.2012 | 10:51
малко така стана , за съжаление :(
26 Qka Tochilka 11.10.2012 | 10:46
Ейййййй! Работата стана крадеца вика дръжте крадеца! Срам!
25 Калин Стойчев 11.10.2012 | 10:44
Абе вие очевидно не сте наясно за какво става дума!! Ако внесеш 1000лв на депозит няма да ти вземат 100!! А 10% от лихвата която ще спечелиш като изтече депозита. Тоест ако лихвата ти за 1 година е 50 лв ще ти вземат 5 лв. Първо разберете за какво става дума после сметнете и накрая говорете глупости!!
24 Калин Стойчев 11.10.2012 | 10:41
Абе а в бурканбанк каква е лихвата? 0%?:)) по-добре ли е от 4-5%? Ако имаш 1000 на депозит в банка на 5% за една година ще получиш 50 лв и като го обложат с 10% данък(5лв) реално ще получиш 45лв. В буркан банк по=добре ли е? Обрани ли са ти спестяванията? Май проблема идва от това че емоциаюонално реагирате без реално да разбирате какво се предлага и без да сметнете какъв ще ви е данъка.
23 Стил иКласа 11.10.2012 | 10:40
Да! А да не говорим, че преди това са ти обложили заплатат с данък! И какво става!Два пъти ти визмат пари!
22 Батко Реджеп 11.10.2012 | 10:39
"поред Менда Стоянова бедните хора няма да усетят ефекта на данъка" - тая защо не се застреля? Аз като имам 10 000 лева в банката, на които ще получа 500 лева годишна лихва и какво 25 лева да им ги дам на тях ли? Ами инфлацията?
21 Калин Стойчев 11.10.2012 | 10:37
Е това да си сложиж някой лев да се олихвява за да си палтиш някой ден заема е голяма глупост. Защото заема ти е с по голяма лихва. И е много по-добре да си платиш част от заема с пари които имаш вместо да ги слагаш на депозит за по-малка лихва. Помисли.
20 Raya Nikova 11.10.2012 | 10:34
Да се надяваме, че само от тях ще вземат, не само от нас!
19 Батко Реджеп 11.10.2012 | 10:31
Този данък ако го приемат (дано това да не се случва), ще ощети всички, които имат депозити в банката. Това са 10 процента - не е 1 процент да кажеш, че ще го прежалиш. 10 са прекалено много.
18 Gotina Maca 11.10.2012 | 10:21
Ами да! Ама какво да се прави като ни крадат!
17 Desislava Stoyanova 11.10.2012 | 10:09
Това е БЕЗУМНО! Аз съм меко казано потресена! Вече бурканбанк ще има само!
16 Radin Dimitrov 11.10.2012 | 09:56
Доживяхме да ни вземат и спестяванията! Безсрамници долни!
15 Krum Palov 11.10.2012 | 09:50
Чудят се от къде да изкарат пари, ама не е това начина!
14 mihaela angelova 11.10.2012 | 09:49
Нека малко да взимат и от богатите , не само от бедните !
13 pateshki ustni 11.10.2012 | 09:44
Бедните вече няма и какво да усетят от цялата тази работа ..
12 Viktor Qnchev 11.10.2012 | 09:40
Направо си е пладнешки обир! Аз съм твърдо против!
11 Марта Иванова 11.10.2012 | 09:38
Поредната простотия на правителството, която ще е ден до пладне.
10 Wild Rose 11.10.2012 | 09:36
Очевидно колкото и да твърди Дянков, че бюджетът за догодина е гарантиран, въпреки увеличението на пенсии и заплати, нещата не стоят съвсем по този начин... А и ГЕРБ понякога доста хитро прилагат стратетияга - разделяй и владей, ще вземем парите на богатите, за да ни обичат масата бедни.
9 Bg Maniqka 11.10.2012 | 09:30
И какво сега... ние малките хора събираме парици от малките си заплати, а те ще ни облагат! Абе я! да облагат, ама богатите! Не нас!
8 krasimira jekova 11.10.2012 | 09:29
нали знаеш , че това е кръговрата на българската простотия
7 Marusq Laleva 11.10.2012 | 09:25
На богатите нека им слагат данък, но беднякът примерно пенсионер, който си е сложил 1000лв за погребение или някой човек, който си е сложил някой лев да се олихвява, за да може да си покрие все някога кредита, е кощунство да ги облагат с данък.
6 Ivo Stoyanov 11.10.2012 | 09:22
Аз много се вбесих като разбрах за тази глупост! Да взимат от богатиоте, не от нас дето сме с по 1000 лева в сметка!
5 apetitna parjola 11.10.2012 | 09:17
Така и трябва, не може всичко да им е в ред на тези богаташи :)
4 Todor Stamatov 11.10.2012 | 08:59
Да го направят само за богатите. Да има някакъв праг от който да започва - примерно 50 хиляди лева. И след това да се облагат с данък. В моментния му вариант, ще засегне повече бедните и ще ги откаже от депозит, а това всички знаем как ще отрази на държавата, банките и всички останало.
3 Sweet Dreams 11.10.2012 | 08:51
Бойко Борисов и партията му си вкарват голям автогол с този данък и то точно около година преди изборите. Можеше да го въведат след тях, а те избраха най-неподходящото време за него.
2 Doctor SteelHammer 11.10.2012 | 08:49
Не знаех, че сме единствените в целия европейски съюз, които не сме въвели този данък. Дойде изненадващо, защото Дянков беше казал, че няма намерения да го въвежда.
1 Бате Рамбо 11.10.2012 | 08:48
Естествено, че ще засегне най-вече богатите, защото те държат големи суми на депозит в банките и най-много ще го отнесат с този нов данък.

ТВ програма

Кино

  • Сега По света и у нас
  • 18:30 Още от деня коментарно предаване
  • 19:00 Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Панорама с Бойко Василев
  • 22:00 В кадър
  • 22:30 Вечната музика
  • Сега "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Аз обичам България" - забавна...
  • 22:30 "Dancing Stars Extra" - зад...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Разобличаване" - сериал, с.3, еп.5
  • 00:40 "Дъф и Вазовски" - сериал, с.2, еп.5
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • Сега "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Един за друг" (нов сезон) -...
  • 22:00 "Шеф под прикритие" (нов сезон) -...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "Военни престъпления: Лос...
  • 00:30 "911" - сериал, сезон 2
  • 01:20 "Престъпни намерения" - сериал,...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.