Кои са най-силните марки тази година?

Големите награди взеха Google и bTV

по статията работи: Ралица Стоянова | 13.12.2012 | 13:07  4 Виж всички снимки
Кои са най-силните марки тази година?
Superbrands
Повече за:

Най-добрите марки у нас бяха наградени на церемония, която се проведе в Аулата на Софийския университет "Св. Климент Охридски" снощи (12 декември).

Google е най-силната марка в България, а bTV е лидер сред българските брандове, сочи проучване, проведено у нас по инициатива на организацията Superbrands, която провежда наградите. 

Световната интернет търсачка измести досегашния двукратен  лидер Coca-Cola, а телевизията изпревари мобилния оператор "М-Тел". Google е фаворитът  и сред вота на потребителите, гласували в интернет.

За пръв път в историята на класацията у нас в Топ 20 попада и още една българска марка – "Девин". Номинирани бяха общо 1500 марки, опериращи на българския пазар.

Някои от досегашните лидери по категории  и сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика: BMW измести Mercedes-Benz от първата позиция  в категорията "Автомобили". При вината марката Todoroff отстъпи на "Домейн Бойар"; Apple изпревари Nokia при технологиите.

"Уникредит Булбанк" е лидер сред финансовите институции, "Маджаров" измести "Тандем" от първата позиция в сегмента на месните продукти, а българската верига за бързо хранене Happy отстрани от първата позиция досегашния лидер в категорията McDonald's. M3 Communications Group, Inc. спечели приза на престижната глобална програма за четвърта поредна година.

Общо 2500 мъже и жени, ползващи интернет, са взели участие в гласуването на потребителите в българското издание на глобалната програма Superbrands за 2012–2013 г. 

Мненията на приятели, които ползват марките, и конкурентните цени се открояват като двата най-важни фактора, когато потребителите решават какви марки да купуват. Известността на марката, добрата реклама и положителните отзиви в медиите, както и лесното намиране на марката в предпочитания магазин, също са сред важните фактори (споменати от почти половината участници в гласуването).

За разлика от влиянието на приятелите, мнението на известни личности, които ползват марките, има най-малка тежест при вземането на решение за покупка сред участниците в изследването. Грижата за потребителите и произходът на марката се открояват като двата критерия с най-голяма тежест при избора на марка.

Над една трета от участниците в онлайн гласуването посочват опазването на околната среда и етичното поведение сред критериите, които вземат под внимание при избор на марка.

Мнозинството от участниците са склонни да платят по-висока цена за любимата си марка, като най-често приемливата граница е до 10% по-скъпо.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


29 Камелия Стефанова 13.12.2012 | 16:41
Пак не пропуснаха да направят положителен ПР на най-големите измамници в България - "Уникредит Булбанк" и "М-Тел".
28 maria manolova 13.12.2012 | 15:41
мисля, че все пак БТВ загуби позиции
27 Ариана Оптимистикова 13.12.2012 | 15:15
не вярвам вече на никакви класации
26 stefan pintev 13.12.2012 | 15:07
Много силни марки са номинирани за тази година, даже и БТВ са в челните редици но ми се струва че е пресилено тяхното избиране,нещо има нагласено с тези награди.
25 Экатерина Карапетрова 13.12.2012 | 15:04
По начало медиите и в световен мащаб в последно време са под всякаква критика и общо взето новините им масово жълтеят.
24 Емилия ОтЛьонеберя 13.12.2012 | 14:49
ч1увам, че тия неща са поръчкови
23 Ivan Minchev 13.12.2012 | 14:38
Чак ми е трудно да повярвам, че кока-кола са били изместени от търсачката - чичко гугъл. Това сякаш се случва за първа година в България, но може би се дължи на това, че Гогъл започнаха да правят и смартфони.
22 слово блудецът 13.12.2012 | 14:32
падна не само реномето, а и качеството и гледаемостта и въобще всичко, което е нужно за една медия... наистина е тенденциозна класацията
21 Виолета Донева 13.12.2012 | 14:30
Тези вашите нагласени награди,класации и прочие,вече не представляват интерес за мен.Всичко е режисирано и нагласено.
20 Vanesa Apostolova 13.12.2012 | 14:29
Това и на мен не ми се вижда реално, тази година Бтв бяха най-лошата медия и все по-малко хора ги харесват, явно са гласували почитателите на турските сериали,защото аз не виждам покакъв друг критерии биха избрали бтв.
19 мистерия финикова 13.12.2012 | 14:26
такива класации винаги са тенденциозни
18 Pepi Vasilev 13.12.2012 | 14:24
Големите награди взеха Google и bTV - търсачката как да е, ама БТВ пък специално откакто мърдок я продаде няма нищо общи с действителността. За ме лично много има падна реномето.
17 Dimana Dimova 13.12.2012 | 14:22
какво общо имат двете? едната е световна компания, другата е българска?
16 Полицейска палка 13.12.2012 | 14:05
едва ли са реални тези рейтинзи
15 rene artois 13.12.2012 | 13:56
Само това БиТиВи ми седи доста нелепо, имайки предвид какви огромни изцепки направиха от медията тази година, не е истина просто.
14 p kehaiova 13.12.2012 | 13:49
Това не го очаквах, най - вече за телевизията. Гугъл определено си заслужава да бъде награден.
13 p kehaiova 13.12.2012 | 13:46
Това определено не го очаквах. Най - вече за телевизията.
12 Petar Petrov 13.12.2012 | 13:46
Не знам за БТВ, но и за мен Гугъл си е номер едно в класацията. Така , че не се учудвам от факта, че именно те са наградените.
11 Dimitar Haralampiev 13.12.2012 | 13:43
Много странно, че най-загубената телевизия в момента, която върви само назад е получила такава награда. 100% си е платила. Там се крепят само на едни новини и то все по-малко хора им вярват,понеже ги манипулират доста.
10 траян тодоров 13.12.2012 | 13:40
BTV платиха ли си?:)))
9 П Маринова 13.12.2012 | 13:38
Намирисва ми на платена история, ама то по рейтингите им си личи. Последно време всичко в ьТВ губи позиции.
8 Марта Иванова 13.12.2012 | 13:17
Позор - БТВ, която е доминирана от турски сапунки и платена журналистика!
7 Виктор Петров 13.12.2012 | 13:17
"българската верига за бързо хранене Happy отстрани от първата позиция досегашния лидер в категорията McDonald's." Хепи и Макдоналдс имат коренно различен таргет, чудно как е станало това изместване
6 Миро Т 13.12.2012 | 13:15
Общо взето изненади няма, овен че BMW измества Mercedes от първото място в България, което си е доста странно според мен.
5 Средновековен Рицар 13.12.2012 | 13:15
Изпращаме една по-добра година в сравнение с 2011. Дано 2013 да бъде още по-благоприятна за правене на бизнес.
4 Doctor SteelHammer 13.12.2012 | 13:14
Като цяло тази година беше далеч по-успешна в сравнение с предишни такива, когато фирмите у нас изпитваха далеч по-големи затруднения.
3 Батко съссладко 13.12.2012 | 13:12
"BMW измести Mercedes-Benz от първата позиция в категорията "Автомобили". - Това вече е много интересно и крайно любопитно за пазара в България.
2 Ставрикения Попова 13.12.2012 | 13:12
Пак си раздадоха едно наглади 'ала няма нужда, но явно на тях си им харесва. Все пак това си е още един вид реклама, нали така, а всички знам защо и към кого е насочена рекламата.
1 Александър Никифоров 13.12.2012 | 13:09
виж ти, Битиви за какво?

ТВ програма

Кино

  • Сега 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:30 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:25 Библиотеката /п/
  • 03:55 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:40 Бразди /п/
  • 05:25 Чешити /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • Сега "Снайперист" - сериал, сезон 3
  • 01:30 "Специален отряд" - сериал, сезон 2
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.