За първи път от 30 години българските железници купуват нови спални вагони

Поетапно обновяват подвижния състав. БДЖ са закупили за последно нови спални вагони през 1982 г., а нови седящи вагони – през 1987 – 1988 г.

по статията работи: Андриян Георгиев | 21.06.2012 | 07:11
Повече за:

За първи път от 30 години българските железници купуват нови спални вагони. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски в Турция по време на представянето на първите 12 нови спални вагони, произведени в завода на турската фирма "Тювасаш”, край Адапазаръ, съобщиха от пресцентъра на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. На церемонията присъства и министърът на транспорта, морските дела и съобщенията на Република Турция Бинали Йълдъръм.

"С доставката на тези вагони поставяме началото на поетапното обновяване на подвижния състав в българската железница и модернизацията на този толкова важен транспорт", каза още министър Московски. Той подчерта, че въпреки тежката икономическа ситуация и мерките по съкращаване на разходите, е направена стратегическата инвестиция, която дълго е била отлагана.  Спалните вагони са част от общо 30-те, които бяха поръчани в края на 2010 г.

Промените в европейската нормативна уредба наложиха изменения в първоначалния график на доставка, но тази отсрочка бе дадена, за да може вагоните да отговарят на всички европейски изисквания, каза още министърът. По думите му процедурата по пускане в експлоатация е дълга, но е създадена необходимата организация в най-кратки срокове вагоните да са на разположение на клиентите на Български държавни железници.

"Новият подвижен състав ще пристигне в България поетапно до края на юни, като през юли се очакват още 8 вагона, а до края на годината ще разполагаме с всичките 30 вагона", заяви министър Московски. Това е много важно, защото този тип пътуване е предпочитано от пътниците на БДЖ и дава шанс на държавните железници да привличат повече клиенти, което в условията на криза е жизненоважно. Ивайло Московски съобщи, че очаква през юли модернизираната част от жп линията Пловдив – Свиленград да бъде пусната в експлоатация. Трасето позволява скорост от 160 км/ч и е много важно за търговския обмен и връзките между България и Турция. По това трасе ще бъдат направени и последните тестове на вагоните. До края на годината очакваме да бъдем готови с другата отсечка по това направление – от границата ни до Свиленград, каза още министърът.

БДЖ са закупили за последно нови спални вагони през 1982 г., а нови седящи вагони – през 1987 – 1988 г. Договорът за производство на 30 нови спални вагона, сключен между "БДЖ – Пътнически превози” ЕООД и фирма "Тювасаш”, е подписан през декември 2010 г. и е на стойност 63 млн. лева. Турската страна произвежда новите вагони по европейските изисквания за оперативна съвместимост. Оценката за оперативна съвместимост ще се извърши от независим нотифициран орган от Великобритания.

Той е нает с договор от завода производител, поради което БДЖ няма да влага допълнителни средства, а ще получи подвижен състав, оценен като оперативно съвместим.  Всеки вагон разполага с 10 спални кабини с по 3 легла. Подвижният състав е оборудван с душ, санитарен възел и помещение за предлагане на топли и студени напитки. Във всеки вагон има пожаро-известителна и информационна система. Климатичната инсталация на вагоните позволява индивидуалното регулиране на температурата във всяка кабина. 5 от вагоните са пригодени за обслужване на трудноподвижни лица. Във всяка кабина има шкафче с вградена мивка с течаща топла и студена вода.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


28 empty world 21.06.2012 | 13:08
Викаш на 30 години по 3 вагона :)
27 empty world 21.06.2012 | 13:07
Вангалите ще им разкажат играта.
26 empty world 21.06.2012 | 13:05
Къде да драсна някъде за успеха:)
25 мистерия финикова 21.06.2012 | 10:23
виж ти, да не повярваш, браво
24 мрачен интелектуалец 21.06.2012 | 10:03
може и по-често, но досега на всички управляващи им беше през оная работа за железницата
23 Lilia Petrova 21.06.2012 | 10:02
това е много добра новина , понеже много обичам да пътувам с влакове :)
22 ханибал суарес 21.06.2012 | 10:01
не мисля, че това е някакъв проблем
21 ханибал суарес 21.06.2012 | 10:01
това беше в рамките на шегата :)
20 cherveniqt domat 21.06.2012 | 10:00
ами да , за съжаление си е грозна гледка !
19 Silvyia Dimitrova 21.06.2012 | 09:51
Красота, не стига, че гледаме сапунените им сериали, но и ще спим в турски спални вагони...
18 Христея Бакалова 21.06.2012 | 09:49
Направо рядко астрономично явление!
17 Филип Костов 21.06.2012 | 09:47
Обещавам като ги пуснат в експлоатация, стига да са в рамките на страната, да се повозя.
16 Zlatina Todorova 21.06.2012 | 09:47
по -добре късно , отколкото никога :)
15 Филип Костов 21.06.2012 | 09:46
не ми се вярва да ги оставят само за международните линии, би било глупаво
14 Филип Костов 21.06.2012 | 09:45
крайно време беше да се подменят
13 Филип Костов 21.06.2012 | 09:45
веднъж на 30 години може
12 Филип Костов 21.06.2012 | 09:45
ако има кой да им плати, ще се превърнат, иначе не вярвам
11 ханибал суарес 21.06.2012 | 09:33
така е! сега е момента протестите за горите да се превърнат в национални тържества и манифестации
10 Juja Jujkova 21.06.2012 | 09:29
дано не, все пак ние ги плащаме тия вагони, а няма да можем да ги използваме и на 50% ако е за международните линии
9 Juja Jujkova 21.06.2012 | 09:28
Това си е повод за празнуване от национален мащаб!!
8 Masha Orso 21.06.2012 | 09:20
Дано да има ефект!
7 Рижавата Златка 21.06.2012 | 09:02
чудо невиждано
6 Зорница Вичева 21.06.2012 | 08:54
Направи живи да ни ожалиш, но поне се прави нещо вече.
5 мрачен интелектуалец 21.06.2012 | 08:36
софия варна трябва да им е приоритетно когато дойдат тези нови вагони, но си мисля, че ще бъдат предимно за международни пътувания! ще видим :)
4 ханибал суарес 21.06.2012 | 08:34
то и сега има, но вече са за скрап :) а нашите спални вагони, които пътуват извън граница, стигат само до будапеща, защото по-нататък не ги пускат :) можеш да се досетиш защо :)
3 Hristo Samov 21.06.2012 | 08:10
Значи след 30 години точно, най-сетне отново ще има нови спални вагони. Това си е цяло събитие.
2 Hristo Samov 21.06.2012 | 08:09
Е, може да пуснат. То е абсурдно баш София-Варна да няма, а да има примерно София-Благоевград. Не знам как стои въпроса. Отдавна не съм се возил на влак, но се радвам, че все пак ще го модернизират, понеже доста хора го използват.
1 мрачен интелектуалец 21.06.2012 | 07:23
само дето не става ясно по кои линии ще пътуват тези вагони, защото за морето в момента няма нито един спален вагон

ТВ програма

Кино

  • Сега Отблизо
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Арена спорт
  • 13:15 Зала на славата: Георги Василев
  • 13:30 Българското село
  • 14:00 Малки истории
  • 15:00 Уча, зная и играя детско шоу
  • 15:30 Магарешката кожа игрален филм...
  • Сега "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Бетовен 5" - комедия, семеен (САЩ,...
  • 14:30 "Бригада Нов Дом" - социален проект...
  • 16:30 "120 минути" - публицистично...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:40 "Защо, господин министър?" -...
  • 20:00 "Deepwater Horizon: Море в пламъци"...
  • Сега "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Крилете на любовта" - с уч. на...
  • 14:15 "Професия шаферка" - с уч. на Тори...
  • 16:00 "Да хванеш гората" - документална...
  • 16:30 "На фокус с Лора Крумова" -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:40 На фокус след новините
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.