Има промяна в управата на Асоциацията на турските превозвачи, която е настояла за по-засилени мерки. Единият прочит на проблема е разчистване на конкуренти. Това каза служебният транспортен министър Кристиан Кръстев пред bTV. По думите му рестриктивните мерки не са само срещу нашите водачи, но и срещу сръбските.
Кръстев обясни, че по план българските шофьори трябвало да стигнат до Германия за 6 дни. Те обаче били забавяни на границата поне 2 дни, тъй като турските превозвачи разполагали с 8 дни, за да извършат същата услуга. Нашите компании били по-бързи, тъй като ползвали по двама шофьори.
Той посочи, че е видял писмото от шефа на турските митници, с което се настоява за по-рестриктивни мерки и сериозни проверки към българските водачи. Това бяха и причините за протестите на наши превозвачи, които затвориха границата ни с Турция.
По думите му проблемът съществува от седем години, но ескалира през определено време.
"Да не се заблуждаваме, че нашите превозвачи са чисти като планинска вода. Едни от най-големите ни превозвачи също правят нарушения от всякакъв характер", посочи Кръстев.
Той заяви още, че ако до 31 май Турция не промени позицията си, страната ни ще потърси помощ от Европейската комисия. Не е изключено и България да предприеме подобни мерки срещу турските превозвачи.